Informasjon overbelastning
Med informasjon overbelastning raskt drepe tradisjonelle former for elektronisk annonsering - i dag er nøkkelen til effektiv markedsføring relevans.
Mindre bedrifter med en nisje eller et produkt med begrenset område er oftere enn ikke fokusert som standard, men for større selskap med en variert produktutvalg 'alle ting for alle mennesker' innfallsvinkel til annonsering blir mindre og mindre effektiv.
Månedlig nyhetsbrev har jobbet i fortiden, men med online markedsføring juggernaut churning ut nyhetsbrev etter nyhetsbrev sammen med utallige andre markedsføringsmateriale nyhetsbrevet er å miste sitt slag.
Med over ivrige spam har-filtre og stupbratte vekt av markedsføringsmateriale som det ikke er nok at et nyhetsbrev er godt skrevet og godt presentert den å bli savnet, og å bli savnet det må være relevante.
Hvor sikker kan et redigeringsprogram for nyhetsbrev være at hvis en abonnent ikke mottok sin vanlige kopi abonnenten ville se for å se hvorfor; Hvor sikker kan noen være at abonnenten ville engang merke til?
For større leverandør som har en variert produktutvalg har nettsider og nyhetsbrev å bli "intelligent" og bevege seg bort fra de 'Dette er svar på alles problemer' og utvikle individuelt tilpassede nettsider og nyhetsbrev som sier "Dette er svarene dine spesifikke behov".
Å tilføye intelligens
For å oppnå høy relevans betyr selskaper behovet for å kunne nøyaktig profil sine kunder og trolig bli kjernen i en høy relevans betyr vil markedsføring initiativet være en Customer Relationship Management (CRM)-database.
Sammen med demografisk og personlige opplysninger som sted, alder og kjønn en god CRM-databasen vil også lagre kundens livsstil valg og bygge opp et individuelt bilde av hver kunde liker og misliker.
Amazon er et slikt selskap som har ledet an med nettstedet relevansen og med deres "ett stopp" shopping filosofi og stort utvalg av lager det er lett å se hvorfor det er fornuftig for dem slik at nøkkelkategorier til hver individuelle forbruker produkter kan være av størst interesse.
Amazon gjør ved sin retur registrerte brukere etter navn og tilbyr anbefalinger basert på tidligere kjøp og profilinformasjon, som kan være ytterligere fin innstilt av hver kunde.
Et selskap som bygger en effektiv CRM-databasen med nøyaktig og oppdatert informasjon er i stand til å utvikle både på og av line presisjon marketing.
Med god CRM-informasjon nyhetsbrev kan leveres med den mest relevante historien først, en enkel steg som kan gjøre forskjellen mellom en potensiell forbruker forkaster eller leser, hva er sendt.
Hvordan å oppnå nøyaktig og effektiv CRM-informasjon
CRM-databasen er en pool av informasjon, og den første aktiviteten for enhver bedrift som ønsker å ta CRM-tilnærming er å fylle ut CRM-databasen med Kvalitetsinformasjon. Det mest åpenbare utgangspunktet er eksisterende kunder og informasjonen som allerede har blitt samlet som en hvilken som helst eksisterende henvendelsen og bestilling prosesser.
Men selv om nyttige bestilling og spørsmål prosesser vil ikke på sin egen fullstendig profil eksisterende kunde og heller ikke ville de profil potensiell kunde.
En god, kostnadseffektiv metode for å fylle ut et CRM-databasen er å utføre online undersøkelser og spørreskjemaer der demografiske og personlige opplysninger kan være samlet sammen med livsstil og generell profilering informasjon.
Et lite insentiv kan være nødvendig for å sikre en god respons, men bedrifter trenger å dra nytte av den menneskelige egenskap hvor mange mennesker er villige til å uttale oss. Online undersøkelser kan være målrettet på eksisterende kunde i form av kundetilfredshet og produkt evaluering undersøkelser, i tillegg til den potensielle kunden i form av markedsundersøkelser, reklame og generelt forfremmelse.
Ved hjelp av til dager rase av online undersøkelse nettsteder som www.SurveyGalaxy.com noen kanne nå generert online undersøkelser på fly, de er enkelt tilpasses, og kan brukes til å reagere raskt på endringer i markedet. Online undersøkelser tilbyr en effekt-passiv markedsføring kanal, helt i motsetning til andre former for annonsering, der undersøkelsen mentalt engasjerer forbrukeren.
Ved hjelp av en Internett-undersøkelse nettsteder som www.SurveyGalaxy.com der samlet undersøkelsen informasjonen som lagres i en database er det en enkel oppgave å laste opp den relevante informasjonen inn i CRM-databasen.
Hvis CRM-databasen er queen bee noen presisjonsnivå målrettet markedsføringskampanje representerer online undersøkelse Arbeiderens bie, samle informasjon og å levere meldingen.
Med god CRM-informasjon kan selskaper redusere sine kostnader ved ikke å kaste bort tid sender informasjon til personer som har ingen interesse i deres produkt. Ved å holde sine pulver tørke når de har noe som en bestemt forbrukers vil finne nyttig og av interesse vil de være i stand til å maksimere deres markedsføring ressurs og utvikle bedre kommunikasjon med forbruker.
Når det gjelder markedsføring relevans er utvilsomt den nye black.
No comments:
Post a Comment