Wednesday, November 14, 2012

Hvorfor du bør feil-bevis din bedrift

Tenk deg gå inn i din bedrift, og å finne at det har aldri kjørt så glatt, det har aldri vært færre problemer, og at alle prosedyrer som gjør det fungere blir utført feil-fri. Ikke bare det, men siden alle ansatte har spilt en aktiv rolle i å gjøre dette skje, hver og en er ivrig etter å gjøre sin del i å gjøre deres selskap vellykket.


Lyd for godt til å være sant? Vel, er det ikke. Feil-fri operasjoner betyr penger i lommen.


De fleste bedrifter opererer ved hjelp av en rekke trinnvise fremgangsmåter. Enten du produserer et produkt å tilby en tjeneste, jobber på et kontor, eller gjør noe annet i din virksomhet, er en rekke prosedyrer vanligvis nødvendig for å fullføre en bestemt oppgave. Og i en rekke prosedyrer, kan det oppstå feil. Noen feil kan gjøres på grunn av dårlig design, noen på grunn av dårlig utstyr, og mange er forårsaket av personer gjør jobben.


Tenk på det. Hvor mye effektiviteten og produktiviteten i bedriften mister hver gang en feil blir gjort? Hvor sikker din kunder som er påvirket når en feil har oppstått som påvirker dem personlig? Hvor mye penger er bedriften mister fordi feil og feil er oppstått?


Feil? De er alle rundt oss. De oppstår hver dag. Tror du ikke det? Bare se i enhver søndag papir på rettelser som er oppført av ulike butikker. Produkter har ikke kommet i tide, eller kanskje ikke i det hele tatt. Prisene annonsert var galt. Så er det minner-biler, barneleker-you name it, mest sannsynlig forårsaket av en slags feil, feil eller andre problem et sted i produksjon, distribusjon, eller markedsføring av produktene.


Som et eksempel på en produksjon feil, jeg nylig bestilte en ny bil fra fabrikken, og når det kom, flere funksjoner som jeg hadde spesifisert ble ikke installert. Jeg er ikke fornøyd; Faktisk, er jeg rett og slett gal. Jeg kunne skylde på Murphy's Law, eller jeg bare kunne akseptere feilen som en av naturens små glitches. Uansett utfall av problemet mitt, sjansene for meg å kjøpe en ny bil fra samme produsent har blitt betydelig redusert.


Kundene hater feil og minnes! Det er også dårlig forretning. Det koster store dollar, og verst av alt, det koster god vilje. Når var siste gang du fikk sint på en bedrift for å ikke levere det de lovet? Visste du fortelle dine venner? Du gå tilbake til at virksomheten?


Du tar poenget. Feil på arbeidsplassen kan ødelegge en bedrift. Det er mye vanskeligere enn å få det i første omgang å gjenvinne tapt tillit.


Kan feil virkelig forebygges? Ja, de kan.


Problemet er at de fleste bedrifter ikke forstår hvordan å unngå feil. Det er virkelig ganske enkelt, men hvis du ikke vet hvordan du gjør det, feil vil fortsette å forårsake problemer.


Feil proofing er ikke en kunst, men er en vitenskap. Det er slag av en "no-brainer" vitenskap, men en vitenskap likevel. Det finnes en trinnvis prosess involvert som er enkel å følge og prioriterer betydningen av feil og andre problemer på arbeidsplassen. Dette prioritering trinnet er svært viktig, fordi det tillater alle å bli enige om hvilke problemer bør tas opp først. Mangel på prioritering er ofte snublestein i problemløsning, fordi folk har problemer med å bli enige om på hvilke problemer er den mest kritiske og krever umiddelbar oppmerksomhet, og hvilke som kan vente til senere.


Konsekvensene av sviktende å forveksle bevis din virksomhet kan være ødeleggende. Du kan ikke tenke mye om det, men når det er en stor feil oppstår, etter at du gjøre noe med det, har du en ekte, formalisert metode for å sikre at den aldri hender atter? Har du et system på plass for å håndtere alle de andre potensielle feilene som forekommer, eller kan oppstå på din arbeidsplass? Hva er disse feil og feil som koster bedriften-hundrevis eller tusenvis av dollar, for ikke å nevne de stress, sorg og moral problemene?


Hele ideen er å feil bevis din forretningsprosedyrer slik at eventuelle feil som oppstår i dem eller kan oppstå i fremtiden er laget ut av prosedyrene slik at de rett og slett ikke kan skje.


Bare tenk på gevinst i produktivitet, effektivitet, kvalitet, moral og kostnadsbesparelser firmaet ville se hvis hver prosedyre løp jevnt nesten hele tiden.


Virkningen på din bedrift vil være enorme!


Dessverre, ikke mange selskaper er selv klar over at det finnes formelle feil proofing teknikker som er lett tilgjengelig for å hjelpe dem.


Så, bare hvordan et selskap er å feil bevis sine operasjoner? Vel, først av alt, er det et par ting å huske på.


• Feil proofing kan brukes av enkeltpersoner, men fungerer best i lag, siden gruppemedlemmene vet mest om sine egne jobber. Nesten alle innspill i en korrektur feil-økt er fra gruppemedlemmer; prosedyrene, problemer og løsninger.


• Feil proofing fungerer på rutiner og systemer som er 1) for tiden på plass, som er 2) å bli endret eller forbedret, eller som er 3) inne utviklingen scene. Med andre ord, fungerer feil proofing omtrent hvor som helst i virksomheten!


• Feil proofing er ikke bare veldig enkelt og effektivt, men det er MORSOMT, også. Og etter en prosedyre har vært feil lydisolert, alle har en følelse av stor tilfredsstillelse. Og hvem ville ikke ønsker at?


Bunnlinjen: feil-proofing din bedrift vil gi så mange fordeler som du vil lure på hvordan du noen gang fikk uten den.

No comments:

Post a Comment