Friday, June 22, 2012

I forretningsplanlegging er konkurranse bra

Når du utvikler delen konkurranse i din forretningsplan, må selskaper definere konkurranse på riktig måte, velg de riktige konkurrentene til å analysere og forklare sine konkurransefordeler.


For å starte, må selskaper justere deres definisjon av konkurransen med investorer. Investorer definere konkurranse som enhver tjeneste eller produkt som en kunde kan brukes til å oppfylle de samme behov (e) som selskapet oppfyller. Dette inkluderer selskaper som tilbyr lignende produkter, erstatte produkter og andre alternativer for kunde (som utfører tjenesten, eller bygging av seg selv). Under denne vide definisjonen vil undergraver noen forretningsplan som hevder det ikke er noen konkurrenter sterkt troverdigheten til ledelsen.


Identifisere konkurrenter, finne bedrifter ofte seg selv i en vanskelig posisjon. På den ene siden vil de vise at de er unike (selv under investors' bred definisjon) og listen få eller ingen konkurrenter. Dette har imidlertid en negativ connotation. Hvis ingen eller få selskaper er i et mellomrom markedet, innebærer det at det ikke kan være en stor nok kunden trenger for å støtte selskapets produkter og/eller tjenester.


Forretningsplaner må detalj direkte, og når aktuelt, indirekte konkurrenter. Direkte konkurrenter er de som tjener samme målmarkedet med lignende produkter og tjenester. Indirekte konkurrenter er de som tjener samme målmarkedet med ulike produkter og tjenester, eller en annen målmarkedet med lignende produkter og tjenester.


Etter å ha identifisert konkurrenter, må forretningsplanen beskrive dem. Ved å gjøre må planen også objektivt analysere hver konkurrent styrker og svakheter og de viktigste driverne for konkurransedyktig differensiering i markedet.


Kanskje viktigst, må konkurranse-delen beskrive selskapets konkurransefortrinn over andre bedrifter, og ideelt sett hvordan selskapets forretningsmodell skaper hindringer for oppføring. "Barrierer for oppføring" er grunner Hvorfor kunder ikke vil forlate en gang kjøpt.


Oppsummert vil for mange forretningsplaner viser hvordan unike deres venture er, og som sådan, liste få eller ingen konkurrenter. Men har dette ofte en negativ connotation. Hvis ingen eller få selskaper er i et mellomrom markedet, innebærer det at det ikke kan være en stor nok kunden trenger støtte i venture produkter og/eller tjenester. Faktisk, når plassert riktig, kan inkludert vellykket og/eller aksjeselskaper i et konkurranseutsatt plass være et positivt siden det innebærer at markedet størrelse er stor. Det gir også investorer forsikring om at hvis ledelsen utfører godt, venture har nevneverdig fortjeneste og likviditet potensielle.

No comments:

Post a Comment