Thursday, September 27, 2012

En "må gjør" taktikk å forbedre dine Team motivasjon ferdigheter

Har dette noen gang skjedd? Du går for å snakke med sjefen din, eller en kollega, en venn eller selv noen i familien din, og du føler de ikke lytter. Hvordan gjør at du føler deg - ikke veldig bra jeg mistenker.


Når jeg tar opp dette i et team motivasjon seminar, starter noen ledere å føle en litle litt ubehagelig.


Hvis du ønsker å motivere og har et godt forhold til personer i gruppen, kunder, kolleger, venner og familie, må du være en god lytter.


Må du ser og høres ut som du hører. Når ansikt til ansikt må du se interessert, nikke hodet og holde god øye-kontakt. Over telefonen trenger du å gjøre sporadisk - "Uh-Huh - jeg se."


Jeg har sett ledere, når du står overfor et problem fra et gruppemedlem, begynner å gjøre noe annet, som arbeidet på datamaskinen. Jeg har også hørt ledere si - "Det er greit, jeg kan gjøre to ting på en gang, jeg kan lytte til deg og arbeide på datamaskinen."


Kanskje du kan, men meldingen din gruppemedlem får er - "det er mitt problem ikke at viktig, min manager er bare ikke interessert."


Du må gi dem din fulle oppmerksomhet når du tilbringer tid med mennesker. Du trenger å se dem i øyet, konsentrere seg om dem og gjøre dem føler at hva de sier er viktig og fortjener din oppmerksomhet.


I tillegg ser interessert i dine gruppemedlem eller kundens problem, det er en god idé å skrive det ned. Jeg har falt inn i felle av tenker - "Jeg vil huske at når jeg kommer tilbake til kontoret, og jeg skal sjekke på den." Men en person som jeg var med sa-"du vil ikke gjøre noe om hva jeg har sa Alan fordi du ikke husker den." Fra dette tidspunktet skrev jeg ting ned.


Det er også en god idé å omskrive - for å gjenta tilbake hva personen har sagt å sikre din forståelse og la dem vite at du har vært å lytte.


Det kan virke som en enkel ting, men det er svært viktig å bruke navn. Du kan si svar på et problem fra et gruppemedlem - "Jeg vil snakke med kontoer-avdelingen om som."


Langt bedre å si - "Jeg vil snakke med kontoer-avdelingen om at Susan, takk for å bringe det til meg." Det er en mye bedre måte for en motiverende manager til å handle.


Navnet til en person er en av de varmeste lydene de hører. Det sier - "Jeg anerkjenner du som enkeltperson." Men ikke overdriv det som det kan komme som tilby.


Så bare noe mat for tanken - mange mennesker tror at å være en god motivator du må være en god høyttaler når faktisk - må du være en stor lytteobjektet.

No comments:

Post a Comment