Saturday, July 28, 2012

Kunden er ikke en statistikk

Når en kunde går inn på kontoret, du vil være sikker på at de føler seg velkommen, du vil behandle kunden som om de er en del av gull, og ikke som en statistikk.


Har du noen gang blitt stående i en linje, og når det gjelder din tur til å bli ventet på, salg knytte skriker ut "neste"?


Bare tenkte på scenariet gjør meg cringe. Det er neppe en måte å bygge et forhold med kunden.


Jeg har jobbet i salg i mer enn femten år, og jeg har bokstavelig talt hadde kunder fortelle meg at de viktigste ting til dem er å være verdsatt og ikke behandlet som en statistikk.


Oppbevar dette i bakhodet neste gang du vente på en kunde, i stedet for roping "neste," du høflig kan si, "kan jeg hjelpe deg MS Jones."


Vi har alle våre daglige, ukentlige og månedlige mål som vi må oppfylle. Og med denne press på våre daglige arbeidsdag, er det lett å miste av syne det faktum at det er kunden som er viktigste når det gjelder vårt selskap eksistens. De er ryggraden. Uten kunder opphøre vi å eksistere.


Her er noen tips for å sikre at kunden er verdsatt av deg og din bedrift, og ikke sett på som bare et annet tall i linjen.


1. Ta kunden etter navn


Når håndtere kunden, ta kontakt med dem etter navn. Dette vil sette ditt forhold til din kunde på et personlig nivå, og kunder liker å vite at de er husket. Det gir dem en felling av viktigheten med deg og din bedrift.


2. Ikke hastverk dem ut døren


Den siste tingen som kunden ønsker er å være hastet ut døren. Husk. Du kjører en bedrift, hvor folk er din største aktiva. Du er ikke på en forsamling linje produksjon biler, så ikke behandler kunden som om du er.


Når du er ferdig med kundens transaksjon, spør Hvis det er noe du kan gjøre for dem, eller hvis de har noen spørsmål for deg. Du kan også bruke denne muligheten til å spørre om du kunne gå over noen av produktene dine selskaper med dem, som du mener kan være til nytte dem.


Den siste tingen du vil gjøre er få dem og få dem.


3. Diskutere ikke-forretningsmessig emner


Det er mer under overflaten av kundene dine enn bare virksomheten som de gjør med deg. Folk elsker å snakke om seg selv, for eksempel sin familie, sine prosjektets, deres pets, deres hobbyer, etc. Så spør kunden om en av emnene nevnt ovenfor, jeg garanterer at de vil bli glad for å fortelle deg alt om det.


Dette er også en fin måte å bli kjent kunden, og bygge en sterk relasjon med dem.


En sterk virksomhet-relasjon er en flott mulighet til å hente alle kundens virksomhet samt virksomheten av alle sine venner og slektninger gjennom henvisninger.


Så husk, ikke behandler kunden som en statistikk, behandle dem som du vil behandle en av vennene dine.


Denne artikkelen kan reproduseres av alle når som helst så lenge forfatterne navn og referanse koblingene beholdes i takt og aktiv.

No comments:

Post a Comment