Det er viktig for ledere og organisasjoner å vurdere en rekke forskjellige faktorer når finne den beste trening levering tilnærmingen for deres ansatte eller organisasjonen. Faktorene omfatter: effektivitet, aktualitet, konsistens og hensiktsmessigheten av leveringsmåte. Nøkkelfaktoren for de fleste organisasjoner, er imidlertid programmet kostnader. Programmet kostnader kan være sammensatt av en rekke beslektede sub-factors, også, som kan omfatte: utbyggingskostnader, instruktør tid, materialer, reise og muligheten kostnader for studenter og deltakere. Alle disse faktorene kan ha en bred varians, selv i lignende programmer, på grunn av leveringsmåte brukes.
Ledere bør utvikle sin egen matematisk modell for å bedre forståelse av forholdet mellom kostnader og levering av sine opplæringsprogrammer. Mange ledere har funnet et felles nøkkelelement når de har analysert kostnadene ved deres læring programmer. Sine viktige funn: e-læring er rimeligere å levere nesten uavhengig av befolkningen deltaker. For eksempel: i befolkningsgrupper der hvor deltakere 100 eller mer, e-læring hadde klart kostet fordeler og som befolkningen antallet øker, så betyr kost-nytte. Kostnadsfordeler var fortsatt measureable i grupper på 100 eller mindre, og selv med klasser så kort som en time i lengde. I en corporate studie utført av Catepillar, fastslått de at e-læring var 40% billigere enn tradiational klassen av modeller.
Når du forbereder å gjennomføre en kostnad analyse studie, bør ledere være forberedt på å forstå ulike faktorer involvert med utvikling og levering av treningsprogrammer og deretter utvikle en egendefinert liste over faktorer som gjelder for organisasjonens behovene for opplæring og miljø. Kostnadene forbundet med et fysisk klasserom kan for eksempel allment varierer avhengig av geografiske og fysiske anlegget kjennetegn ved selskapet. For noen organisasjoner, kan det ikke være relevant å gjennomføre noen form for markedsanalyser hvis deres nisje-markedet er svært spesialiserte eller liten. På den annen side, faktorer som aktualitet, reise kostnader eller utvikling kostnadene kan være svært relevant for organisasjonen vurdere å si, for eksempel hvis de er outsourcing sine opplæringsprogrammer.
Etter overordnet har opprettet deres unike "modell" eller en liste over faktorer eller variabler for analyse, er de klar til å begynne å sammenligning. Samle data fra comoparable-organisasjoner eller levering treningsprogrammer, fortrinnsvis fra disse bruker som og differening modeller. Dette vil hjelpe i referansemåling organisasjonens kostnader for sammenlignbare selskaper. Hvis organisasjonen eller avdeling har spesifikke regulatoriske eller assurance kvalitetsstandarder, for eksempel Kreftregisteret avdelinger som en del av en organisasjon som healthcare kanskje kostnadene forbundet med trening (eller ikke å gi opplæring) for samsvar må også inkludert i analyseprosessen.
e-læring er kanskje ikke beste leveringsmåte for alle trening. Programmer som krever rollespill, person eller gruppe samhandling eller observasjon av deltakerne er for eksempel ikke appellerer til online læring. På den annen side, må den totale kostnaden for levere instruktørledede kurs til mange elever tas i betraktning når organisasjonen begynner planlegging et stort treningsprogram. Kostnader analyse kan avsløre at en kombinasjon av både e-læring og tradiational klasserommet kan levere optimal trening levering behovene til organisasjonen. Når prosjektlederen har fullført bør kostnader sammenligning prosessen resultatene dokumentert nøye og brukes for fremtidige sammenlignende studier eller for trening programmet begrunnelse og strategisk planlegging formål.
Copyright 2005, M. A. Webb. All Rights Reserved
No comments:
Post a Comment