Saturday, April 6, 2013

Svare på dette raskt, eller du ll tape penger

Forestille meg spenning.


Jeg hadde bare registrerte meg for en online annonseringstjeneste som lovet å kjøre en rekke ivrig etter øyeepler til min nye nettsted.


Jeg har pliktoppfyllende betalt månedlig abonnementsavgift gjennom PayPal og fulgte instruksjonene leverandøren ga på hans takkeside å ha ham til å aktivere kontoen min. Jeg sendte e-post til den spesifikke adressen ga han og jeg ventet på svar.


Og jeg ventet.


Og ventet.


Uh oh. Jeg fikk den fryktede MAILER DAEMON varslingen.


Jeg sendte meldingen min ut igjen til hans administratorens epostadresse forklarer at jeg var sender ham det fordi den opprinnelige meldingen hadde returnert-ulest.


Jeg skjønte det må være at han er opptatt og har ikke hatt tid til å sjekke alle hans e-post ennå. Jeg forstår hvor travelt ting kan få. Bestillinger og henvendelser hoper seg opp når du har et populært produkt eller en tjeneste. Jeg var sikker på at han var slogging sin vei gjennom, men bare ikke hadde ryddet hans innboks.


Så tenkte jeg at sikkert ville jeg høre fra ham hvis jeg sendte mitt budskap til hans alternative e-post. Ene hvor han håndterer alle hans administrative virksomhet.


Igjen, jeg ventet.


Og ventet.


Til slutt, meldingen også sprett rygg-ulest.


Min begeistring omgjort til skuffelse.


I stedet for å delta i en kul reklamekampanje, var jeg igjen med noe annet enn tomme løfter. Når jeg bestemte meg for at ting ikke skulle bli bedre, avbrutt jeg motvillig abonnementet.


Den neste tingen jeg gjorde var sende en klage med PayPal.


Fordi det tar 30 dager for PayPal å undersøke en klage, skrivende, vet jeg fortsatt ikke hvis jeg får min opprinnelige investeringen tilbake, men jeg tror det er en 100% sjanse jeg vil bli refundert.


Lykke til, PayPal å få tak i denne fyren.


Hva en Dufus. Han hadde meg solgt. Jeg var spent på å plunk ned en månedlig avgift for sin tjeneste. I stedet, han blåste det ved ikke å gi en BETALENDE kunde med selv en liten mengde høflighet ved å sende ut automatisk svar.


Jeg dunno. Jeg kan bare ikke få det. Kanskje har han alle pengene han noen gang kommer til å trenger, så du trenger ikke å bry deg med disse nye folk stole på at han vil levere tjenesten han annonserer. Så hva, hvis vi tilbringer våre hardt opptjente penger på en tjeneste som han ikke lenger interessert i å gi.


Den verste delen var at han aldri svarte hans e-post. Så vidt jeg vet, visste han aldri selv jeg eksisterte som en kunde. Jeg er sikker på at han finner til slutt når han leser sin PayPal-uttalelse eller (forhåpentligvis) får sin konto stengt ned.


La dette være en lærepenge til alle der ute som selger produkter eller tjenester på nettet som krever kundekontakt.


Hvis du er overveldet med ordre, sette opp et automatisert system.


Hvis du ikke lenger ønsker å bli plaget å gi kundeservice eller å ha noen form for kundekontakt overhodet, så vennligst være ansvarlig nok å ta din ordre side eller avslutte din konto for betalingsbehandling.


Og viktigst av alt: svaret din e-post!


Du vil unngå å bli sett på som et rykk som har dratt noen av fordi du er for lat eller hensynsløs å gjennomføre virksomheten din på en profesjonell måte.


åh, ja.


Og du trenger ikke en som meg å fortelle verden om hvor inkompetente du er.

No comments:

Post a Comment