Wednesday, November 23, 2011

Topp 7 strategier For skriver regnskap prosedyrer

Del to av penger til kontanter syklus-serien


Part One: http://www.bizmanualz.com/articles/01-05-05_inventory_procedures.html/?ART79


Neste uke: salg


Vi har allerede funnet $250, 000…so la oss finne en annen $250, 000…


Legge grunnvollen


Forrige uke vi reist spørsmålet: Hva ville bedriften gjøre med $1,000,000? For å legge grunnlaget vi introdusert lageret som først av fire områder som fører mot våre mål for millioner dollar. Og du så nøyaktig hvordan man skal oppnå den første $ 250 000 i kontanter besparelser ved å unngå forsinkelser med en økning i hastighet, i tillegg til en økning i disiplin og kompetanse. Men hvordan nøyaktig? Med tiden – så med lageret som du, og som du ser denne uken.


Takling regnskap prosedyrer


La oss fortsette som avgjørende tema tid med en annen stor kilde på balansen – spesielt kundesamlekonto (utgående). Hvis du har $500,000 eller mer i kundesamlekontoen deretter stoppe! Vi har funnet det på nytt.


Reduserer gjennomsnittlig dager samling


hvorfor? Fordi hvis vi fokuserer på å redusere samlingen din gjennomsnittlige dager med 50%, kundesamlekonto saldoen din kontoer vil falle til $250,000, og resultatet vil bli en ekstra $250,000 på bankkontoen din. Og akkurat som at vi er halvveis til vårt mål på $1,000,000.


Så nå, la oss se hvordan dette faktisk fungerer i et virkelige liv scenario.


Regnskap prosedyrer Service Forretningseksempel


Serviceorganisasjon med $700.000 i gjennomsnittlig utgående balanserer nødvendig hjelp. Så undersøkte vi deres utgående-funksjon for å forstå og kvantifisere arbeidsflyt og arbeidsbelastning problemer. Vi utviklet og implementert en prosess for å forbedre ytelsen for utgående.


Beregninger vi utviklet redusert sine "over 60" kundefordringer med 85% og deres totale utgående balanse ved 50% innen 90 dager etter å implementere nye prosedyrer. Med disse nye prosesser og rapporter sporene selskapet nå gjennomsnitt dager samling og forfalte i stedet for bare dager salg utestående (DSO) som mål for effektiviteten samling.


Resultatet: en ekstra $350.000 i kontanter. Og igjen, vi ser eksplisitt avgjørende rolle tid og hvordan en økning i hastighet og disiplin direkte gir en økning i effektivitet og kontanter besparelser. Så hvordan kan du bruke tid til din fordel?


Metoder for å utforme den nye regnskap-prosessen


Redusere samling syklus. Undersøke kundekontoer som går utover dine vilkår. Ikke vent til to ganger netto vilkårene til handling.


Stram kredittbetingelser. Undersøke kreditt prosessen for forsinkelse. Har du en godkjenningsprosess for kreditt? Utfører du Kredittkontroller? Hvilke standarder brukes til å utvide kreditt?


Redusere kredittperioder. Endre kredittperioder du tilbyr kundene. Hvis du tilbyr vilkårene i netto 45, redusere den til netto 30. Du kan tilby en rabatt på 1% hvis betalt innen 10 dager ellers netto på grunn av 30 dager. Dette tilsvarer på 18% årlig rente, og de fleste bedrifter vil ta disse begrepene.


Forkorte faktura-prosessen. Fakturer kundene umiddelbart. Dette er en stor en. Mange organisasjoner vente til slutten av måneden telleapparat fakturerbare timer og bestemme kunde kostnader. Ikke vent til slutten av måneden. Dette kan redusere dagens fordringer med så mye som 15 dager der. E-post eller faks dine fakturaer til å lagre en annen dag eller to (f.eks QuickBooks regnskapsførsel programvare inneholder denne funksjonen).


Redusere faktureringsproblemer. De fleste kundene forsinke betalinger på grunn av feil på fakturaen. Kunder vil ikke gjenkjenne fakturaen før det er korrigert og kan ikke engang gi deg, leverandøren av feilen før du kaller for samlingen. Igjen, å unngå denne forsinkelsen i feil og tid vil utgjør kontanter besparelser.


Trene kundefordringer personell. Kontroller at alle personellet som er involvert er trening for å forstå ytelsesmål for jobbene sine. For eksempel et selskap vil administrere $500,000 i månedlige utgående saldoer (det er $6 millioner i året!) ved hjelp av en utgående kontorist som er $30.000. Men deretter arbeidslederen bruker ikke noe mer enn On-The-Job (OJT)-opplæring for kontorist. Deretter mener Finansdirektør at han eller hun (CFO) er virkelig håndtere penger. Men i virkeligheten, det er ikke tilfelle, kontorist som administrerer penger fra dag til dag. Dette bør ikke utgående kontorist får nok trening for å administrere et betydelig beløp? Tross alt, tar det bare en 6% endring i utgående i én måned til lik utgående kontorist hele årlig lønn. Er ikke den utgående besparelser verdt litt ekstra tid i trening?


Maksimer regnskap-prosessen. Med kundesamlekontoen avdelingen bør du bruke hvert element i prosessen for å få mest nytte for din virksomhet. Med tidsbesparende prosedyrer satt på plass, vil du la din effektivitet fungere for deg.


Flytte Policy-mål


Med veldefinerte prosesser og prosedyrer på plass, vil du øke effektiviteten ved å redusere din gjennomsnittlige dager-samling. Og selvfølgelig betyr en reduksjon i gjennomsnittlig dager samling saldoen kundesamlekontoen også vil falle, oppretter mer penger i kontanter på hånden. Og akkurat som at vi er halvveis til vårt mål på $1,000,000. Alt du trenger å gjøre er å ta den.


Neste uke vil vi se på å finne enda en $250,000 i salg-funksjonen – som vil gi oss $750.000 mot våre mål på 1 millioner i kontanter besparelser. Så, igjen, ikke bare du mål å høste gevinstene av ekstra besparelser til bunnlinjen, men også se mer penger i banken-$1,000,000 kontanter for å være nøyaktig.

No comments:

Post a Comment