Totale prosjektkostnadene = pris per time x timer for prosjektet
Det første du må huske på er at kostnadene for et prosjekt består av to komponenter – pris per time, og hvor mange timer som kreves for prosjektet. Dette prinsippet er kanskje innlysende, men det er altfor ofte glemt. Det er vanlig praksis å først velge leverandører med den laveste prisen og bare spør hvor mange timer vil være behov for fullføring av et bestemt prosjekt. Med denne strategien kan du savner leverandører som du kanskje betale mer, men som å arbeide raskere og mer effektivt, og dermed redusere de totale kostnadene for prosjektet...
Prosjektbudsjett
Det kan være lurt å bestemme gang hvor mye du er klar til å bruke på et prosjekt. Vår praksis viser at du kan finne en bedre leverandør og redusere risikoen av å avsløre det tildelte budsjettet til leverandøren. Denne informasjonen kan leverandøren til bedre å anslå prosjektet og finne ut hva som kan/kan ikke gjøres for angitte summen av penger.
Hvis både målet og prisen er kjent, kan prosjektet gjennomføres mer effektivt med redusert risiko og høyere avkastning.
Enkelhet-ingenting redundante
Potensielle leverandør bør du be om deres visjon av den grunnleggende strukturen i systemet. Hvis leverandøren foreslår noe svært sofistikerte, kontroller at det er helt nødvendig. Noen leverandører har en tendens til å komplisere systemet prøver å forutse mulige tilleggene og forbedringene senere, nye versjoner osv. Med denne tilnærmingen, er du faktisk tvunget til å betale for noe du kan aldri trenger. Dette øker også sterkt risiko, som systemet bli mer kompleks, som kan føre til ytterligere vanskeligheter. Vi gjør vårt beste for å oppfylle dine spesifikke krav mest effektivt, noe som resulterer i etableringen av en mer stabil og pålitelig systemer.
Ved hjelp av Hjem utviklet verktøy og komponenter
Noen leverandører kan tilby raskere prosjektgjennomføring enn andre. En av grunnene kan være eksistensen av sine egne egendefinerte gjort verktøy, biblioteker, produktene, som kan lette etableringen av systemet. Tid og penger besparelser fordelen er tydelig. Imidlertid er det en alvorlig skjulte ulempe i denne øvelsen, og det ligger i systemvedlikehold. Når du ansetter en annen leverandør for å forbedre og støtte systemet bygget av forrige leverandøren, kan du oppleve alvorlige problemer. For det nye teamet er det uunngåelig vanskelig å forstå strukturen av systemet hvis det ble utviklet med bruk av ikke-standard betyr. Vedlikehold blir mye mer plagsom og kostbart. Imidlertid kan denne praksis brukes riktig i noen få tilfeller.
Først, det kan trygt brukes hvis det er en god langsiktig relasjon med leverandøren, og du er sikker på at han vil fortsette å opprettholde systemet etter den første distribusjonen. Sekund, alle de verktøy og komponentene ble opprettet i henhold til felles standarder. I dette tilfellet kan bruk av eksisterende koden være svært effektiv. DataArt bruker bare standard produkter og utviklingsverktøy og har en stor samling av gjenbrukes koden som samsvarer med den vanlige koding stilen og kan brukes til å forenkle fremtidige utvikling. Dette gjør systemet lett vedlikeholdsvennlig ved noen utvikler.
Dokumentasjon og koding stil
I fleste tilfeller, systemene vil uunngåelig at ytterligere støtte, innstilling eller forbedringer og dokumentasjonen spiller en viktig rolle. Svært ofte skisseres programvarekravene på de tidlige stadiene av prosjektet. Ennå systemet uunngåelig endres i løpet av utviklingen, og ikke alt går i henhold til den opprinnelige planen. Dokumenter, men forblir den samme, noe som resulterer i inkonsekvens mellom systemet og dokumentasjonen ved fullføring av prosjektet. Dette fører til mange flere problemer, særlig i systemvedlikehold eller forbedring som ingen kan finne ut om systemet er feil eller dokumentasjonen er galt.
