Sunday, November 20, 2011

8 Prosedyrer for å ta kontroll over salg og markedsføring

Cash-Cash-syklus
Del tre av serien


Part One: http://www.bizmanualz.com/articles/01-05-05_inventory_procedures.html/?ART78


Del to: http://www.bizmanualz.com/articles/01-11-05_accounts_receivable.html/?ART79


Neste uke: Leverandørgjeld


Vi er sprinting mot million dollar-merket... og vi er unna bare et par fremskritt...


Minkende lager gjennomført oss over første hinder, og forrige uke å redusere kundesamlekontoen sped oss gjennom halv-veis-merket. Vi gjør stor tid, så la oss ta på neste mile markør – markedsføring og salg.


Øke samlet salg og markedsføring effektiviteten


Hvis du er en organisasjon som utgifter $500,000 eller mer på markedsføring utgifter (f.eks reklame, messer, trykte materialer, direktereklame, etc.) så stoppe! Vi fant det igjen. Hvorfor du spør...? Fordi markedsføring har størst potensial for å være svært unproductive. Faktisk mange markedsføringsprogrammer strever med å bryte selv, og faktisk ofte tape penger. Så hvis vi øker den samlede effektiviteten, kan så vi eliminere 50% eller mer av bortkastet markedsføringen, som oversettes til $ 250 000 i kontanter.


Så nå, la oss se hvordan dette faktisk fungerer i en real life scenario.



Salg og markedsføring selskapet Policy Selskapsstudie


En organisasjon med $500,000 i markedsføring utgifter behov for assistanse. Vi har undersøkt deres salg og markedsføring prosessen å forstå og kvantifisere føre flyten, oppfølging og demand forecasting problemer. Vi utviklet og implementert en prosess for å forbedre deres salgssyklusen effektivitet og tie er det nærmere deres kunde kjøper sykluser. Etter markedsføring reduksjoner, kan vi deretter reinvested $100,000 tilbake til nye prosesser for PR og Customer Relationship Management (CRM), som begge ble lider dårlig.


Beregninger vi utviklet redusert sine markedsføring utgifter med 60% total og økt sine salgssyklusen effektivitet fra 40% til 60% innen 6 måneder for å implementere nye prosedyrer. Med disse nye prosesser og rapporter sporene selskapet nå salgssyklusen effektivitet og levetid verdi i stedet for bare salgskvote prestasjon som mål for effektiviteten for salg og markedsføring. Resultatet: en ekstra $300.000 i kontanter pluss en 50% økning i prosessen evne (kapasitet).


Som vi har sett tid og tid igjen, kan tiden være vårt beste venn, hvis bare vi la det.


Metoder for å utforme nye salg & markedsføring prosessen


• Forbedre oppfølging. Bare om lag to prosent (2%) av salg oppstå på den første kontakten. Åtti prosent (80%) av salg vil kreve fem til åtte-kontakter før du lukker salg. Dette betyr at hvis du kontakter utsiktene mindre enn fem ganger eller mer enn åtte ganger, deretter kan du ha et problem med oppfølging.


• Salgssyklus effektivitet. Tid dreper avtaler. Hastigheten som et prospekt er konvertert til en kunde og antall prospekter som er nødvendig for å gjøre at konvertering bestemmer salgssyklusen-effektivitet. Så spør deg selv, tar du riktige trinnene til å måle og redusere tapt salg?


• Levetid verdi. Hvor lønnsomme en gitt kunde er over tid definerer LTV eller levetid verdi. Selskapene bruke ti ganger mer for å få en kunde enn å holde en kunde. Eksisterende kunder, mer sannsynlig å kjøpe på nytt, bruke mer penger og vil derfor bli mer lønnsomt. Hvis du ikke vet din LTV, så hvordan kan du vite hvor mye penger å bruke og på hvilke kundesegment?


• Etterspørsel prognostisering. Hver kunde kjøper på en syklus. Så betyr dette at du bør spore syklus ganger og varians å øke nøyaktigheten av din prognostisering og lojalitet til kunden. Vil du vite når kundene må organisere?


• Forbedre ledelsen kvalitet. Har dere metoder i stedet for å måle konvertering potensial for hver leder? Bly generasjon aktiviteter (dvs. skjemaer) bør han hver nye ledelsen slik at du kan ta rett oppfølging handlingene for markedsføring tilbudet. Sterk kundeemner, produsere sterk salg.


• Øke bevisstheten. Hvis du vil beholde salgsforløpet full av god leder må du kontinuerlig øke bevisstheten om din bedrift og løsninger som det gir. PR er mer effektivt til å bygge oppmerksomhet enn annonsering, ennå mange selskaper tilbringe vill på annonsering og Fagmesser mens andre av vanrøkt å finansiere pr innsats mye i det hele tatt. Øke din navnet anerkjennelse, ikke budsjettet ditt.


• Reduser Discounting. Rabatter representerer mangler i salg og markedsføring prosesser, noe som betyr at du bør bruke dem med måte. I stedet finne rotårsak og deretter ordne prosessen som forårsaker behovet for å rabatt. Vise kunder tilleggsverdien, og de vil ikke fokusere på pris.


• Tog personell. Gi din salg og markedsføring personell med vanlig formell opplæring. Dette vil gi dem bedre produkt kunnskap, samt presentasjon, forhandle og salg ferdigheter som vil forbedre effektiviteten. Dette vil øke både ansatte moral og bunnlinjen – en vinn-vinn.


Kontroll av salg og markedsføring retningslinjer og prosedyrer


Forbedre effektiviteten salgssyklusen. Redusere markedsføring utgifter. Knytte det nærmere til din kunde kjøpe sykluser. Og ta kontroll over programmet Salg og markedsføring å la det fungere for deg.


Forbedring med veldefinerte retningslinjer og prosedyrer


Med veldefinerte prosesser og prosedyrer på plass, vil du øke effektiviteten ved å redusere ineffektiv salg og markedsføring programmer. Og igjen, vi gjøre slike forbedringer å opprette mer penger på side – alle mot at millioner dollar mål, og å krysset mållinjen.


Neste uke vil vi hinder endelige $250,000 mark med funksjonen regnskap leverandørgjeld – så nær du kan se den.

No comments:

Post a Comment