En hensikten salg (POS) system kan ha en dramatisk innvirkning på måten du drive firmaet-- og bunnlinjen. Velge riktig krever nøye planlegging.
Her er noen av tingene du må tenke å gjøre en god beslutning når du velger POS utstyr og systemer for bedriften. Bruk denne listen som et utgangspunkt for din planleggingsprosessen.
* Først av alt, bør prisen ikke være det viktigste hensynet når du kjøper en POS system. Forbedret effektivitet, større fleksibilitet og bedre rapportering skal betale for investeringen i en rimelig tidsperiode.
* Ikke starte ved å ringe for lister av funksjonene i ulike POS-systemer. I stedet, begynn med en omfattende analyse av hva bedriften din krever.
* Har du operasjoner som er spredt over flere steder? Hva er konsekvensene?
Hvis du kjører en restaurant, for eksempel kan du trenger å holde noen parametere felles på tvers av lokasjoner mens varierende andre. For eksempel din meny kan være identiske på alle steder, men prisene på enkelte elementer kan variere fra en stikkontakt til en annen. Systemet du velger må være i stand til å implementere slike forskjeller.
* Hvor lett kan du gjøre endringer i systemet? Du kan være sikker på at din bedrift vil holde endre på mange måter - ansatte delta og permisjon, prisene går eller ned, produktutvalget utvides, steder bli lagt til eller slettet og så videre.
Spør deg selv hvis et programmeringsgrensesnitt lett lar de ansatte til å utføre slike endringer.
* Vil det være mulig å gjøre endringer forhånd? For eksempel hvis du begynner en spesiell kampanje på 15 November, kan du skrive prisendringene i forveien og angi at systemet skal automatisk effekten endringene på denne datoen?
Dette, samt andre typer fleksibilitet er avgjørende for mange detaljvirksomheten.
* I hvilken grad POS-systemet må du integrere med ditt regnskapssystem? Betyr det har å være virkelig tid? Eller er det nok å ha en eksport av oppføringer i dag-enden?
* Hvis du kjører en bar, POS-systemet trenger å arbeide med sprit styre enheter? En brennevin kontroll enhet sporer skjenker fra flasker. Dette gjør fakturering enklere og reduserer svinn.
* Vil kreditt / debet KortSystemet for behandling i POS utstyr arbeidet godt med din forhandlerkonto?
* Systemet gjør det mulig å implementere spesielle avtaler for hyppige shoppere? For eksempel, hvert kjøp kunne ha poeng knyttet til dem, og disse punktene kunne til slutt oversette til lavere priser eller ledig begavelser.
Æ Hva rapporteringsfunksjoner trenger du? Hvis du arbeider på flere steder, vil systemet gi deg en online sanntid rapport over transaksjoner som er fullført?
De fleste forhandlere vil ha eksempelrapporter som er tilgjengelig. Anmode å se dem slik at du kan sammenligne bedre.
* I de fleste tilfeller må POS-systemet oppgraderes som dine behov utvikle seg og utvide. Hvor raskt kan forhandleren svare på dine behov?
Også, de fleste forhandlere satt ut jevne programvareoppgraderinger. De er inkludert i kontrakten eller tar giveren betalt ekstra for dem?
For skyld unngå kompatibilitetsproblemer, Planlegg å kjøpe ny maskinvare av samme type som opprinnelige. På den måten sikrer du at alt fungerer godt sammen, og selv om det er problemer, kan du få forhandleren til å håndtere det.
* Støtte er en kritisk vurdering. Hva skjer hvis ditt POS-systemet går ned? Dette kan ha en alvorlig innvirkning på virksomheten. Du trenger å få en detaljert skriftlig avtale på hvordan giveren kommer håndtere havari.
Forhandleren kan prøve å diagnostisere og løse problemet over telefon først. Hvis det ikke fungerer, kan de sende støttepersonell til din plassering. Og hvis problemet ikke kan løses raskt, må du kanskje få utstyr på lån til systemet er reparert.
POS system nedetid kan ha alvorlige konsekvenser. Sikre at du får støtten du trenger.
Listen ovenfor bør bidra utløse ideer om hva slags problemer du må se på. Planlagg godt før de bestemmer seg en POS system for din bedrift.
No comments:
Post a Comment