Sunday, April 28, 2013

Svare "Hvorfor deg, hvorfor nå - en kritisk komponent i en vinnende Business Plan

Forretningsplaner fortsette å være et vesentlig element av hovedstaden-raising prosessen. De må overbevise investorer å ta varsel - investorer som er shrewder i dag på grunn av ups-and-downs de har opplevd de siste årene.


Legge til finansiering utfordringen er overfloden av høy kvalitet selskaper, både offentlige og private, der investorer kan velge å investere. I dette miljøet, mer og mer investorer ber selskaper søker hovedstaden spørsmålet "Hvorfor deg, hvorfor nå"?


Spørsmålet synes enkelt i begynnelsen, men har mange kompleksiteten. Ledelsen må klart avgrense hva det handler om forretningsmulighet som gjør det slik en god investering nå. Bør denne investeringen er gjort et år siden for å sementere en lederposisjon i markedet? Eller, er venture før sin tid - vil treg markedet adopsjon forårsake trege salget de neste årene, og som sådan, skal investeringen vente. Spørsmål som dette, basert på investeringen feil fra de siste årene, fortsetter til overflaten og må bli behandlet av ledelsen i deres forretningsplaner.


På samme måte må gruppen løse hva er det som gjør dem unikt kvalifisert til å lykkes. Teamet har proprietære (og protectable) teknologi, styring talent og oppleve at konkurrenter ikke, langsiktig strategiske partnere? Ifølge Growthink president, Dave Lavinsky, må "ledergrupper bevise til investorer hvorfor de er unik, og hvorfor de vil lykkes. De kan ikke bare staten hvor fantastisk de er - de trenger å bevise det gjennom detaljering tidligere suksesser og unike kvalifikasjoner."


En forretningsplan som ikke klarer å ta den "Hvorfor deg, hvorfor nå" spørsmål, er mest sannsynlig en forretningsplan som blir værende i bunken av "ikke nå" forretningsplaner. Forretningsplaner må presentere en overbevisende argument om hvorfor investor bør investere og i vår fartsfylte verden med utrolig muligheter og alternativkostnader, hvorfor investorer bør investere nå.

No comments:

Post a Comment