Kunderelasjonshåndtering (CRM forkortet) er et veldig varmt tema blant bedrifter. CRM er et varmt tema fordi det er en måte for bedrifter å koble med sine kunder, øke fortjenesten og har bedre kundeservice. Det er flere ting som du trenger å vite om CRM.
1. Det handler om kunden. Noen selskaper fokusere for mye på dyre CRM programmer og utdype det avdelinger og ikke nok på hva er kjernen i CRM. CRM-programmer må være utformet for å appellere til business' kunder. Beste kundestøttesentre er de hvilke kunder finne lett å navigere. De beste CRM-leverandørene har kundetilfredsheten i tankene når du utformer deres CRM-programmer.
2. På forespørsel er veien å gå. Mange leverandører tilbyr tradisjonelle CRM programmer og service. Jeg tror imidlertid at behovsbetinget CRM er veien å gå. Behovsbetinget CRM er forskjellig fra tradisjonelle metoder i det uten at selskaper til å ansette nye IT-folk, og bruke omfattende ressurser til å implementere forseggjort CRM-programmer, programvaren leveres med støtte. Behovsbetinget CRM er ikke lenger "bringe din egen IT-avdeling"-tilnærming. Mange leverandører som Salesforce.com, Siebel og NetSuite tilbyr behovsbetingede løsninger som er perfekt for bedrifter som akkurat har kommet inn i CRM-markedet.
3. Customer Relationship Management er ikke bare programvare. Noen bedrifter vil at det skal være bare programvare, men det vil aldri bli så enkelt som. Kunderelasjonshåndtering er en pågående læringsprosessen. Virksomheten må lære av kunden og endres tilsvarende. Nærmere får en bedrift sin kunden, jo bedre. CRM-applikasjoner og strategier er metodene som virksomheten kan få tilgang, analysere og lære av kunden Data. Å vite hva CRM-programmer er faktisk for er en svært viktig skritt i å forstå hvordan skal lykkes ved implementering av CRM praksis.
4. Det er viktig å forstå at det er hundrevis av CRM-leverandører der ute. Mange forhandlere hevder å være nummer én, men hvis du ser nøye, kan de være nummer én i bare én kategori. Andre selskaper si at de er nummer én i CRM, men det er ikke grunnlag for sine setningen. Det er viktig for selskaper å velge rett leverandøren som skal delta på alle sine CRM trenger. Dette kan ikke alltid være dyreste, "nummer én" selskapet. Tvert imot, tilbyr noen enkle selskaper CRM-løsninger som er svært effektive. Noen av de store CRM-leverandørene er Siebel, Salesforce.com, NetSuite, IBM, Microsoft og SAP.
5. Den beste CRM-teknologien kan være svært nyttig for enhver bedrift. Noen CRM-programmer kan nå nås via BlackBerry-enheter. Store leverandører er stadig oppdaterer programvaren og forbedrer deres tjeneste. Det er en god idé å bo som gjeldende som mulig i CRM-teknologi. Imidlertid alltid huske å balansere teknologi med kundeservice. Det er ingen erstatning for gammeldags kundeservice, de mest grunnleggende av alle CRM idealer.
Kunderelasjonshåndtering kan bli meget fordelaktig for en bedrift Hvis det er gjennomført riktig. Det er viktig å holde kunden i tankene til enhver tid når du gjennomfører CRM praksis i virksomheten din. Husk at det er ganske mange CRM-leverandører der ute, og det er viktig å velge leverandøren som er best for din bedrift. Kunderelasjonshåndtering virker som en svært skremmende idé for noen som aldri har brukt det før, men hvis du følger disse trinnene, vil du sikkert se fordelene med vellykket CRM.
No comments:
Post a Comment