Er ikke du lei av å sitte rundt venter på noe å endelig skje?
Jeg fikk nettopp av telefonen snakker med min venn James. Vi snakket om hvordan hans virksomhet gjorde, og jeg spurte hva han planlagt på å tjene i år. Hans svar overrasket meg:
"Å tjene penger er ikke mitt fokus nå. Jeg egentlig ikke tror dette er riktig tidspunkt - jeg planlegger å bare holde på til ting får bedre. "
James er vanligvis ganske optimistisk og "overlevelse" er ikke en del av sin normale ordforråd, så jeg begynte å lurer på om andre jeg vet: min konsulentkunder, folk som ta min DYBO business-dobling e-kurs, folk jeg møter snakker. En klient skrev de hadde overlevd i fjor, men hadde "gjort utilgivelig--klippe ut markedsføring." En annen fortalte meg, "Vel, vi gjort det. Men vi kuttet halv salgsaktivitetene. " Og en Internett-leverandør som jeg vet redusert hennes totale lønn fra 130 til 75 mennesker i de siste seks månedene.
Selv om Fed styreformann Alan Greenspan har uttalt lavkonjunktur, mange forretningsfolk tar om en ting bare: overlevelse. De er hunkered ned prøver å ri av stormen, men de gjør det på bekostning av bygge sine virksomheter. Og jeg tror mange bedrifter er uforvarende å ofre sin fremtid. Her er den typiske overlevelse strategien:
* Klipp markedsføring.
* Permittere marginale ansatte.
* Klipp salg reiseutgifter.
* Permittere gode ansatte.
* Permittere selgere.
* Brann ineffektiv styring.
* Redusere prisene håper å tiltrekke seg business.
* Brann effektiv ledelse.
Håp for noe. Be for virksomheten. Vente på lavkonjunktur å avslutte.
Noen av denne lyd familiær?
Overlevelse er selvfølgelig ikke verst--ikke av en lang skudd. Det er en 'statistikk' antatt for å komme fra det oss Small Business Administration, som sier 9 av 10 nye bedrifter ikke siste fem år, eller noe sånt. Detaljene varierer med fortelle, men poenget er godt gjort - det er vanskelig å holde en bedrift lønnsom på lang sikt, noe som er grunnen så få av Amerikas største selskaper fra 75 år siden selv eksisterer i dag.
Den gode siden av overlevelse gjør du 'mager og mener,' scavenging landskapet for skarp muligheter og spille for holder.
Men den mørke siden bare ender opp som en strategi for å spille det trygt, å sette av beslutninger og forsinke handling. Selvfølgelig, du kan fortsatt være rundt når ' ting bli bedre, men vil du være i en posisjon til å dra nytte av dine muligheter? – Hvis du har bevart kontanter og bevart din evne til å generere ny virksomhet.
Men hvis du har i stedet så redusert din evne til å gå etter nye avtaler - eller hvis du har la produktet vansmekte til punktet hvor det er ikke lenger opp til snus--har du tenkt å være levedyktig? Vil du være i stand til å konkurrere? Vil du være klar til å vokse i løpet av neste ekspansjon?
Transcendere overlevelse tankesett
Vi er inn i hva som kan være den største bygningen forretningsmuligheten av det neste tiåret. Mens de fleste av dine konkurrenter er fortsatt i den varme søvnen for å overleve er det tid for deg å forberede for modig handling.
Her er noen tips som vil hjelpe deg med å overleve overlevelse og klatre tilbake opp stigen for suksess. Vær oppmerksom på at dette ikke er en tips-liste på * hvordan overleve *, du har allerede gjort det. Dette handler om transcendere overlevelse og blomstrende igjen.
Først, erkjenner at din målet om å overleve ikke er en ekte målet--det er en oppsamling sone. En holde mønster. Overlevelse er ikke noe å forplikte deg til--en forpliktelse til overlevelse er en forpliktelse til et lavt nivå av eksistens. Tror hjemløse personer som overlever av scrounging containere for mat. De overleve - men på hvilket nivå? Og hvor lenge?
Din reell forpliktelse må være en til velstand.
Neste, kan du gjenopprette din visjon av livet utenfor overlevelse. OK, er du fortsatt i virksomhet - gratulerer. Klappe deg selv på ryggen fordi mange ikke er. Men til tross for SBA statistikk, dette er ikke en grunn til feiring - ikke ennå, likevel.
Spør deg selv - hva er du gjenlevende? Hva vil du gjøre når overlevelse perioden er over--når du bestemmer deg at det er greit å starte blomstrende igjen? Hva vil du oppnå deretter? Hva vil du det ser og føles som neste år og året etter? Hvis din visjon er bare en av å bo i virksomheten, bør du virkelig tenke to ganger om hvorfor du gjør alt det harde arbeidet.
Når du har et klart bilde av hvor du går - er viktigste å øke ditt nivå av handlingen. Du kan ha bremset ned i denne overlevelse perioden - å gjøre færre salg samtaler, redusere din markedsføring og salgsfremmende tiltak, retarding produktutvikling.
Nå er det tid rev opp motorer og få bevege seg igjen. Hvor mye arbeid ringe din forretningsplan for? Hva sier strategiske plan?
Hvis du ikke vet, eller hvis disse planene ikke lenger er relevante, trenger du å friske forretningsplan eller opprette en ny strategisk plan. Det trenger ikke å være en perfekt plan, men ikke bare krenging til handling. Ikke gå videre uten en plan!
Detalj hvilke tiltak av aktivitet og ytelse for bedriften. I min virksomhet disse inkluderer kundeemner som er generert, salg samtaler, forhold og nettverk samtaler, artikler skrevet og publisert, nye kunder signert, rådgivning kontrakter, kurset registranter, web treff, pressemeldinger som er sendt, trykker du nevner, radiointervjuer, viktige notater og snakker engasjementer, og selvfølgelig, inntekter, fortjeneste, og kontanter i banken.
Din tiltak kan være forskjellig, men prosessen er den samme:
1. Lag en liste over hver viktige mål. Disse vil inkludere begge hva jeg kaller resultater mål og aktivitet mål.
2. Opprette en ytelse mål for hver, uke, måned eller kvartal--hva er mest hensiktsmessig. Deretter opp anten--du mest sannsynlig har bremset ned og hele poenget her er å øke din aktivitet. Så ta uansett hva målet ditt er for disse elementene og strekke den. Reawaken handling vane.
3. Sett opp et system for måling og rapportering på hver av disse nøklene, og prøv deretter å bli kvitt noen mangler.
4. Hvis du trenger å bruke er fortsatt større enn kontanter som kommer inn, kutte tilbake alt som ikke er inntekter knyttet, men ikke skade din gjeldende-- eller fremtid - inntektsstrømmer. Se etter måter å redusere overhead-- men ikke salg og markedsføring utgifter.
Her er en spesiell ord om markedsføring: mest sannsynlig har du skjære tilbake. Feilaktig, er dette ofte det første området kuttet når folk tror deres overlevelse er truet. Nå er det på tiden å støte den opp igjen. Hvis du ikke har penger tilgjengelig er det en hel rekke guerilla markedsføring strategier som kaller for begrenset utgifter.
Endelig, får en coach eller en mentor. Få noen til å være en upartisk og innsiktsfulle klingende styret, noen som kan både kritikk planer og nåværende objektive råd. Nå--envision din neste vekst sprute. Envision bedriften vokser lønnsomt. Finne ut hva det kommer til å ta, og få opptatt igjen.
(c) Paul Lemberg. Alle rettigheter forbeholdt
No comments:
Post a Comment