Når vi leser om virksomheten vekst i de øverste business tidsskrifter, refererer de alltid til de multi-nasjonale selskapene. Jeg er ikke et stort konsern. Jeg er ikke engang innlemmet.
Men for hensikten med denne diskusjonen, tenk på din virksomhet som et aksjeselskap. Du holder kontoret til president av denne corporation, og du er ansvarlig for sin suksess eller fiasko. Det er ditt ansvar å se at det øker verdien av aksjene i årene fremover og medlemmene av laget ditt er aksjonærer i selskapet.
Hvis din bedrift vokser, vil det ha en tendens til å fortsette å vokse, fordi du gjør ting riktig. Omvendt, et selskap som er baklengs eller krymper har en tendens til å fortsette å gå bakover eller krype inntil følges av en utenforstående makt. Alle ansvarlig selskap offiserer vet at med mindre selskapet er voksende, det viser de første tegnene til døden. Som leder for firmaet (være det 1, 5 eller 50 personer), må du innse at dette gjelder for deg også.
Men fordi du er også en person, har du en enorm fordel over selv de største corporation. Tenk på noen store multi-nasjonale selskap. Kan det doble produksjonen på en enkelt dag? Selvfølgelig ikke. Kan det doble salget på en enkelt dag? Selvfølgelig ikke. Det kan gjerne, men veksten må være gradvis og stødig på grunn av kompleksiteten i slike en stor organisasjon. Men en person kan dobbeltrom, tremannsrom, firemannsrom sin effektivitet i en måned eller mindre. Små bedrifter har fleksibilitet, kontroll og responstid som bedriftens giganter mangel.
Kan du vokse og forbedre som en person minst 10% i året? Selvfølgelig kan du. Faktisk, anslå eksperter en person kan øke effektiviteten for hans eller hennes alt fra 50% til 100% og mer innen 30 dager. Nå gjelde som for hele bedriften.
Noen eksempler:
Jeg har økt lesere av dette nyhetsbrevet 300% i løpet av de siste 60 dagene.
I hans Freshman året på college kom nevøen min en 2.1GPA første semester; men fikk motivert til å studere, brukt seg selv og levert en 3.6 GPA for andre semester.
Jeg husker dagene i salg da min datebook så ut som ren snø (ingen avtaler). Så akseptert jeg en utfordring å ha 10 avtaler på bøker hver uke (de fleste av mine jevnaldrende gjennomsnitt 3-5 avtaler). Min forrige års omsetning ble min månedlige salg.
Historie er fylt med folk som overskredet deres tidligere ytelse i et nesten utrolig omfang (kunstnere, idrettsutøvere, musikere, talere, militære og politiske ledere, for ikke å nevne corporate filler til rikdom historier).
Tenk på hva det betyr. Hvis du kaste bort enda en time av produktiv tid hver arbeidsdag, legger opp til 250 timer i året. Hvis du hadde en ansatt som bortkastet som mye tid, ville du holde ham på lønningslisten eller skyte ham?
Hva er din tid verdt per time? Multiplisere dette med 250 og du kan se hva du skal kaste. Effekten er forverret når du telleapparat kostnaden for hvert medlem av gruppen. Enten bedriften betaler for denne bortkastet time eller ikke, er uviktig. Snarere, hva kan du gjøre nå for å forbedre effektiviteten til hvert medlem av teamet?
Her er utfordringen fra Earl Nightengale:
"Hvor mye er du verdt akkurat nå, i dag, som et aksjeselskap? Hva er din verdi i dag, til deg selv, din familie, din bedrift? Jeg f du var en utenfor investor, en fremmed, ville du investere i dette selskapet? Hva oppmerksomheten du gir til veksten av firmaet du?"
No comments:
Post a Comment