Monday, April 30, 2012

Går offentlige: nå som du har foretatt overgangen, hva gjør du?

OK, har du fått utført din drøm om å være adm. direktør i et børsnotert selskap. Lager av firmaet har et symbol og kontinuerlig skal du datamaskinen til å kontrollere prisen, du fortelle alle dine slektninger og venner, og du prøvde å oppmuntre dem til å kjøpe aksjer.


Du tror at jobben er gjort, du har valgt en utmerket markedet maker, du har gitt ut en kunngjøring til økonomiske nyheter media, men ingenting skjer.


Hvis du er spille basketball og du gjør en tre peker skutt gjør du sitte på domstol, og beundre din gjennomføring eller du gå tilbake og spille forsvar? Du trenger ikke å administrere prisen på aksjen som så mange CEO av nylig børsnoterte selskaper prøver å gjøre, i stedet du gå tilbake til arbeid og bruk nyervervede verktøy til å vokse selskapet.


Du kan nå nærmer investorer og la dem nå at du jobber hardt for å vokse selskapet, men hvis de skulle trenge noen likviditet markedet vil gi det som et aksjeselskap nå.


Du kan nå gå ut og beholde en PR-firma og sørg for at investorene kjenner hvem du er og hvor du finner du. Men før du gjør dette må du kontrollere at du har råd til investorene forbindelser selskapet, ellers vil du måtte lære å markedsføre din bedrift og opphold innenfor de juridiske grensene som definerer ved the regulators.


Du vil nå være i stand til å tiltrekke og beholde mer høyt kvalifisert personell ved å tilby aksjeopsjoner og bonuser. Fordi du trenger dem. Med privilegiet av å være et allmennaksjeselskap kommer ekstra ansvar, så du må ha høyt kompetente personell for å møte utfordringen. Nå som et aksjeselskap som du har mottatt et verktøy som hjelper vokse du din bedrift. Som et aksjeselskap har du lager med en kjent markedsverdi, aksjen kan være benytte til oppkjøp.


Oppkjøp må gjøres på en forsvarlig måte, må du Kontroller at selskapene har synergi og du anskaffe noe av verdi vil gjøre din bedrift større og mer velstående.


Jeg vil ikke nevne noen navn, men jeg vet om flere franchising selskaper som har fått mange forskjellige Franchising noen så mange som 600 forskjellige Franchising. Men alt de har gjort er ervervet navnene på forskjellige kjente Franchising fordi den inntektene har bedret seg ikke, heller ikke har prisen på aksjen. Disse selskapene er trading for pennies med liten eller ingen sjanse for forbedring siden de har massevis av utestående aksjer.


Det vil si en grunn at oppkjøpet må gjøres sparsomt og selektivt, og ikke bare for skyld for å få navnet på firmaet i avisene.


Du må ha en forretningsplan og sjelsstyrke å holde fast ved det, uavhengig av kritikerne, forretningsplanen må være fleksibel nok slik at du kan gjøre endringer når det er nødvendig. Denne planen må være skriftlig og tilgjengelig for potensielle investorer. Hvis du nærmer deg investorer uten en forretningsplan vil du ha en vanskelig tid prøver å overbevise dem om at du tilbyr en god investering.


En forretningsplan viser investorer at du vet hva du gjør og hvor du ønsker å ta selskapet. Mangel på en forretningsplan indikerer en mangel på retning, noen entreprenører er stor dreamers, men sine planer har en tendens til å svinge over alt forårsaker dem endre retning annenhver uke.


Begynne med å utforme en strategi for fremtiden, å ta i betraktning hva du vil oppnå etter at du har tatt din bedrift offentlig. Hvis du har en plan som er dine sjanser for suksess vil bli mye bedre.


Ved å være vellykket fra begynnelsen vil muligheter presentere seg nesten umiddelbart og gi deg et forsprang på konkurransen.


Hvis du vurderer å gå offentlig besøk vår nettside: www.genesiscorporateadvisors.com

No comments:

Post a Comment