DataArt gir alltid systemer det utviklet med oppdatert dokumentasjon, som gjenspeiler systemets innholdet. Dessuten, bruker vi en standard klar og lett forståelig koding stil, som inkluderer omfattende kommentarer slik at for en bedre forståelse av hvordan systemet fungerer selv om dokumentasjonen mangler en eller annen grunn.
Hvorfor raskere er vanligvis bedre enn Cheaper
Det er flere grunner til å velge en leverandør for litt dyrere, men raskere, over en tregere og billigere en. Først må spare du tid ved å velge leverandøren raskere. Sekund, en endring som en leverandør-gruppen som arbeidet for deg er mindre sannsynlig hvis det fungerer en kortere tidsperiode. Dette betyr lavere risiko og mindre tid brukt på kommunikasjon og kontroll. Sist men ikke minst, selskaper som betaling er mer villige til å dele risikoen, mens det er billigere og mindre de sjelden ta noen slags risiko i det hele tatt.
Kunnskapsoverføring
Bortsett fra den faktiske utviklingen er mye tid tatt av overføring av kunnskap. Denne fremgangsmåten er av største betydning, som sin effektivitet og suksess påvirke alle andre prosesser. Med bedre kunnskapsoverføring er det bedre generelle utviklingen. Riktig forståelse av en klients behov vil hjelpe en leverandør for å unngå mange feil og utføre utviklingen mye raskere.
Overføring av kunnskap er det meste avhenger av en Prosjekt-koordinator på leverandørens side, noe som gjør hans rolle som er helt viktige. En svært enkel, men avgjørende idé er å ha den samme personen koordinere prosjektet fra begynnelsen til ferdigstillelse. Dette bidrar til leverandøren for å få en bedre visjon av klientens prosjekt, uten å miste noen detaljer, men mindre de kan være. Det siste som skjer ganske ofte når en ny Prosjekt-koordinator er tilordnet midt i prosjektet. Dette er spesielt viktig informasjon som ikke er nevnt i spesifikasjonene eller andre dokumenter. Klienten er ofte feilaktig trygt i visshet om at alle nødvendige opplysninger ble formidlet til leverandøren, mens en av leverandørens koordinatorer mislyktes å formidle riktig et stykke viktig informasjon til en annen. Dette kan har alvorlige konsekvenser på klienten/leverandør-kommunikasjon og forårsake problemer, som problemer åpenbare for klienten kan være ganske overraskende til leverandøren, spesielt hvis noen informasjon ble brutt. DataArt er vel klar over denne muligheten, og vi endre koordinatoren bare når det er absolutt nødvendig og nyttig for klientens prosjekt. Dette sparer mye tid, innsats, og reduserer risikoen.
Prosjektoppfølging og gjennomgang
Et annet viktig element for vurdering er prosjektet sporing. Det er avgjørende at en klient kan observere flyten av prosjektutvikling og har den nyeste informasjonen på hånden. En klient må være i stand til å nå en leverandør når som helst. Alle DataArt ansatte er tilgjengelig via e-post, telefon, ICQ, MSN, Skype – som oppretter effekten av en kontinuerlig tilstedeværelse, en komfortabel hvit støy. Med DataArt er klienter aldri alene med sine tekniske og organisatoriske problemer.
Team
Om et team som de planlegger å sørge for et prosjekt, bør du spørre leverandøren av potensielle. Vår praksis viser at de mest effektive lagene består av fem til 10 personer (avhengig av størrelsen på prosjektet). Hvis prosjektet er virkelig grand, bør det være flere lag fem til 10 personer. Ved hjelp av flere alvorlig reduserer hastigheten og kvaliteten på teamarbeid.
Vi foreslår også å ha kjerneteamet ansatt i prosjektet full tid. Dette lagrer en betydelig mengde tid brukt på overføring av kunnskap og hever engasjementet til gruppemedlemmer i prosjektet. På DataArt er kjernen lagene en vanlig praksis. Siden våre teammedlemmer kan utføre en rekke oppgaver (dvs. utviklere kan være enkelt ansatt som testere) er ingen tid stadig bortkastet på inaktive oppgaver.
No comments:
Post a Comment