Monday, April 23, 2012

Den ideelle kabellengden din forretningsplan

Hvor lang tid bør en forretningsplan? En forretningsplan må uansett lengden som er nødvendig for å opphisse investor, bevise at management virkelig forstår markedet, og detalj kjøring av strategien. Fra undersøkelser av investor behov fant Growthink at 15 til 25 sider av tekst er den optimale lengden der å oppnå dette. Noe mer og begrenset tid investor vil bli tvunget til å skumme bestemte deler av planen, selv om de er vanligvis interessert, som kan føre dem til å gå glipp av viktige elementer. Noe mindre og investor tror at virksomheten ikke har vært fullt tenkt gjennom, eller ganske enkelt ikke vil ha nok informasjon til å gjøre en investeringsbeslutning.


Mange administrasjonsteam føler at deres bedrift er for komplisert å beskrive i 15 til 25 sider. Selv om dette er noen ganger sant, er the business plan ikke ment å fortelle det hele historien. Heller, selskapet må være "kokt ned" i sin viktige elementer. Hvis investor er interessert, vil det være nok av ekstra tid til å fortelle det hele historien.


Forretningsplaner, som andre markedsføringsdokumenter for kommunikasjon skal være visuelt tiltalende og lett å lese. Dette kan oppnås ved å bruke diagrammer og grafikk og formatering plan for lesbarhet. Effektivt ved hjelp av disse teknikkene vil aktivere investor å raskere og enklere å forstå selskapets verdien proposition innen færre sider.


Mens selve forretningsplanen bør være 15 til 25 sider, kan i tillegg brukes for tilleggsinformasjon. I tillegg bør inkludere et fullt sett av økonomiske prognoser, og som riktige, tekniske og/eller operative tegninger, partnerskap og/eller kunde avtaler, utvidet konkurrent vurderinger og lister over viktige kunder, blant andre.


Hvis vedlegget er langt, en delelinje som skal brukes til å skille det fra selve planen, eller et eget dokument i tillegg bør være forberedt. Disse teknikkene sikre at investor ikke er levert en tykk forretningsplan, som vil gjøre dem queasy tidligere aften åpning den.


For å oppsummere, er målet for forretningsplanen å opprette interesse-for ikke å ha en investor skrive du en sjekk. Å skape interesse, trenger hele historien av firmaet ikke bli fortalt. Heller, planen bør inkludere grunnleggende elementer om hvorfor en investor bør investere og bruke mer tid på å undersøke forretningsmuligheten. Kortere lengden betyr ikke at din forretningsplan bør ta mindre tid til å forberede. Heller, vil det ta lengre tid. Som Mark Twain sa en gang, "Hvis jeg hadde mer tid, vil jeg skrive en kortere historie." Likeledes, kondenserende din forretningsplan til en konsis, overbevisende dokument er utfordrende og tidkrevende. Heldigvis er belønningene betydelig.

No comments:

Post a Comment