Thursday, November 15, 2012

Jeg kan ikke få ingen ansattes tilfredshet

Jeg er ikke fornøyd. Skriveren har fortsatt ikke blitt fikset, og nå min stol er brutt. Problemet med dette stedet er at det faller fra hverandre. Sjefen min er greit, men har ingen anelse hva som skjer.


Den nye fyren som startet forrige uke, som ingen gidder å innføre, har fått en jobb at han har ingen anelse om hvordan å gjøre; Hvorfor ikke de bare spør meg? Jeg kunne ha fortalt dem at et nytt sett med tegninger er utstedt så selv om han visste hva han gjorde tegninger som han bruker er foreldet allikevel. Noen ganger vet jeg ikke hvorfor jeg gidder å skru opp.


Jeg gikk for en drink med noen av gutta går kveld etter jobb. Er ingen fornøyd og Sally fra kontoer sier at hun har bare omtrent hatt nok og er tenkt å be om en økning og hvis de ikke gi det til henne hun kommer til å avslutte.


Ledelsen her bare har ikke en anelse, vi er lekkasje penger gjennom våre ineffektivitet og de tror at sender ut notats forteller oss at de er å innføre nye prosedyrer for å hevde utgifter kommer til å gjøre en forskjell-whoopee gjøre.


Jeg tror jeg skal spørre etter en lønnsøkning, hvis Sally fra kontoer kan få jeg kan.


Og så den går på.


Dette er slags tanker som starter å spille på hodet av enkeltpersoner når et selskap mister kontakten med sine ansatte; broken stol, mangel på takknemlighet, kritikk av 'management', selv avhør formålsløshet av hva de gjør. Mindre problemer gapende og en kynisk og destruktive tankesett utvikler. Kan du være sikker på at det ikke kommer akkurat nå i organisasjonen?


Sosiale arrangementer utenfor kontoret bli noe mer enn et forum for klager og negativitet vokser blant folk som føler seg maktesløse til å endre effekt. Misnøye vil ofte syntetisere en etterspørsel etter en økning i godtgjørelse, som selv som en billig fastsette mer penger vil et øyeblikk minske smerten.


Venstre ved ledelse, uoppdagede og uvitende, bekymring av denne ansatte vil uunngåelig finne trøst med sine kolleger egen personlige bekymringer, der bare vanlige etterspørselen vil være en økning i godtgjørelse, mer betalt ferie og en reduksjon i arbeidstid, hvorav alle ikke vil reparere broken stol, sikre at nye personell i fremtiden er riktig introdusert, trent og klarte heller hjelpe management identifisere områder av ineffektivitet.


Organisasjoner har for vane å compartmentalising mennesker, enten fysisk gjennom kontorene, avlukkene og arbeidsstasjoner, men også i form av ansvar. Med effektiv og sterk ledelse å støtte denne strukturen, kan det være produktive, men som en organisasjon vokser, og svak eller upassende ledelse infiltrerer management kjeden, det er uunngåelig at sprekker begynner å vises.


Fra toppen og ned alle kan vises rosenrød i corporate hagen som svake og upassende manager rapporterer at alt er bra i maskinrommet, uvitende om det faktum at deres kull aksjer kan være dwindling.


Erfaring viser oss at å stole på et begrenset antall indikatorer gir en skjev perspektiv akkurat som en person med bare ett øye har problemer med å bedømme avstand. God ledelse vil derfor etablere prosedyrer den prøven stemningen i hele organisasjonen fra forskjellige perspektiver gir et avrundet bilde.


Fordelene ved å etablere gode, hyppige og omfattende kommunikasjonskanaler er både direkte og indirekte.


En senior ledergruppe som er kjent for å ha deres øret til bakken vil kommandoen stor respekt og vil holde mellomledere fra bli selvtilfreds å vite at de ikke lenger kan avfeie toppsjefene søker "Hvordan alt kommer?" spørsmålet med en glib "Fine"; I min bok hvis noen sier "fine" må du be om de virkelig vet hva som skjer.


De fleste principals av organisasjonen vil ikke ha luksusen å tilbringe tid gå gulvet og diskutere problemene av individer, men gjennom spørreundersøkelser de kan oppnå de samme fordelene.


Spørreundersøkelser er den perfekt mekanismen for å etablere effektive arbeidsgiver/arbeidstaker kommunikasjon. Ved hjelp av en undersøkelse som er fiendtlig service som www.surveygalaxy.com kan de nå bli opprettet og utgitt med enkelhet og hastighet.


Ved hjelp av Internett- og intranett-undersøkelser kan distribueres i sekunder, lett fullført av ansatte, og resultatene kan vises i sanntid, slik at problemer og felles temaer for misnøye å bli identifisert tidlig.


Online ansattes tilfredshet undersøkelser har muligheten til å komme til hjertet av en organisasjon, bekrefter ikke bare at motorrommet fungerer, men at det er tilstrekkelig kull i bunkeren.


Fordelene som spørreundersøkelser bringe er betydelig, ikke bare er de virkelige problemene identifisert, men ansatte føler at deres stemmer blir hørt, og at deres utsikt, rett eller galt, har et forum.


Online undersøkelser vil ikke i seg selv løse et problem, men de vil gi toppledelsen muligheten til å løse problemer og bekymringer av sine ansatte, i hvert fall hvis folk deretter forlate organisasjonen de vil gjøre det for retten og ikke galt grunner.


Gresset vises alltid grønnere på den andre siden, men de underliggende årsakene til gode mennesker forlate en organisasjon er sjelden rent monetære (selv om det er ofte sitert som årsak) og mer ofte å gjøre med ett eller flere av følgende:-


arbeidsmiljø;
manglende oppfyllelse;
begrenset opplæring og tilbakemelding;
mangel på karriere vekst;
over arbeidet;
mangel på tillit og respekt med sine toppledere.


Et godt planlagt arbeidsgiver/arbeidstaker kommunikasjon program som kan identifisere individuelle og felles bekymringene til ansatte vil gi toppledelsen muligheten til adressen roten problemer og ikke bare symptomene på ansatt misnøye, slik at de kan vise til sine ansatte at de ikke vises bare som utskiftbare deler som kan brukes for enhver jobb for hånden.


Undersøkelser om ansatte må være tilpasset slik at de er relevante for hver enkelt organisasjon. Jeg inviterer deg til å sette deg selv i en ansatt og fullføre kort Sample ansatt Tilfredshetsundersøkelse så vil du få en smak for hva som er mulig;


Tilfredshetsundersøkelse for eksempel ansatt


Nå vise sammendrag resultatene av undersøkelsen og tror fordelene til ledelsen å kunne måle nivået av ansattes tilfredshet.


Online resymé resultater av prøven ansatt Tilfredshetsundersøkelse

No comments:

Post a Comment