Wednesday, April 4, 2012

Påminnelser For ledere som verdsetter folk

Motiverende folk fungerer når en leder som bruker en personlig tilnærming og viser de de føre at de virkelig omsorg. Endringen skjer ikke på grunn av en forseggjort ordningen eller kompleks program. Det skjer fordi ett individ gjør en innvirkning på livet til en annen. Det er hva ledelse handler om!


Hvis du vil flytte alle organisasjonen fremover, uavhengig av størrelse og formål, betyr at du ikke kan behandle folk som faceless "enheter" eller eiendeler. Ledere i dagens verden ikke bare setter pris på den nederste linjen, men de anerkjenner også skjulte verdien av menneskelige ressurser. Men selv gode ledere trenger påminnelser for å holde sine ferdigheter honed. Her er noen ledelse påminnelser for deg:


• Dokumentere og måle din forsiktighet og oppmerksomheten til mennesker du føre. Det er ikke nok bare å "si" du bryr deg, vet at du bryr deg ved å dokumentere hva du gjør og deretter dokumentere sin suksess og effekt på andre. Du bør med jevne mellomrom å se gjennom notatene, og deretter bygge på de tingene som du gjorde, og som var vellykkede.


• Ødelegge din whips og kjeder. Erkjenne at det er en ny æra i ledelse. Husk at diktatorer pleier å ende opp som står overfor en brå og ydmykende slutt på sin karriere. Hvis du verdsetter folk du føre, vil du ikke utsette dem for denne typen lederstil.


• Utvikle en misjon ledelse-stil. Mission-drevet ledere bygge en gruppe, og motivere sine team (e) til å oppfylle organisasjonens visjon og formål.


• Ikke oppfinne, eller gjøres annerledes, motivasjon – Trykk inn i folks ønsker og behov. Finn ut hva er viktig å du føre folk og hvordan de ser deres behov og ønsker meshing med organisasjonens visjon og formål. Deretter tap i å det!


• Reduser maktsymboler. Så enkelt som denne lyder, det ofte blir oversett. Du kan ikke bygge en gruppe, si ting som "vi er i denne sammen" og gi deg selv noen konkret fordel eller et symbol på makt og ikke belønne folk som jobber veldig hardt med deg. For eksempel: Hvis du begrense kjøp av ny maskinvare og programvare, fordi av budsjettmessige grunner, og likevel gå og kjøpe nye fancy elektronikk og datasystemer for deg eller de i ledelsen, mens personer i trenches arbeider med utilstrekkelig eller skrantende utstyr du vil ikke være synkende maktsymboler.


• Tilbudet belønninger og bonuser, ikke rebukes og straff. Det er mye å si for denne påminnelsen. Ingen liker å være chastised eller påminnet om sine kort comings eller business blunders. Denne tilnærmingen som motiverer mennesker aldri og virker imidlertid sjelden i organisasjonens beste. I stedet, utvikle måter å fremme positivt, finne en erfaring i blunders, og alltid, kompliment og prise en godt utført jobb eller innovative tenking!


• Aldri vri meninger til å passe din agenda. Ingenting vil irritere i gruppen eller avdeling mer enn noen som vendinger deres ord til sine egne formål. Bare ganske enkelt ikke gjør det! Hvis du bruker en annens ord eller tanker, gi dem kreditt og offentlig anerkjennelse for å ha bidratt noe til organisasjonen.


• Øke din ros-disiplin forhold. Holde et mentalt notat av hvor ofte du ros gruppen eller de du føre. Kontroller at du leverer mer ros og mindre disiplin når det er mulig. Du vil generere langt mer fremover fremdrift og energi i teamet for positive tilbakemeldinger og ros.


• Elsker ditt folk, ikke selve programmene. Programmene er helt ubrukelig uten folk til å kjøre dem og se dem gjennom vellykket. Hvis du oppriktig omsorg og elsker mennesker, vil du være en stor og vellykket, leder!


Vær oppmerksom på at dem som du føre ikke er lab rotter eller vitenskapelige eksperimenter. De er mennesker med evne og potensial til å ta din organisasjon i hyper-modus. De fortjener å bli behandlet som sådan, og du, som deres leder, har et ansvar for dem og deg selv for å sikre at dette skjer i organisasjonen.

No comments:

Post a Comment