Cash-Cash-syklus
Del fire serien
Part One: http://www.bizmanualz.com/articles/01-05-05_inventory_procedures.html/?ART78
Del to: http://www.bizmanualz.com/articles/01-11-05_accounts_receivable.html/?ART79
Part Three: http://www.bizmanualz.com/articles/01-18-05_Sales_Marketing.html/?ART80
Neste uke: Komplett penger til kontanter syklus
Hvit-flagg er bare en nese away…toward millioner dollar prisen i kontanter kostnadsbesparelser for din virksomhet...
Så langt i lagerbeholdningen og kundesamlekontoen, har vi funnet $250,000 hver i kontanter besparelser. Da har vi funnet en annen 250 K i salg og markedsføring. Og så, nå, leverandørgjeld er endelige prosessen i kontanter til kontanter syklusen- og også den endelige $250,000.
Cash-syklusen er utvilsomt enkelt viktigste prosess å optimalisere for enhver bedrift – fra når du bruke penger til å når du får pengene.
Sirkle penger til kontanter-syklus
Så la oss knytte dette tilbake til leverandørgjeld - hendelsen som betaler for ansvar pådratt av kjøper, som er for lageret kreves av produksjon å dekke etterspørselen. Salg generere denne etterspørselen som oppretter kundefordringer, som er omgjort til kontanter. Og nå har vi kommet full sirkel og fullført diskusjon på penger til kontanter syklus.
Økende hastighet av Accounts Payable prosesser
Din leverandørgjeld er litt annerledes enn de andre prosessene som vi har undersøkt så langt. De første tre prosessene som vi så på representert prosesser der fokus var på å redusere størrelsen på eiendeler (lager eller kundesamlekonto) eller utgifter (markedsføring) og økning i hastighet eller syklus tiden. Men leverandørgjeld vårt fokus er på å øke størrelsen på aktivaet, mens opprettholde en solid kredittverdighet - og økende hastighet av prosessen.
Nå la oss se på hvordan du finner $250,000 i kontoer betales besparelser. Hvis organisasjonen har $500,000 i accounts payable hver måned, så stoppe! Vi kan finne $250,000 i besparelser høyre her. Der, du spør? Øker kortsiktig gjeld med 25%, vil det produsere $125.000 i kontanter pluss $125.000 fra automatisere oppgaver, tar flere rabatter og bedre styring av prosessen.
Tjenesten Business prosedyrer Selskapsstudie
En organisasjon med $ 600 000 i månedlige leverandørgjeld behov for assistanse. Vi har undersøkt sin gjeld-prosessen for å forstå og kvantifisere arbeidsflyt, papir behandling og kreditt problemer. Så vi utviklet og implementert en prosess for å øke bruken av kjøp og rabatter, forbedre effektiviteten for kortsiktig gjeld-syklus og knytte det til sine innkjøp og fordringer sykluser. Vi deretter reinvested $50,000 tilbake i en Factory ressurs planleggelse (ERP)-programmet til å automatisere noen av prosessene som ikke var automatisert allerede.
Beregninger vi utviklet redusert sine Kjøp- modulen Kjøp utgifter med 25% og økt effektivitet fra 50% til 75% innen 2 måneder for å implementere nye prosedyrer. Med disse nye prosesser og rapporter, selskapet nå sporene kortsiktig gjeld cycle effektivitet og gjennomsnittlig dager leverandørgjeld, snarere enn regningene bare på lønnstid eller utestående saldo som mål for effektiviteten kortsiktig gjeld. Resultatet: en ekstra $300.000 i kontanter pluss en 50% økning i prosessen evne (kapasitet).
Men hvordan?
Metoder for å utforme nyheter Accounts Payable og regnskap prosedyrer
• Bli kvitt bruk papir. Singelen største koste for eventuell avdeling som kjøper og gjeld er papir, inkludert: bestillinger og bestilling oppfølging, liten-dollar kjøp, betalinger sporing & mottak og leverandør for levering. Ved å benytte elektronisk fakturering, Web-baserte leverandør self-servicing, kan sentralisert leverandør-filer, automatisert arbeidsflyt for elektronisk eller bildebaserte fakturaer (se ERP nedenfor) og betalingsmetoder, for eksempel visittkort i kreditt, Electronic Data Interchange (EDI) og Electronic Funds Transfer (EFT), redusere papir håndtering kostnader med så mye som 90%.
• Integrere ERP systemer. Factory ressurs planleggelse (ERP) automatiserer innkjøp og leverandørgjeld-funksjoner som gjør det mulig for selskapet å få mer arbeid gjort med færre personell. Også, elektronisk faktura samsvarende programmer spare tid i å hente papirene. Det er anslått at en ERP system årlig kan lagre en organisasjon $300 per millioner i salg.
• Økning betalingsbetingelsene. Forhandle betalingsbetingelsene som er basert på mottak av varer eller fakturaen. Dette kan legge en uke eller mer til dine vilkår, som kan være 25% av 30 dager. Bruk EFT for rettferdig-inne-tid betalinger til å maksimere dine kjøp vilkår og minimere innvirkningen på kreditt.
• Ta kontantrabatter. Hvis du får 2% / 10 net 30 betingelser, bør du ta den. Dette betyr at du blir tilbudt en 2% rabatt hvis du betaler innen 10 dager, i stedet for vanlige 30-dagers vilkårene. Dette oversettes til en 18% avkastning på kapitalen, og for mange organisasjoner er dette en god avkastning på investeringen.
• Gjennomgang kjøp. Kjøper er en kontinuerlig prosess som krever kontinuerlig gjennomgang. Vurder: transport avgifter, fremskyndet avgifter, odd lot straffer, nye priser, nye produkter, konsolidere leverandører, nye leverandører eller kjøpe grupper, betalingsbetingelser og mer. Kommunisere med leverandørene for å forbedre prosessen. Se gjennom og overvåke alt å ta høyde for endringer i ditt miljø.
• Kommunisere med leverandører. Kommunisere med leverandørene for å forbedre prosessen. Be leverandører å sende sine fakturaer elektronisk. Dette vil spare deg tid, ressurser og tap på grunn av å kaste bort.
• Eliminere tvister. Tvister med leverandørene er vanligvis et resultat av et problem med innkjøp/mottak-prosessen. Når det oppstår uoverensstemmelser, gjennomgang dine innkjøp-prosedyrer for å sikre at de produserer de riktige beregningene, og at du ikke er tvunget til å betale for din feil.
• Reduser forekomsten av feil. Overpayments, betalinger gjort galt leverandører, falske fakturaer, eller aften sen betaling representerer et vanlig problem for kortsiktig gjeld. Økende fokus på feilkontroll, sammen med skriftlige prosedyrer og revisjoner, kan redusere disse feilene betraktelig.
• Tog personell. Gi dine kontoer betales stab vanlige formell opplæring. Dette vil gi dem bedre kunnskap frauds, forhandling ferdigheter, og en forståelse av økonomien i gjeld – noe som vil føre til forbedret effektivitet.
Regnskapsprinsipper og prosedyrer for å kontanter i banken
I de siste ukene, har vi viste deg fire deler av din regnskapsoppgjør som hver bidrar $ 250 000 i kontanter besparelser. Den siste hinder var leverandørgjeld, og vi seilt gjennom den. Og nå har vi passert vårt endelige mål: $1,000,000!
Gang var - og er - nøkkelen. Alt du trenger å gjøre er eier den. Og husk, neste uke vil vi sette sammen hver av de fire elementene av penger til kontanter syklus, og se hvordan det påvirker arbeidskapital av virksomheten.
No comments:
Post a Comment