Kundeservice er den mest avgjørende ressurs for en bedrift, enten det er online eller offline. Det er den avgjørende faktoren som bestemmer hvis firmaet har en fremtid eller ikke. Det er to avgjørende komponenter for all kommunikasjon du har med en kunde
1) Kjøp eller transaksjonen
2) Forholdet
For å skille deg ut blant konkurrentene, gir bare er god service ikke nok. Konkurrentene gjør det samme. Du må angi utmerket service. Det vil skje hvis du følger disse reglene:
a) løse kundens problemer så fort du kan uten problemer.
b) ansatte bør vite sine ting, og bør være godt trente.
c) behandle kunder med respekt, rask respons og takknemlighet.
d) autorisere ansatte å tilby som nøyaktig informasjon som de kan og gjøre ting til å skje for kunder.
e) kunden skal forlate med en positiv følelse.
En av de mest alvorlige problemer bedrifter og småbedrifter avtale med kunder er avhopp effekten. Det er stille prosessen der kunden tar sin virksomhet fra deg og begynner å håndtere konkurrentene. Dette skjer uten roping eller viser skuffelse for tjenesten up-front.
Denne prosessen gjelder for mange bransjer og handel inndelinger. Det er en epidemi. Kur her er å gjøre best du kan i rekkefølge for kunden å komme tilbake igjen og igjen. Mesteparten av din fortjeneste vil komme fra noen store kontoer bestilling kontinuerlig.
Det er med disse typer kunder bør du fokusere dine anstrengelser og kundeservice. Du kan for eksempel opprette en toll ledig ringe linje 24/7 for tiding din store selskapene som du gjør forretninger med.
På den annen side, det betyr ikke at du bør forlate kundene dine små "ut i kulden". Støtte dem er viktig også. Forestille seg hva som ville skje hvis en stor kunde slutter å fungere med deg? Hva tror du konsekvensene for bedriften ville være hvis du lar små kundene?
Selvfølgelig koster det mindre å holde en kunde som gjør inntekter ved kontinuerlig ordrer enn jage og å finne nye kunder. Det er ikke en hemmelighet 80/20 regelen, som betyr at 80% av fortjenesten skal produseres fra 20% av kundene dine. Satsene selvfølgelig er ikke absolutt, det kan være 98% til 2%. Det er reelle eksempler for disse priser.
Tross alt, er de mest effektiv annonsering i næringslivet "ord-av-munnen annonsering." Det er så effektivt fordi attester vinne tillit, som betyr lykkelig klienten har ingen egeninteresse årsaker for å foreslå et bestemt firma til sin venn. Dette kan oppnås hvis du har gitt eksepsjonell service til kundene dine.
En annen viktig faktor av en god kundeservice er at det må være countable. For eksempel: "Du må svare telefonen raskt" betyr ikke noe. Tvert imot: "du må svare telefonen før som den tredje ringen" er en nøyaktig kunden service regel.
Til slutt, er en av de viktigste hopper i kundeservice som vi finner i dagens forretningsverden individuelle delen tankesett følger du de fleste av selskapene. Det betyr at samspillet mellom
de forskjellige delene av selskapet (salg/Telemarketing, levering, teknisk støtte, kreditt/samlinger, Order processing) fungerer ikke som et team, men oftere som individuelle sektorer i firmaet.
Mest nedslående følelsen for en kunde er håndtere flere avdelinger med mangel på viktig informasjon mellom dem og ikke er i stand til å finne en løsning på problemet.
No comments:
Post a Comment