Bedriften kan ikke gå i henhold til plan Hvis du har ingen plan.
Hva vil du oppnå dette året? Flere nye kunder per uke? Høyere gjennomsnittlig ordreantallet? Bedre kunde service rangeringer? Uansett hva det er du fotograferer for, er målsetting en av de viktigste tingene du vil gjøre i det nye året. Jeg har noen tips som hjelper deg med å komme dit.
1. Hold det Challenging men realistisk.
Noen mål som du har angitt for firmaet skal være utfordrende, men å gjøre over ikke det. For eksempel, hvis du hadde et gjennomsnittlig beløp av $700 i fjor, ville ikke du ønsker å angi mål for dette året på $3000 per ordre. Med mindre du oppretter drastiske endringer i hvordan firmaet kjøres, eller hva du selger, er målet bare ikke realistisk. Du vet best hva du kan være i stand til å oppnå i din bestemt bransje, så være ærlig med deg selv og set med målene i henhold til dette.
2. Skriv alle dine mål ned.
Du kan si til deg selv på 1 januar, "Jeg ønsker å få 20 flere nye kunder per uke i år." Noen måneder senere vil du si "Sa jeg jeg ønsket 20 eller 30?" Eller mer realistisk, du har glemt at du fikk dette målet. Hvis du har alle dine mål skrevet ned vil du kunne ikke bare gå tilbake og sjekke dem, vil du også kunne gå ned listen hver månedene, og se hvor mange av dem du har fullført.
3. Vurdere din nåværende situasjon.
Angi målene har du å vite hvor du er på akkurat nå. Jeg ville vurdere vår kunde service vurdering så vi sendte ut en undersøkelse til alle våre kunder som de kan vurdere oss i hver avdeling av våre operasjon i 2003. Som har hjulpet oss å etablere våre base. Nå har vi sende undersøkelsen til hver kunde etter hver bestilling. Denne måten vi kan holde oversikt over hvordan vi gjør, og hvis det er noen gang en hikke kan vi løse det raskt. Ikke anta noe. Alltid vurdere dagens situasjon før du angir et nytt mål.
Det er bare går å vondt litt...
Nå, i finansielle mål innstillingen for bedriften, en alltid kommer på spørsmålet: "Hvordan avgjør jeg på et budsjett når du starter en markedsføringsplan?"
Dette er åpenbart det første spørsmålet som du må svare for å komme i gang på den nye kampanjen – og for å nå de inntekt målene du har satt deg.
Så hvordan kan du finne ut hva budsjettet som skal være? Her er en enkel metode for å hjelpe deg med å finne et tall som skal fungere for deg og din bedrift. Noen kan kanskje si at det er en god tommelfingerregel, men jeg personlig dømme ting på om de fungerer og få resultater. Det er alt.
Flytte... Start med hvor mye inntekt at firmaet generert siste måned, og multipliserer den med.14 (eller 14%). Det betyr at hvis du hadde $50,000 i brutto inntekt siste måned bør du budsjetterer for å tilbringe $7000 på markedsføring i neste måned. vent... Jeg vet det høres smertefullt, men det er akkurat som en sjanse til legen. Det kan skade et øyeblikk (eller i dette tilfellet en måned), men nedover veien du skal være glad for at du gikk gjennom den. Putting som mye mot rett markedsføring vil bump opp din inntekt neste måned, og du kan starte en syklus av jevn vekst.
Jeg vet at enkelte bedrifter kjøre strammere enn andre, og det er mulig at du ikke komfortabel med dette beløpet i begynnelsen. Ikke misforstå meg, noen markedsføring er bedre enn ingen markedsføring. Ikke få motet Hvis budsjettet er lavere enn 14%. Men bruke 14% som ideelt for å streve fordi for meg så vel som mange andre voksende bedrifter, har det vist seg for å gi den beste hastigheten av vekst som mulig. Hvordan vet jeg, du spør? Min selskapet har utvidet 400% i siste 2 år. Nå bilde bedriften 4 ganger den gjeldende størrelsen... Det er det smilet jeg lette etter!
Veksten av virksomheten er basert på tre faktorer; kvalitetsprodukter, god kundeservice og riktig mengde markedsføring. Hvis du vet du har de to første ivaretatt og du fremdeles ikke ser sunn vekst må du ta en alvorlig kikk på markedsføringsbudsjett.
Så skjerpe blyanter, starte beregningen og bestemmer hvor raskt du for bedriften til å vokse.
Bruk litt tid denne uken å sitte ned og avgjøre om dine mål for det nye året. Selv om det er forbi det nye året, og selv godt inn i året, kan du angi målene dine for resten av året.
Alt er lettere når du arbeider mot et mål. Mitt mål er din suksess, og jeg antar det er målet ditt også.
No comments:
Post a Comment