Planlegger du din bedrift eller planlegger du din vekst?
Hvis du er som mange high-utføre forretningsfolk, har du et årlig ritual for å angi dine planer for de neste 12 månedene. Noen mennesker gjøre det i desember, andre på rare, diverse tider av året, men de fleste - inkludert meg - har en tendens til å gjøre det begynnelsen deler av det nye året.
Det spiller ingen rolle akkurat når du gjør dette, men det er viktig du gjøre det en gang snart. Det har blitt sagt hele veien tilbake til tiden av ancients: mål og skriftlig planer for deres oppnåelse er den sikreste måten å øke hastigheten på hva du har oppnådd. Så hopper du over dette trinnet er ikke et alternativ!
Som du spenne ned å denne kritisk aktivitet, vurdere: planlegger du for virksomhet som vanlig eller planlegger du fantastiske, ekstraordinære, vekst? Mange mennesker føler slags slått ned av de siste tre årene av økonomiske mis-performance og tror et år der fortjeneste ikke trekke seg tilbake vil være et godt år.
Andre - fleste--vil planlegger å gjøre noe veldig mye som de gjorde i 2003; kanskje vil de prøve å gjøre det litt bedre. De kan se på overskudd ressursene de har tilgjengelig (hvis noen) og prøve å finne ut hvordan de kan eke ut litt mer ytelse, resultat og inntekter - uten å ta noen stor risiko eller gjør noe radikale. Og for det meste, det vil være business som vanlig.
Ho hum...
Ikke være noen av filtypene...
Planlegg å gjøre noe ekstraordinært!
Planlegg å utvide eller utvide eller excel.
Og uavhengig av økonomiske prognosen--som i USA er gode, og andre steder ikke så bra - planlegger å opprette et gjennombrudd i bedriften.
høres bra ut... Hvordan?
Først noen grunnleggende. Med mindre du har oppfunnet noe aldri før sett i verden, er det bare fire komponenter til å ha en lønnsom virksomhet:
1. Har en stor nok-- og rik nok - markedet;
2. Har produkter eller tjenester markedet ønsker og er villig til å betale for;
3. Har en kostnadseffektiv måte å få (og levere) produktet eller tjenesten; og,
4. Har en kostnadseffektiv måte å selge produktet eller tjenesten.
Og uansett hva du kanskje har hørt i siste, det er bare tre måter å øke inntektene:
* Selge til flere kunder;
* Selge mer til de samme kundene med hver transaksjon; og,
* Selge de samme kundene oftere.
Tenke på det...
Fordi mens alt dette kan virke opplagte og trivielle, nøye vurdering av disse syv enkle setninger vil gi deg noen mektige kraftige innsikt i hvordan å ha et gjennombrudd i bedriften.
For det andre, din jobb er å slå disse uttalelser i de riktige spørsmålene.
Spørsmål som "Hvordan kan jeg selge mer kunde?" Eller, "hvilke tjenester kan jeg legge til min produktsammensetning å øke størrelsen på en gjennomsnittlig transaksjon?" Eller selv, "Jeg selger til høyre (store nok og rik nok) markedet?"
Spør de rette spørsmålene vil smelle av tankeprosesser som kan gjøre deg penger - mye av det - forutsatt at du svarer på spørsmål og handle på svarene du gir.
Si virksomheten din selger programvare til avløp forsyning hus. Du forvente tempoet i bygning å kjøle seg ned litt i år på grunn av global renten øker, noe som vil bety at kundene vil ha mindre penger til å oppgradere sine datasystemer i år. "Hvordan å selge til flere kunder" kan ikke være det riktige spørsmålet i år. Men spør "hvordan kan jeg selge mer til min nåværende kunder" kan føre til en idé å utvikle en coaching eller rådgivning tjeneste som hjelper dem å øke deres fortjeneste - ved hjelp av programvare - selv i en nedover markedet for VVS-forsyning.
Du kan potensielt selge denne tjenesten til hver eneste en av dine kunder! Det ville være noen gjennombrudd.
Og spør, "hvordan kan jeg selge til mine siste kunder" kan gi en ekstra nedfallsfrukt som disse gutta vil virkelig nød din hjelpe.
Eller kanskje du selger web-basert informasjon til aksjemarkedet tradere, og markedet er varme opp igjen. Du vet at mer "spillere" vil være inn i spillet, og du vet de fleste av dem vil miste sine skjorter (igjen) hvis de ikke får noen hjelp fort.
Spør "hvordan kan jeg kostnadseffektivt selge til flere kunder raskt" kan lede deg til noen kraftige joint-venture-strategier. Og tenke på joint ventures kan lede deg spørsmålet ""hvordan kan jeg gi verdi til mine konkurrenter produktene"som kan åpne opp et helt nytt marked for deg. En annen gjennombrudd.
Kan du se hvordan stille spørsmål vil hjelpe deg å planlegge for ekstraordinær vekst?
De riktige spørsmålene, svarte i riktig rekkefølge gir deg hva jeg kaller en vekst strategi veikart. Denne prosessen vil direkte din tenkning å skape gjennombrudd på forespørsel. Lyd umulig? Det er ikke... Jeg har sett det til å fungere igjen og igjen. Faktisk, jeg har vært å hjelpe folk vokse sine virksomheter i år--ved å vise dem hvordan å stille disse kritiske forretnings-bygningen spørsmålene.
Den tredje tingen du må gjøre, når du spør de rette spørsmålene, er oppfinne svarene på disse spørsmålene... har du til å handle på disse svarene. Selvfølgelig, å sette sammen en effektiv vekst plan er en tidkrevende prosess, og det er mange steder for feiltrinn som vil føre til dårlig konklusjoner. Men fordelene kan være stor.
(c) Paul Lemberg. Alle rettigheter forbeholdt
No comments:
Post a Comment