Det er en nøkkelkomponent i suksess ligger i din evne til å generere gjenta og henvisning forretninger og en sikker måte å gjøre dette ved å danne varig relasjoner med kundene dine.
Her er 10 ting du skal gjøre:
1. Still deg selv fra konkurrentene.
Gi kundene noe de ikke kan få andre steder. Dette er din nisje på nettet. Gjør din nisje noe av reell verdi over tid, og folk vil komme tilbake igjen og igjen.
2. Ikke kaste bort tid på aktiviteter som kan automatiseres.
For eksempel, la din email program filtrere og rute innkommende meldinger automatisk, kan du bruke en mal for å bygge nye sider for området, osv. Automatisering Frigjør tid slik at du kan konsentrere deg om viktige ting - kunden.
3. Eliminere tiden du bruker på ikke-produktiv aktiviteter.
For eksempel, stoppe abonnementet på nyhetsbrev du aldri lese i stedet for å slette dem hver gang. Håndtere papirene én gang og deretter arkivere det i stedet for å stable den i en stabel. Alle disse småting legge opp til mye bortkastet tid som kunne vært brukt på kunden.
4. Konsentrere innsatsen din på markedsføring til personer som trenger din tjeneste.
Start ved å overvåke din markedsførings- og data for å finne ut hvordan og hvorfor et salg er gjort. Eliminere eller endre markedsføring strategier og tjenester som ikke tjener behovene til kundene dine.
5. Svare på e-post raskt.
Responstid bør være under 24 timer. Ved å svare raskt sende du meldingen at dine kunder er viktig, og du er oppriktig interessert i å møte deres behov.
6. Følg på salgsordrer.
Kontroller at kunden er grundig fornøyd med kjøpet, og tilbyr flere tjenester relatert til kjøpet.
7. Gi refusjoner raskt og ubetinget.
8. Spør kundene til å fylle ut en undersøkelse, slik at du bedre kan forstå deres behov.
Tilby en verdifull freebie eller en nedsatte priser tjeneste for å delta. Denne strategien etablerer en dialog mellom deg og kunden, og hjelper med å fastslå retning av virksomheten din.
9. Publisere et nyhetsbrev.
Gi abonnentene verdifulle tips og informasjon de kan ikke hente noen andre steder. Tilby rabatter kun rabatter og freebies.
10. Gjøre nettstedet ditt lett å navigere.
Kunder verdien sin tid og setter pris på å finne det de ønsker, raskt og lettvint. Forestille seg hver kunde som en ekte person står foran deg. Hva er hans behov, og hvor godt du adressering disse behovene? La dette bildet veilede deg i alle aspekter ved virksomheten din, og du vil oppdage hundrevis av måter å danne varig kunderelasjoner.
No comments:
Post a Comment