Saturday, June 16, 2012

Outsourcet læring: Er du klar For å lære BPO?

Idet en periode av hyper-konkurranseevnen går inn i næringslivet, vil hver forretningsprosess bli utsatt for eksamen og mulig restrukturering. Vi har allerede sett outsourcing og offshoring brukes i den grad at ingen ville ha drømt om noen få år siden. McDonalds tester offshoring av sin drive-thru prosess til India. Hvor om "vil du frites med det?" med en New Delhi-aksent?


Selv om Mcdonald's testing av business process outsourcing (BPO) har forårsaket ganske oppstuss, er det bare begynnelsen. Det som startet som outsourcing av noen grunnleggende forretningsprosesser, for eksempel faktura eller utestående fordringer, har vokst til en "bevegelse". Ingen internt utført forretningsprosess er "trygt."


Har blitt satt ut det, finans, supply chain management og kunderelasjonshåndtering. Hvorfor ikke behandle læring?


Ap. kostnader i vestlige land er ut av kontroll. American, tysk og fransk arbeidstakere er betalt for mye. For å konkurrere med asiatiske land, må vestlige selskaper bli mer effektiv. Kontrollere kostnader (og gjenværende konkurransedyktig) vil kreve outsourcing av ineffektiv forretningsprosesser.


Så, hva er "Læring BPO?" Den beste definisjonen er Hap Brakeley Accenture læring. I Chief læring Officer (April 2005, side: 4), Brakeley definert læring BPO som:


"et bredt spekter av relasjoner organisasjoner oppretter med en ekstern tjeneste selskapet å overføre og/eller dele ansvar for en vellykket drift av funksjonen læring: design, utvikling, levering, administrasjon, måling og rapportering."


Brakeley gikk på å snakke om en rekke muligheter for læring BPO:


"Outsourcing forholdet kan være så enkelt som outsourcing læring styringssystem og læring administrasjon ansvar (noen ganger kalt out-tasking) eller så kompleks som ordne for en ekstern selskap til å planlegge og levere hele bedriften læring funksjon, omfatter en organisasjons hele verdikjeden, fra ansatte til kunder for å kanalpartnere."


Hvor mye av læringsprosessen bør stå i organisasjonen? Er du fullstendig klar over hva outsourcing muligheter er tilgjengelige for organisasjonen? Du kan ikke åpenbart, spør din interne leverandører for en objektiv vurdering av eksterne ressurser. Være forberedt på sterk motstand mot endring når de vurderer læring BPO.


Hvis du vil lese Brakeleys hele artikkelen på læring BPO se April 2005 nummer av Chief læring Officer.

No comments:

Post a Comment