Sunday, December 30, 2012

Point Of Sale systemer: Hvordan velge en forhandler å kjøpe fra

Gitt at en hensikten salg (POS) system er svært viktig for bedriften, er velge en forhandler for å kjøpe fra en svært viktig beslutning. I noen måter er giveren en mer kritisk faktor enn faktiske maskinvare og programvare.


Så hvordan du null i på høyre-forhandler? Her er noen av tingene du bør se på.


* Den forhandlers experience bør spille en stor rolle i din beslutning. Hvis du kjører en fin restaurant med opp-markedet klientell, er dine forretningsbehov vesentlig forskjellig fra en annens som driver en selvbetjent kafé. En bokhandel har ulike behov enn en tørr rengjøring stikkontakt.


Gjør det et poeng å undersøke hva opplever giveren har i din bestemt bransje. Og hvor lenge de har vært håndtere din bransje.


* Hvis giveren har erfaring i din bransje, kan du be om referanser fra innen industri, eller i nært beslektede operasjoner.


Spør disse referanser spørsmålene om alle aspekter av deres POS system erfaring. Hva er det de ville ha gjort annerledes i å velge og utnytte deres utstyr? Hva er det de ikke liker om dealership / valg av systemet?


Også finne ut om de vet andre brukere som er tjent med denne forhandleren. Du kan finne at folk ikke direkte referert av giveren har en tendens til å være mer imøtekommende om fordeler og ulemper av utstyret og dealeren.


* En POS system blir raskt uunnværlig for dine operasjoner. Noen nedetid er vanligvis en svært alvorlig affære, og kan påvirke din virksomhet på mange måter. Det er derfor støtte er en kritisk faktor.


Bestemme hvilken støtte du trenger. Vil du trenger 24-timers på stedet støtte? Hvor lenge kan du råd til å kjøre uten en live POS-systemet?


Sitte ned med potensielle forhandleren og få en detaljert forståelse av støtte som de tilbyr. Kanskje gi de først telefonstøtte. Hvis dette ikke løser problemet, kan de sende støttepersonell. Og hvis problemet ikke rettes opp umiddelbart, finne hvis de vil kunne gi utstyr på lån til systemet blir funksjonelle igjen.


Be om å se en kopi av servicekontrakten og granske det nøye.


* Be om forhandler for å gi deg en demo av utstyret som de foreslår å installere for deg. Demoen kan gjøres på nettstedet ditt, eller deres. Gå sammen med noen av de faktiske brukerne i organisasjonen.


En hands-on trial er en utmerket måte å måle hva du får inn, både i form av utstyret selv så vel som hvordan giveren benytter det.


* Få en følelse av giverens installasjonsprosedyrer. Har de en størrelse passer alle tilnærming? Det kan være risikabelt med noe som kritiske og komplekse som en POS system.


De beste forhandlerne vil gjøre en detaljert studie av infrastrukturen, inspisere din kraftledninger og generelt, får en utmerket grep på dine behov og din nåværende situasjon før du anbefale en system.


De første dagene etter installasjon er avgjørende for å sikre at systemet fungerer som den skal. Dealerens personell skal se ofte for de første to ukene til en måned for å sikre at alt fungerer fint, og å svare på spørsmålene som vil uunngåelig oppstår?


Tipsene ovenfor skal hjelpe deg med å avgjøre hvilken POS system forhandler er passformen best for dine forretningsbehov. Forbereder bra på pre-Kjøp scenen kan spare deg endeløs frustrasjon senere.

No comments:

Post a Comment