Tuesday, February 21, 2012

Innovasjon Management � hvordan brukeren fordel?

Kreativitet kan defineres som problemet identifikasjon og idé generasjon mens innovasjon kan defineres som idé-utvalg, utvikling og kommersialisering.


Det finnes ulike prosesser som forbedrer problemet identifikasjon og idé generasjon, og på samme måte, ulike prosesser som forbedrer idé utvalg, utvikling og kommersialisering. Mens det er ikke sikkert brann rute til kommersiell suksess, disse prosessene forbedre sannsynligheten at gode ideer vil være generert og valgt og at investering i å utvikle og kommersialisere disse ideene ikke vil være bortkastet.


Ideen verdivurdering teknikker inkludere:


a) sammenligne idé-typer


b) analysere passer med firmaet


c) Analysing praktisk hindringer


d) avgjøre når det skal utstede gå eller KILL beslutninger når ideer er innenfor ideen trakt


Men er hva er ofte oversett detaljert analyse av brukerfordeler. Til slutt, en idé er verdsatt av ta-opp for brukeren. I en kommersiell verden, det er verdsatt enda mer alvorlig – av fortjeneste margin og aksjonær / aksjonærkontakt fordeler.


Analyse av kjøperen erfaring syklusen og verktøyet lagene er et startpunkt.


Langs kjøperen erfaring syklusen er det mulig å måle fordel sammen minst seks etapper. Disse inkluderer:


en) kjøp


b) levering


c) bruk


d) supplements


e) vedlikehold


f) salg


Langs verktøyet-nivå er det mulig å måle bruker fordel sammen flere flere nivåer, inkludert:


en) (kollektivt) produktivitet


b) enkelhet


c) bekvemmelighet


d) risiko


e) moro og bilde


f) miljømessige


g) friendliness



Kal Bishop, MBA

No comments:

Post a Comment