Tuesday, July 10, 2012

Hvordan du kan vinne hjertene til kunder og venner

De av oss gjøre forretninger over Internett har å bli særlig adept på vår lytting og snakker ferdigheter siden vi ikke har luksusen av å snakke med våre kunder ansikt til ansikt. Det er spesielt viktig å gi dem på telefonen ekstra oppmerksomhet - lytter til sin stemme, fordi det er det bare tingen du har å gå på, å fornemme sine følelser. Du kan ikke se deres kroppsspråk eller deres øyne som du kan i person. De har de samme begrensningene i lytter til oss. En flott metode for å bruke når du snakker i telefonen kommer over som å være virkelig interessert er å heve øyenbrynene og smil mens du snakker. Den ville gir du stemme heis. Prøve det på en vennene dine. Det virkelig fungerer. Det gjør du høres veldig glad, etc. Saken er, de ikke kan se du heller, så du trenger å jobbe litt hardere for å la dem vite at du er virkelig med dem. De kan ikke se deg smile, så de må høre varmen av ditt hjerte gjennom stemmen din. Hvis du praksis, vil den begynne å komme naturlig til deg.


En annen svært viktig tips er å innser verdien av husker og bruker navnet på enkelt i hvem du er engasjert i samtalen. Jeg kan ikke understreke dette nok. Folk elsker sitt navn, og gjerne høre deres navn – og det faktum at du husker det betyr mer enn du vet. Vi selger personlige kort fordi vi vet at folk liker å se navnene deres i Skriv ut, pluss det ser mer profesjonell å skrive den ut. Men høre ens eget navn er musikk til ens ører. Alltid være lytter nøye for å fange opp navnet og annen grunn gjør et mentalt notat, eller selv raskt skrive det ned slik at du ikke glemmer det. Vi har en tendens til å være så bekymret impressing andre med hva vi skal si eller hvordan vi skal svare på dem, at navnet rømming oss. Stor feil. Det er ikke lett, men er av overordnet betydning. Også prøve å finne ut noe du kan spørre dem om at de ville nyte å dele med deg.

No comments:

Post a Comment