Enten du er en overordnet leder eller eier en liten bedrift, er sjansene du nødt til å leie en forfatter et sted langs linjen til å lage din markedsføringsmateriale. Her er noen innsikt i prosessen, hva som forventes av deg og hvordan du får mest mulig ut av investeringen.
Men før vi begynne...
Alle din skriftlig bakgrunnsmateriale behage! Heller enn å sette opp et møte, den mest effektive måten å komme i gang er å sende alle tidligere skriftlige materiale til din skribent. Dette inkluderer brosjyrer, forretningsplaner, pressemeldinger, artikler, rapporter og noe annet du kan finne. Skribenten vil deretter tilbringe noen dager i uken, avhengig av tildelingen, tar et crash-kurs på virksomheten din. Mye som stapper finalen. Da...
La spørsmål begynne! (og det vil være mange!)
Du er eksperten, så det er din jobb å fylle ut blanks at materialet ikke dekker. Noen spørsmål kan virke overflødig til deg. Men husk, for å kunne opprette sterk selger kopi, forfatteren må skrive med autoritet om produktet eller tjenesten. Og detaljene er der den er på.
Her er noen spørsmål som standard:
1. Hvem er målgruppen? (alder, inntekt, kjønn)
2. Hva er det som kjennetegn målgruppen?
3. Hva er tone av brikke? (vennlig, formell, glade)
4. Hva er funksjonene og fordelene ved produktet eller tjenesten?
5. Hvem er konkurrentene?
Samarbeid
Jo mer åpne og i kommunikative du er under prosessen, desto bedre din kopi vil bli. Forhåpentligvis vil din skribent ha nailed ned nøyaktig hva du seg på den første kladden. Men vi er ikke tankene lesere! Business skrivende er fortsatt en kunstform og din skribent tolkning ikke vil alltid være rett på mark (selv om forhåpentligvis nær det hvis de har talent eller lytteferdigheter). Dette er hvor revisjoner starter. Når du kommer over det første utkastet sammen, er det best å være konkret om hvilke områder som må endres. Et eksempel på konstruktiv tilbakemelding ville være "Jeg liker dette avsnittet, men la oss understreke denne fordelen mer". Eller "Jeg ønsker å endre tonen i denne delen". Ved den andre eller tredje revisjonen skal det være 100%.
Stoler du din copywriter!
Du kan se på din kopi og bestemmer deg for du kunne ha skrevet det selv. Eller vil du kanskje ta over halvveis gjennom prosessen. Tross alt, alle kan skrive - rett? Dette er en vanlig misforståelse. Du er sannsynligvis en fabelaktig selger der ute med kunder. Men den faktiske skrive-delen er en annen disiplin. Hvis du begynner å spille med en del her og én del det, risikerer du sabotaging flyt og struktur din copywriter har trelled over til å friste leseren til å ta den ønskede handlingen. Din skribent vil vite hvilke stikkord selge, hvordan du skriver oppmerksomhet flytte overskrifter, og innerst inne forskjellen mellom kopi som selger og kopien som høres smart, men er egentlig bare en belastning av varm luft. Og hvordan vil de har opprettet slike irresistibly, overbevisende kopi? Ved mange av...
Idédugnad
AAH, det mystiske ordet conjures opp så mange visjoner. Det meste, visjoner om din skribent gjør en hel masse ingenting. Bortsett fra kanskje, daydreaming. Ja, sitte rundt ser på bildene, lesing, stirrer av i verdensrommet, kruseduller på notepads og gjøre utallige kopper kaffe er en del av idédugnad. Men innser vi ikke bare idly kaste bort tid. Det er en metode bak vår galskap. Den faktiske skrivingen er det siste trinnet i prosessen. Først, vi trenger tid til å fordøye alt som ny informasjon som vi har bare crammed i hodene våre. Deretter kommer concepting, skissere og ordne til endelig den alle blir skrevet inn i datamaskinen og blir mesterverk som er din hardt slag, engasjerende salg kopi.
Return on Investment
Etter det første prosjektet, vil din skribent har en ganske solid kunnskap av virksomheten. Som du fortsetter å arbeide sammen, vil de bli ekspert. Fordelene med stikker med samme forfatter er åpenbare. Fordi de har investert tid forskning på det første prosjektet, kan du bare ringe dem opp, forklare jobben og stole på dem for å lage kopier som snakker med stemmen av firmaet. Ikke bare det, men de vil vite hvordan du presenterer din funksjoner og fordeler i den mest tiltalende måten for publikum. Og viktigst, de ville ledig tid slik at du kan komme tilbake til å gjøre det du gjør best. Sluttresultatet? Mer penger for alle. Lykke. Og sjelefred.
No comments:
Post a Comment