Friday, February 24, 2012

Innovasjon Management � smarte folk Don�t nødvendigvis produsere gode ideer

Kreativitet kan defineres som problemet identifikasjon og idé generasjon mens innovasjon kan defineres som idé-utvalg, utvikling og kommersialisering.


Det finnes ulike prosesser som forbedrer problemet identifikasjon og idé generasjon, og på samme måte, ulike prosesser som forbedrer idé utvalg, utvikling og kommersialisering. Mens det er ikke sikkert brann rute til kommersiell suksess, disse prosessene forbedre sannsynligheten at gode ideer vil være generert og valgt og at investering i å utvikle og kommersialisere disse ideene ikke vil være bortkastet.


En vanlig feil ledere ofte gjøre er til å stole på smarte folk å komme opp med gode ideer. Dette er feil for en rekke årsaker:


en) oppfatning av smarte folk er ikke det som teller. Sluttbrukeren er åpenbart mer viktig som hans eller hennes ta-opp av produktet vil fastslå suksess eller fiasko. Dessverre er det altfor ofte tilfellet at mangler tilstrekkelig sluttbruker analyse før investering er gitt en GO-status. En av de mange måtene å vurdere fordelene for sluttbrukeren er å bruke kjøperen erfaring syklus og verktøyet lag til å finne en idé ultimate verdi.


b) oppfatning av smarte folk er mindre verdifullt enn holdningene til et stort antall mennesker og et stort antall varierte og romanen mennesker. Resultatet er intellektuell deling som overcomes banen avhengighet, parochialism og fører til rammen bryte.


Disse emnene omhandles i dybden i MBA avhandlingen på administrasjon av kreativitet og innovasjon, som kan kjøpes (sammen med kreativitet og innovasjon DIY Audit, god idé Generator programvare og Power Point-presentasjon) fra http://www.managing-creativity.com.


Kal Bishop, MBA

No comments:

Post a Comment