Saturday, November 10, 2012

Å velge salg sporing For små bedrifter

Vennen din på grillen forteller du hvordan den nye Customer Relationship Management (CRM) programvaren som de nylig installert på deres selskap har revolusjonert deres Salet og salgsledelse.


Han voks lyrisk om ikke mer salgsmuligheter glir gjennom sprekker; en mye høyere nær rate på salg; mer nøyaktig og kostnadseffektiv markedsføring kampanjer; forbedret produktivitet og kunden servicenivåer; kraftig forbedret rapportering og så videre.


utmerket! Høres ut som en CRM-løsning for Salet er bare hva legen bestilt for firmaet. Du har fått ved hjelp av Microsoft Outlook til å behandle databasen av salg prospekter, oppfølging, notater, profiler etc., men det begynner å bevise woefully utilstrekkelig.


Eneste problemet er at hans virksomhet er i en helt annen industri sektoren til deg, med en mye større IT-budsjettet å støvel. Deres CRM løsning synes som en uoppnåelig drøm for små bedrifter.


Så nå hva? Et raskt søk etter CRM på Google returnerer 26,600,000 resultater! Jøss! Så begrense du søket til liten bedrift CRM bare for å få 6,260,000 resultater. Du kan deretter sette "Liten bedrift CRM" i anførselstegn som gir 29,300 resultater. Men nå moroa virkelig begynner...


Du innser det er hundrevis av CRM, Kontaktbehandling, salgsstøtte og andre salg sporing programvareverktøy for å velge mellom. Hvert av disse verktøyene idrett en svimlende rekke funksjoner, hvorav noen ikke vil gjelder for din virksomhet.


For å forvirre saker enda lenger, se du noen av disse programmene er Web basert CRM (noen ganger referert til som Hosted CRM), eller åpen kilde CRM. Andre er de mer tradisjonelle Customer Relationship Management software verktøyene du allerede er kjent med. Ennå er andre innebygd i MS Outlook, men med en ekstra CRM-komponent.


Mange CRM-pakker nå imøtekomme for visse bransjer. Det vil si at disse programvareløsninger kan ha blitt tilpasset, eller hadde bestemt add-on's utviklet, for særskilte industrigrener. Ett av disse skreddersydde løsninger kan være egnet for bestemt småbedrifter.


Hvilke av disse CRM apps bør du laste ned for å evaluere? Hvordan bør du vurdere dem?


Mange innser på dette punktet at de trenger en grundigere evaluering av deres behov for å gjøre dem til å sette sammen en Request For Information (RFI) eller be om For forslag (RFP). Dette vil være av enorm fordel hvis de bestemmer seg å ringe på tjenestene til en CRM-konsulent for å spole spore viktige beslutningen om å velge og implementere en skreddersydd CRM-løsning som er egnet for mindre bedrifter.


Dette bør være din sparker-av punkt. Sitte ned med alle ansatte og samarbeide trekke opp en liste over alle CRM-spesifikasjoner. Holde det bred - du kan alltid begrense alternativene senere. Og husk å involvere dine ansatte - sikre alle har en mulighet til å bidra.


Fra denne informert posisjonen du er langt mer i stand til å velge den riktige salg sporing/CRM-løsningen for små bedrifter og vil se merket forbedringer i produktivitet nivåer og salg. Tross alt det ikke har vært målt, er fortsatt udefinert. Hva er udefinert kan ikke bli bedre. Det finnes bestemte kriterier som du og din CRM konsulent må oppfylle. Bygge din ønskeliste, meld det med virkeligheten og bygge den inn i din bedrift.

1 comment:

  1. Flott artikkel! Et av CRM-systemene som nå har kommet på norsk er vtiger CRM og salgsstøtte. Dette er basert på åpne kilde-kode, så du kan bruke det helt gratis!! Se mer på www.vtiger.no eller ta kontakt med oss for rådgivning og installasjon.

    Kind regards, Med vennlig hilsen, Met vriendelijke groet,
    Thomas Mathiesen
    --
    LinSpes.no
    Web: www.linspes.no - www.openerp.no - www.vtiger.no
    Email: thomas.mathiesen@linspes.no
    Phone: +47 21 99 67 64
    Phone: +31 70 80 80 212 (The Netherlands)
    Mobile: +47 40 16 26 42
    -
    "Microsoft is to operating systems & security ....
    .... what McDonald's is to gourmet cooking"

    ReplyDelete