Tårnene Perrin, corporate fordelene consulting firm, kartlagt over 1000 amerikanske arbeidere og fant følgende:
* Bare 51 prosent av alle arbeidstakere stole på sine organisasjoner for å fortelle sannheten i kommunikasjon med ansatte
* Bare 48 prosent av alle arbeidstakere med mer enn fem år var ansatt tror sine selskaper er ærlig i sine kommunikasjon med ansatte
* Bare 44 prosent av alle arbeidstakere over alderen 50 stole på sine organisasjoner for å fortelle seg riktigheten i kommunikasjon med ansatte
Organisasjoner deretter lurer på hvorfor arbeidseffektivitet reduserer, ansatt lojalitet er på en all time lav og menneskelige ressurs situasjoner øke. Dine ansatte ser hver dag, minst i deres øyne, følgende:
* Posten fortjeneste, ennå massiv layoffs
* Hørselen hvor viktige de er ennå å ha jobbene sine outsourcet
* Opplever endringer i jobbene sine, men ikke å bli spurt om sine ideer
* Blir fortalt hvordan de gjør en god jobb, ennå å være yelled på for feil foran kolleger
Ikke rart det er spenning på arbeidsplassen. Når jeg arbeider med organisasjoner, er følgende tre bekymringene de vanligvis:
"Min veileder, manager, etc., ikke vet hvordan du kommuniserer med meg."
"Jeg er sist til å høre om dårlige nyheter."
"Han/hun aldri ber meg om mine ideer."
Det er en del, profesjonelt, følelsesmessig, mentalt, på grunn av disse bekymringene og fysisk mellom ansatte og deres overordnede/manager, etc., som fører til tapt produktivitet.
Følgende er fem hemmeligheter som vil øke din troverdighet med ansatte og gir fremragende resultater for organisasjonen:
1. Være ærlig
Du skylder det til dine ansatte og kolleger for å være ærlig. Fortell dine ansatte nøyaktig hvor de står i organisasjonen. Være positive, men ikke sukker strøk den. Når ansatte vet hvor de står, kan du bruke dette som en stepping stein for forbedringer og løsninger kan du arbeide med sammen.
2. Vær konsekvent
Være i samsvar med kommunikasjonen blant ansatte. Du vil miste troverdighet med ansatte hvis de ser deg annerledes kommuniserer med forskjellige ansatte om samme situasjoner. For eksempel, hvis du berate en ansatt (som jeg er sikker du ville aldri gjøre) for en feil, men sier ingenting å en annen ansatt for samme feil, vil du miste troverdighet.
Også være konsekvent med måten du kommunisere humør. Husk at hvis du projisere en profesjonell måte, uansett situasjon, ansatte vil etterligne din oppførsel.
3. Kommuniser dårlige nyheter ASAP
Det er ingenting verre for ansatte enn høre dårlige nyheter fra menneskelige ressurser, aksjonærer, nyheter, venner, familie og selv deres religiøse lederen, men ikke fra deg, deres manager. De største årsakene jeg hører for ikke å fortelle ansatte er følgende:
"Management spurte meg om å holde det hemmelig."
"Jeg har ikke alle fakta ennå."
"Jeg tror ikke ansatte kan håndtere den dårlige nyheten."
Vel, gjett hva:
* Ansatte finne alltid om dårlige nyheter (noen ganger før deres tilsynene/ledere, etc.).
* Ansatte alltid pris på når du deler informasjonen du har med dem så lenge du er ærlig med seg.
* Ansatte kan ta mer enn du tror hvis du er følsomme for deres bekymringer og express disse bekymringene med dem.
Vil noen av dem bli fornøyd på kort sikt? Noen ansatte kan ikke være fornøyd; men vil de respektere deg som en leder som respekterer dem og holder dem informert om alle nyheter, gode eller dårlige.
4. Gi og motta konstant tilbakemelding
Ansatte vil ha tilbakemelding på "Hvordan gjør jeg?" Ved å gi konstant tilbakemelding, utvikler du en obligasjon av tillit som bedrer ytelsen for ansatte.
Husk, ansatte er alltid gjør noe godt. Kontroller at du kommer fra en positiv posisjon av forbedring når du gir tilbakemelding. La dine ansatte vet at du setter pris på innsatsen og forskjellen de gjør hver dag.
Også gjøre det "trygge" for ansatte å gi deg tilbakemelding. La dem vite at ingen er perfekt (jeg vet vi tror vi er), og at du verdsetter sine tilbakemeldinger å gjøre arbeidet miljø en "win-win"-situasjon for alle som er involvert. Lære hvordan du gir tilbakemelding, både positive og konstruktive for ansatte. Husk, som leder, du er i stadig utvikling ansatte for neste nivå.
5. Spør etter ansatt-løsninger
Folk går for å arbeide for å lykkes, ikke lykkes. Ansatte også gå på jobb fordi de ønsker å gjøre en forskjell på jobben sin. En av de beste måtene for ansatte å føle at de gjør en forskjell er å involvere dem i etableringen løsningsprosessen.
Gjøre ber om løsninger fra ansatte en pågående prosess. Under stabsmøter, one-on-one økter, etc., gjør det trygt for ansatte å utvikle sine egne løsninger. Hvis muligheten blir gitt, vil dine ansatte komme opp med løsninger som er nyskapende, proaktiv, og i noen tilfeller som er bedre enn alle løsning utvikler vi noensinne.
For å motivere dine medarbeidere til å opprette løsninger, må du gjøre følgende:
* Gi dem kreditt for løsningene
* Opprette belønningssystemer etter løsninger
* Gjøre det enkelt for dem å kommunisere løsninger
* Massasje løsninger for positive resultater
Svært viktig hvis ansatte deler en løsning med deg, vær så snill, vær så snill, vennligst gi dem tilbakemelding ASAP. Du vil miste ansatt troverdighet hvis de tror du ikke bryr seg eller er å ta æren for sine ideer.
Bruk disse teknikkene nå, og du vil få troverdighet og øke produktivitet for ansatte samtidig å utvikle et høy ytelse miljø som oppnår fremragende resultater.
Kilde: Tårnene Perrin, styrke firmaets troverdighet-er det på tide å ta "Spin" ut av ansatte kommunikasjon? Januar 2004
No comments:
Post a Comment