Friday, April 5, 2013

Motivere teamet! Åtte raske Tips for å motivere For suksess

Motivasjon er nøkkelen ingrediens for å lykkes i enhver organisasjon. Du kan ha alle de tekniske ferdighetene i verden; Hvis du ikke kan motivere teamet, vil du imidlertid ikke oppnå suksess. Som en leder er et flertall av din jobb å motivere andre til å lykkes slik at alles målene er oppnådd.


Her er åtte raske tips for å motivere teamet:


1. Enhver har motivasjon
Ansatte er motivert på noen nivå. Det er din jobb å finne nivået av deres motivasjon og flytte ansatte til neste nivå.


2. Lytte til WIIFM
Jeg våkner opp hver morgen som lytter til en svært viktig radiostasjon, WIIFM. Jeg håper du gjøre også. WIIFM står for hva er i det For meg? For å virkelig være en motivator, må du alltid være i harmoni til de ansattes WIIFM. Finn ut hvorfor det er gunstig for de ansatte å gjøre en oppgave, etc. Når du finner ut de ansattes motiver, finne ut hvordan å motivere dem.


3. Det handler om smerte eller glede
Motivere ansatte mot glede eller bort fra smerte. Du motivere mot gleden ved å gi anerkjennelse, insentiver og belønninger for å gjøre en god jobb. Du motivere fra smerten av en korrigerende handling, å miste en posisjon, eller gjør en dårlig jobb. Nøkkelen til denne motivasjonen er å være i samsvar med alle ansatte til enhver tid.


4. Gi meg en grunn
Gjør det fordi jeg sa det! Vel, med våre utdannet arbeidsstyrke disse dager, som fungerer ikke lenger. Ansatte som å vite hvorfor oppgaver som blir forespurt av dem slik at de kan føle seg involvert, og at aktiviteten har verdt. La de ansatte få vite hvorfor det er viktig å du, organisasjonen, og for dem å gjør oppgaven.


5. La meg forstå deg
Ta tid til å vise oppriktige interesse for ansatte som folk. Forstå hva ansatte er opptatt i deres liv. Hva er deres spesielle lidenskaper? Hva er deres personlige behov? Hva bringer dem glede eller smerte? Hva er deres kort rekkevidde og langtrekkende mål? Når du forstår svarene på disse spørsmålene, kan du flytte dem til et nytt nivå av motivasjon, fordi du brydde seg nok til å stille spørsmål og vise interesse for deres suksess. Når du forstår dine ansattes behov og mål, vil de ta mer interesse i å forstå og oppnå dine mål.


6. Gjør meg stolt over
Napoleon Bonaparte sa gang: "en soldat vil kjempe lenge og hardt for en bit av fargede bånd." Gi ansatte mulighet til å være stolte av sitt arbeid. Belønne gruppemedlemmer offentlig for en godt utført jobb. Gi dem en mulighet i et gruppemøte for å forklare hvordan de gjør jobben. Har organisasjonen direktør, President, visepresident, osv., gi anerkjennelse til disse ansatte ved personlig sende et notat, anerkjenner dem i en organisatorisk eller team, eller lage en "Hall eller Wall of Fame" anerkjennelse for ansatte som virkelig har gått utover call of duty.


7. Forvent Best
Forvent best og dine ansatte vil stige til dette nivået. Hvordan gjør du dette? Du gjøre det med ordene du bruker. Er du uttrykke positive forventninger, eller du bruker ord (slags, slags, vi skal prøve, må vi, vi har ikke gjort det før og som aldri vil fungere) som kommuniserer negative forventninger? Hva betyr kroppsspråk sier om deg? Står det, "jeg er klar til å ta på enhver utfordring, og jeg forventer du kan også;" eller betyr kroppsspråk si "Vennligst ikke gi meg et annet problem. Jeg kan ikke håndtere den."


Våre utmerkelser og belønninger flytte våre ansatte å gjøre sitt beste? Kommuniserer vi konsekvent våre standarder og forventninger for beste? Vi trener våre team for å alltid gjøre bedre?


8. Gå snakker
Våre ansatte modell vår atferd. Hvis vi er overbevist om en stor endring i organisasjonen, vil våre ansatte følge vår atferd. Hvis vi kommer i sent, og la tidlig, gjett hva som vil skje? Husk, selv når du ikke tror noen er å se... de alltid ser. Sette et eksempel for andre å følge.


Bruke disse åtte enkle regler av motivasjon og deg, også, vil ha kompetanse til å motivere teamet å bli inspirert, nyskapende, selvstyrt og svært produktivt ansatte.

No comments:

Post a Comment