Sunday, February 26, 2012

Innovasjon Management � følelser, vane og kultur kan være vanskelig å endre!

Kreativitet kan defineres som problemet identifikasjon og idé generasjon mens innovasjon kan defineres som idé-utvalg, utvikling og kommersialisering.


Det finnes ulike prosesser som forbedrer problemet identifikasjon og idé generasjon, og på samme måte, ulike prosesser som forbedrer idé utvalg, utvikling og kommersialisering. Mens det er ikke sikkert brann rute til kommersiell suksess, disse prosessene forbedre sannsynligheten at gode ideer vil være generert og valgt og at investering i å utvikle og kommersialisere disse ideene ikke vil være bortkastet.


Franklin (2003) hevder at selv gode ideer utviklet og kommersialisert briljant kan ikke lykkes på grunn av til kulturelt, emosjonelle og sedvanlig barrierer. Tydeligvis enda billigere, enklere og mer effektiv ideer ikke klarer å ta av.


Mens det er systemer som S-kurven som kan forutsi og bestemme omfanget av disse barrierer og dermed risikoen for vellykket kommersialisering, natur av dem gjør dem svært vanskelig og PIN-kodene ned i noen kvantitativ eller kvalitativ analyse.


Styrken til kulturelt, emosjonelle og sedvanlig barrierer kan illustreres med eksemplene nedenfor:


en) 11 millioner mennesker har dødd av AIDS i Afrika. Men er det et tabu mot kondom-bruk.


b) det metriske systemet er åpenbart et stort system og brukt nesten verden over – bortsett fra i USA.


c) ATM – kontanter peker maskiner – utgangspunktet ikke klarte å ta av fordi folk trodde at de ikke hadde rett til å få tilgang til penger så lett.


d) scurvy var utbredt i år og kur – sitronsaft – var kjent, men ble ikke gjenkjent som en legitim kur i århundrer.


e) kloakk systemer blir bare i dag vedtatt i landlige og dårligere deler av verden.


Disse emnene omhandles i dybden i MBA avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY Audit, god idé Generator programvare og Power Point-presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com.


Du kan også motta et vanlig, gratis nyhetsbrev ved å skrive inn e-postadressen din på dette området.


Kal Bishop, MBA

No comments:

Post a Comment