Salg prognoser, er prosessen med å organisere og analysere informasjon på en måte som gjør det mulig å beregne hva salget vil være. Denne mikro-modulen skisserer noen enkle metoder for beregning av salg ved hjelp av lett å finne data. Du finner bøker som inneholder enkle og avanserte teknikker for beregning av salg i biblioteker og business orienterte bokhandlere.
Hvis du selger mer enn én type produkt eller en tjeneste, kan du forberede en separat salgsprognose for hver tjeneste eller et produkt-gruppe.
Det finnes mange informasjonskilder for å hjelpe til med salgsprognoser. Noen sentrale kilder er: konkurrenter; Nabolandet foretak. Handel leverandører; Downtown business foreninger handelsforeninger; Fagtidsskrifter; Handel kataloger;
Faktorer som kan påvirke salg kan deles inn i eksterne og interne påvirkninger. Eksempler på disse er:
Eksternt:
Sesonger; Helligdager; Spesielle arrangementer; Konkurranse, direkte eller indirekte konkurranse, eksterne arbeidskraft hendelser; Produktivitet endres familie formasjoner; Fødsler og dødsfall; Mote eller stiler; Befolkningen endringer; Forbrukeren inntekter; Politiske hendelser Weather
Intern:
Produktendringer, stil, kvalitet; Tjenesten endringer, type, kvalitet; Mangel, produksjons egenskaper; Markedsføringskode innsats endres salg motivasjon planer; Prisendring; Mangel, beholdning; Mangel-/ arbeidskapital; Distribusjonsmetoder brukes kreditt policyendringer; Labour problemer
Å opprette en salgsprognose kan deles inn i fire trinn.
Trinn 1
Utvikle en kundeprofil og bestemme trender i din bransje.
Gjør noen grunnleggende forutsetninger om kundene i målmarkedet. Erfarne forretningsfolk vil fortelle deg at en god tommelfingerregel er at 20% av kontoen din kunder for 80% av salget. Hvis du kan identifisere denne 20-% kan du begynne å utvikle en profil av dine viktigste markeder.
Eksempel kunde profiler:
mann, i alderen 20-34, profesjonell, midterste inntekt, fitness-bevisst.
Unge familier, foreldre, 25-39, middle inntekt, hjem eiere.
Små og mellomstore utgivere magazine og bok med salget fra $500,000 til $ 2 000 000
Bestemme trender ved å snakke med handel leverandører om hva selger bra og hva som ikke. Sjekk ut siste kopier av fagtidsskrifter i din bransje. Du etter artikler som er relatert til din branche i Business tidsskrifter Index (finnes i større biblioteker).
Spørsmål: Hva er fem kunde profiler for din bedrift?
Spørsmål: Hva er noen kunde trender for dine kunder/klienter?
Trinn 2
Se på området der du vil være handelsselskaper
Etablere omtrentlig størrelse og plassering av din planlagte trading området.
Bruk tilgjengelig statistikk for å bestemme de generelle egenskapene til dette området.
Bruk lokale kilder til å angi unike språktekster om området deres handel.
Hvor langt vil din gjennomsnittlige kunden reise til handler i butikken din? Der har du tenkt å distribuere eller markedsføre produktet? Dette er din handel område.
Anslå antall enkeltpersoner eller husholdninger kan gjøres med lite problemer med å bruke nasjonale census data på biblioteket eller rådhuset. Lokale statistikk kontoret eller handelskammer kan identifisere hva gjennomsnittlig husholdning bruker på varer og tjenester.
Bedriftseiere i nabolaget, den lokale handelskammer, regjeringen-Agent og samfunnet avisen er noen kilder som kan gi deg innsikt i de unike egenskapene til ditt område.
Spørsmål: Hva er statistikken på folk i ditt område?
Trinn 3
Listen og profil konkurrenter selge i ditt område for handel.
Henvis til dataene du har samlet i din markedsundersøkelser.
Få ut på gaten og studere konkurrentene. Gå til sine butikker eller på steder der det tilbys deres produkt. Analysere plassering, volumer for kunden, trafikkmønstre, timer av operasjonen, travle perioder, priser, kvaliteten på sine varer og tjenester, produktet linjer gjennomført, markedsføringskode teknikker, posisjonering, produkt kataloger og andre støtteark. Hvis mulig, bør du snakke med kunder og ansatte.
Trinn 4
Bruk din forskning til å beregne salget på månedlig basis for din første året.
Grunnlaget for salgsprognoser kan være gjennomsnittlig månedlig salg av en lignende størrelse konkurrent operasjoner som opererer i et lignende marked. Det anbefales at du gjør justeringer for denne year¹s forutsagte trenden for industrien.
Sørg for å redusere din tallene med en oppstart år faktor på ca 50% per måned for måned oppstart.
Vurdere hvor godt konkurrentene tilfredsstiller behovene til potensielle kunder i ditt område for handel. Finne ut hvordan du passer inn dette bildet og hva nisje du har tenkt å fylle. Vil du tilby en bedre plassering, bekvemmelighet, en bedre pris, senere timer, bedre kvalitet og bedre service?
Vurdere befolknings- og økonomisk vekst i ditt område for handel.
Bruker din forskning, foreta en utdannet gjette på din markedsandel. Hvis det er mulig, uttrykke dette som hvor mange kunder som du kan håper å tiltrekke seg. Du bør beholde den konservative og redusere din figur med ca 15%.
Forberede salg estimater måned for måned. Pass på å vurdere hvordan sesongbestemte virksomheten din er og vurdere start opp måneder.
Ytterligere tips
Inntekter fra samme måned i fjor gjøre en god base for å forutsi salg for den måneden i det etterfølgende året. For eksempel, hvis trenden forecasters i økonomien og bransjen spår en generell vekst på 4% for neste år, vil det helt akseptabelt for deg å vise hver month¹s prosjekterte salg på 4% høyere enn din faktiske salg forrige år.
Troverdig prognoser kan komme fra de som har reell kunde-kontakten. Få selgerne som er nærmest knyttet til en bestemt produktlinje, service, markedet eller territorium for å gi sine beste beregningene. Erfaring har vist seg gresset røtter prognosene kan være overraskende nøyaktig. Salg prognoser og forretningsplanen
Summere data etter at det har vært vurdert og revidert. Sammendraget vil danne en del av din forretningsplan. Salgsprognosen for det første året bør være månedlig, mens prognosen for de neste to årene kan uttrykkes som en kvartalsvis figur. Får en ny mening. Har prognosen avkrysset av noen ellers kjent med linjen av virksomheten. Vis dem faktorene du har vurdert og forklare hvorfor du tror tallene er realistisk. Dine ferdigheter på prognostisering vil forbedre med erfaring, spesielt hvis du behandle det som en "levende" Vær. Se gjennom prognosen månedlig, sette inn din faktiske, og Rediger prognosen Hvis du ser noen betydelig avvik som ikke kan bare forklares i form av en engangs eneste situasjon. På denne måten, din forecasting teknikk vil raskt forbedre og prognosen vil bli stadig mer nøyaktig.
No comments:
Post a Comment