Når det gjelder forretninger og salg, bygge en sterk relasjon er kritiske. Jo sterkere ditt forhold er med kunden, jo mer sannsynlig de vil være å henvise deg business.
Hver dag, gjøre et forsøk på å bygge på relasjonene du har med kunden. Ikke bare si hei som de går i og farvel de forlater.
Det siste du ønsker å gjøre er å gjøre kunden føler en statistikk.
La dem vite at deres forretninger med deg er verdsatt. Snakke med dem, strike opp en ikke-forretningsmessig samtale med dem. Det kan innebære omtrent alt, som været, sport, en film, kjæledyr osv.
Non-business samtale setter din kunde rolig og får dem snakke. Jo mer de snakke med deg, jo mer de åpnes til deg, åpne døren for flere salgsmuligheter.
Eller du kan holde det enkelt. For startere, bli kjent du kunder etter navn, enn adresse dem ved navn. Si ting slik som "hvordan går det i dag?" Eller "var hvordan din helg?" Eller "er det noe jeg kan hjelpe deg med i dag?" Gjøre deg kjent og følte.
Kunden ønsker å være verdsatt, så ta et par minutter av din tid å vise dem at du bryr seg om dem som en kunde.
En annen måte å styrke ditt forhold til kunden er å holde en Rolodex hendig med en liste over alle kunder bursdagen din, jubileer, og spesielle hendelser. Hold øyne og ører åpne for når kundene snakker om opp kommende hendelser i deres liv. Som barn fødselsdager og graderinger.
Når den aktuelle datoen nærmer seg, kan du sende kunden et kort, enten det er et Høytidskort, et Bursdagskort, en kort-avgangseksamen eller et vises kort. Bare sende den.
Kundene dine vil sette pris på det faktum at du husket dem på deres spesielle dag. Dette vil bare styrke forholdet du allerede har med seg.
Det er mange grunner til å bygge en sterk relasjon med kunden, men to av årsakene til fortsatt for å være nøkkelen.
En Hovedårsaken er at kunder verdi og setter pris på god kundeservice. De ønsker ro i sjelen av å vite at hvis noe noensinne har skjedd med deres produkter eller tjenester, som de vil ha deg å vende seg mot som deres gå til personen.
Dette er svært viktig fordi kunden vil ha dette i tankene når konkurrentene beveger seg i å ta dem bort.
Og tro meg, konkurrentene vil prøve å ta dem bort. Så lenge du gir utmerket kundeservice, vil kunden holde med deg.
Det er ingen erstatning for utmerket kundeservice.
Kundeservice er viktigste til en kunde, enda viktigere enn avgifter.
Den andre grunnen bygge relasjoner er så viktig er av henvisning prosessen.
En kunde som er behandlet med respekt og ga utmerket kundeservice vil mest assuredly referere deres familie og venner til deg. Hvorfor ville de?
Din viktigste aktivum er din kunde, så bygge og styrke grunnlaget du har hos leverandøren. Kjøp å bygge sterke relasjoner, du vil være å bygge salget. Lykke til.
No comments:
Post a Comment