Mennesker synes å være naturlig målet orientert. Vi ser fremover som et sted hvor vi kan ha mer av hva vi ønsker i vår virksomhet og våre liv. Mål er hva hjelpe oss med å bringe fremtiden i fokus. Ved å vite hvor vi går, det gjør det mye enklere beslutninger og vil gi bedre resultater.
I tillegg til å bestemme hvor vi er nå versus der vi vil være på noen angitt tidspunkt i fremtiden, synes jeg det er nyttig å forstå mål prestasjon prosessen i sekvensielle konseptuell stadier. Dette gir en annen måte å se på hva ellers kan virke grei og fargeløs. Nøkkelen til å forstå disse fasene er å realisere det handler om hvem du er og hva du føler om deg selv.
Jeg se de syv, sekvensielle stadiene av måloppnåelse som mot, klarhet, kommunikasjon, konsistens, tillit, troverdighet og fullføring.
Når du først vurdere mål du vil arbeide mot, kan du ikke har tillit til din evne til å nå dem. Så hvordan kan du nå at staten tillit? Jeg finner det beste utgangspunkt er å etablere et nivå av motet.
Handle fra en følelse av motet er grunnlaget som bygger tillit. Tillit begets tillit. Troverdighet er tillit returnert. Det gjelder når andre tror på deg og budskapet. Fullføring er ferdig prosessen og setter scenen for å samle mot for neste målet.
MOT
---Klar over hvem du er og hva du tilbyr.
Mot kommer fra å kjenne deg selv, eiendeler og begrensninger, og hva du kan og vil gjøre det andre vil verdien. Mot gir en følelse av styrke. Justere alle dine eiendeler, gjør du føler deg sterk og modig. Støtter dine begrensninger legger til mer styrke. Følelsen modig forbereder deg til handling.
KLARHET
---Nøkkel ord og uttrykk kan du forberede deg til å kommunisere.
Velg ord som tydelig formidle dine mål. Du må være klar før du vil kunne kommunisere tydelig med andre. Hvis du Bruk ord som støtte og styrke din "verdi" til potensielle kjøpere og allianser. Finne en grunn hvorfor vil andre vil hjelpe deg å oppnå dine mål. Hvordan vil dette hjelpe dem?
KOMMUNIKASJON
---Forberedt på å kommunisere budskapet konsekvent.
Siden du sannsynligvis ikke å oppnå dine mål alene vil du ønsker å lokke fram ved hjelp av andre. Kommunikasjon, i alle former, er hvordan du dele din melding med "universet". Når du er klar til å ta affære, kommunikasjon, er det neste trinnet i prosessen.
I bedriften kommuniserer sterk leder mål til alle i hans arbeider-nettverket. Be om inndata fra "team" i å utvikle mål er alltid et godt første skritt. Kommunikasjon er best når det går begge veier.
KONSISTENS
---Konsistens begets tillit.
Dette betyr at du har vurdert og justert alle måtene du kommuniserer. Å ha din verbale, skriftlig og visuell kommunikasjon å formidle budskapet viktige oppretter en mektig kraft mot målet deres. Sette den ut i ditt univers tydelig og konsekvent er handlingen som produserer resultatet.
TILLIT
---Erfaring
Det første trinnet i å få tillit er å oppleve noe som gir et vellykket resultat. Det er skremmende å ta risikoen å prøve noe nytt. Vi føler ubehag og usikker på om våre handlinger før vi forsøke å lykkes. Det er at erfaring, men som tillater oss å bryte til tillit. Konsekvent kommunikasjon tiltrekker seg de som er knyttet til meldingen.
---Praksis
Mot blir du klar; tillit setter deg inn i handlingen. Ved å velge å øve og gjenta opplevelsen av føler seg trygge, vil din tillit oppnå styrke. Det er da meldingen blir andre natur og din tillit nivået fortsetter å forbedre.
TROVERDIGHET
---Andre har tillit i du
Når din tillit er sterk oppfordre du andre til å ha tillit til deg. Som andre oppfatter din integritet, vil de komme til stoler på deg og tror du kan og vil møte forventninger. Det er når du få troverdighet. Folk vil gjøre forretninger med deg. Du vil også kunne delta andre til å hjelpe deg å nå dine mål.
FULLFØRING
---Å nå mål.
Dette er hva det handler om. Enten du er selger og å tilby produkter, tjenester eller begge deler, har du fått mål. Ser på måloppnåelse fra perspektivet til 7 CS du kan se hvordan det er en syklus som bygger på seg selv over tid. Desto flere mål du oppnå, jo lettere vil det bli.
Ved hjelp av denne fremgangsmåten er spesielt nyttig for utvikling forretningsmål. Ditt rykte, din merkevare bilde og målet utfall, vil dra nytte av å bruke dette konseptet.
Der av C 7 etapper er målet prestasjon innsats? Hva er det neste trinnet, og hvordan du planlegger for det?
No comments:
Post a Comment