Du vil finne at de svært viktige ferdigheter taktisk kommunikasjon vil være at mye lettere hvis du hvis vet hvem det er du snakker med. Heldigvis, det er en enkel, men kraftig formel som Myers & Briggs utviklet, for å finne ulike personligheter, og hva jeg henviser til er platen, eller D.I.S.C. personlighetsprofil.
I sin enkleste form er bryter platen modellen oss alle inn i 4 ulike personlighetstyper. Ordet platen er et akronym for disse forskjellige typer mennesker. De 4 personlighetene er lett husket bruke bokstavene. Men husker hvordan de handler og reagerer i det virkelige liv er enklest ved hjelp av fugler!
"D" fra D.I.S.C. er driveren. Disse menneskene er direkte, kraftfulle, og resultatene orienterte mennesker. Disse typer mennesker kan ikke være veldig flinke til kundeservice eller repeterende oppgaver. Hvis de var en fugl, ville de være en ørn.
En ørn er toppen av næringskjeden. De fly alene, og de ta raske avgjørelser. Som en aggressiv dyr er link tilbake til folk i virksomheten at disse menneskene er oftest de med store office - presidenten eller Manager!
Du har sannsynligvis kjøre på tvers av denne typen personlighet med mennesker som ønsker korte svar, ingen lo. Og de fortelle deg at du bedre få til punktet, de har lite tid å kaste bort. Du må få frem poenget raskt og vise god nytte til dem med en "D".
"Jeg" er Influencer i D.I.S.C. De ønsker å være alles venn. De er alles venn. De pleier å være optimistisk, energiske og utgående. De fungerer bra som selgere, men generelt ikke fullt så god på å samle din fordringer. Høres ut som noen du vet?
En "I" personlighet er vanligvis referert til som en hane eller en påfugl! Lyse prangende farger, skriker "se på meg, se på meg! Som en generell regel ønsker disse menneskene å bli inkludert og anerkjent. (Et utmerket punkt å huske på når du selger til en) Du vil oppdage dem lett av trofeer, bilder, priser og "#1 pappa" kaffe krus i sitt kontor!
"S" er stødighet. Disse menneskene er tålmodig og avslappet. De er fornøyd med å henge tilbake i mengden, og se etter retning fra andre. Et utmerket valg som en administrator eller resepsjonist. Jeg har sett dem som eiere og presidenter, ganske ofte i det medisinske og tekniske felt. Det er en stor karaktertrekk, men ikke en som trenger å skille seg ut i mengden. Hvis du har en masse Office ledere på kontoer-listen, er dette en personlighetstype som vil møte mye.
Hvis en "S" var en fugl, ville det være en due.
"C" er den samsvar. De som "regler". Som et spørsmål om faktum, trenger de dem til å fungere godt. De pleier å være veldig detaljert orientert og nøyaktig. Åpenbart, disse menneskene er et godt valg hvor detaljer er viktig. Så hvis du selger til ingeniører, advokater, leger, arkitekter, politi, kan det oppstå CS
En "C" personlighet er som en ugle; klok, vaktsom og analytisk.
Selvfølgelig, disse er alle de generelle vilkårene, og fleste er ikke begrenset til bare én kategori. Jeg, meg selv har egenskaper som gjør meg både en "I" så vel som en "D", men platen modell gjør hjelpe deg å forstå de som du håndtere hver dag, og hjelpe deg å kommunisere med dem på en måte som gjør det enklere for dere begge.
No comments:
Post a Comment