I en konkurransedyktig verden med behovet for bedrifter til å bli mer strømlinjeformet og produktiv et selskap kan ofte finne seg selv med en arbeidsstyrke arbeide under press, noe som resulterer i lav moralske og høy personale omsetning. Fordelene med et selskap som har en svært motiverte arbeidsstyrke, kan være betydelige og to mål om å ha en arbeidsstyrke som er både motiverte og produktiv bør ikke anses som utelukker hverandre.
Venstre uovervåket arbeidsgivere kjøre risikoen for å fremmedgjøre sine ansatte, kan hendelser forårsake ansatt frustrasjoner koke over noe som resulterer i arbeidsgivere å finne seg selv på baksiden foten, står overfor et problem som ikke kan ignoreres.
Ideelt arbeidsgivere vil ta tid å forstå behovene til sine ansatte og lære av deres erfaringer med å jobbe på frontlinjen, men arbeidsgivere er ofte selv bundet opp dag til dag kjemper sine egne branner.
Ved å automatisere mye av etterretning gir samle prosessen og gir funnene i et format som kan være lett analysert online undersøkelser arbeidsgivere med en effektiv og rimelig metode for å oppnå et behagelig arbeidsmiljø, der ansatte tilfredshet og produktivitet er høy.
Misfornøyd & Unproductive
Det er mange grunner til hvorfor ansatte kan være misfornøyd med sin jobb og oftere enn ikke stab frustrasjon kanalisert inn et behov for høyere lønn og mindre timer. Arbeidsgivere som takle disse problemene hode på, slik at det er alt om lønn og timer, vil ofte finne seg håndtere symptomene og ikke hovedårsaken.
Det er ikke om penger
Følgende er vanlige hindringer for å oppnå produktivitet, noe som er sannsynlig å bli løst ved å øke lønn eller redusere timer:-
• Utilstrekkelig trening
• Ute av touch management
• Ut av dato arbeidsmetoder
• Mangel på riktig verktøy og utstyr
Mange studier har vist at lønn er sjelden nummer én prioritet over ansatte, og gir en arbeidsgiver betaler markedet rate de ville være fundamentalt galt å tro at betale høyere lønn er svaret på alle ansattes problemer.
Ta saken av en mor som sjonglerer heltid jobb med behovet for å se etter to barn. Ut av frustrasjon hun kan kreve mer penger slik at hun føler at hun er i stand til å tåle der det er en bedre løsning for både henne og selskapet, kan være mer fleksibel arbeidstid.
Det er om kommunikasjon
Det er viktig for enhver bedrift å oppmuntre kommunikasjon. Selskapet som gjør kommunikasjon mellom personell og behandling vanskelig, eller ta den oppfatning at hvis personell har problemer vil de si noe, kan du ofte narre seg selv til å tro at deres arbeidsstyrke er innhold når det ikke. Det tar bare ettall liten problem, og en disgruntled ansatte å føle aggrieved for en hel arbeidsstyrken å utvikle en ødeleggende 'dem og oss' holdning.
Å forbedre kommunikasjon
Én-til-en møter mellom arbeidsgiver og ansatt ville være ideelt, men i praksis bare praktisk for svært små bedrifter.
Regelmessige møter mellom ledelsen og Arbeiderens representanter er bra i teorien, men de ofte blir snakker butikker og kan begynne å miste sin kant som deltakerne bli kjent med hverandre og forumet kjører risikoen for kapret av mer extrovert personligheter.
Forslag-boksene er nyttige, men kan vises som token innsats av ledelsen som de venter på personell til å markere et problem.
Nyhetsbrev kan være et positivt skritt, men deres formål er vanligvis å informere og ikke diskutere problemer.
Holde initiativ
En trivselsundersøkelse kjøre regelmessig er i stand til å be hver ansatt-spesifikke spørsmål og representerer en proaktiv management-tiltaket der hele arbeidsstokken kan konsulteres på ulike problemer. Spørreundersøkelser er kjøpedyktig skaffe nivå spiller feltet mellom de roligere og mer vokale ansatte.
Konsultasjon bør ikke bli sett på som et tegn på svakhet, en trygg manager vil ta råd fra alle kvartaler før du foretar en avgjørelse. Ved utstedelse av en undersøkelse og holde initiativet er arbeidsgiver i stand til å takle problemer fra en posisjon av styrke i motsetning til venter på problemer å fester og deretter utvikle ut av andelen.
Små problemer venstre uløste kan føre til en situasjon der et mindre problem kan ødelegge kameler tilbake og arbeidsstyrke stemningen endre fra positivt til negativt over natten.
Det er raskt og enkelt
Representere en proaktiv og rimelig løsning for flertallet av selskapene online undersøkelser. De er raske til å utforme og for mange bedrifter, der flertallet av personell har stasjonære datamaskiner, de er raske til å distribuere direkte til enkelt.
I situasjoner hvor individer ikke har personlig tilgang til en datamaskin er det fortsatt mange valgmulighetene anvendelig å implementere online undersøkelse løsning som gir tilgang til en delt maskin og operatør inngang, eller som en siste utvei, en papirkopi undersøkelse.
Arbeidsglede
Det er mange elementer som går mot å gi en ansatt med arbeidsglede fra arbeidsmiljø, arbeider metodikk, arbeider etos, selskapet etikk til å ha god og effektiv administrasjon. Arbeidsglede bringer fordelene gjennom forbedret motivasjon og produktivitet fra en arbeidsstyrke som føler at de behandles som enkeltpersoner og ikke en handelsvare element.
Informere og opplyse
En spørreundersøkelse på Internett kan også brukes til å utdanne og videresende til arbeidsstyrken viktig informasjon, meldingen leveres konsekvent og ikke lide fra kinesiske hviske fenomen der en melding kan være fordreid som det er overlevert.
En spørreundersøkelse på Internett kan forklare en vanskelig situasjon og få verdifulle tilbakemeldinger fra ansatte til den beste løsningen. Det er sjelden i denne situasjonen at arbeidsstokken ville vises negative og mer sannsynlig at de vil føle seg informert og kompetanse som kan i seg selv slå et potensielt negative problem i en positiv utfordring som forener arbeidsstyrken.
Exit undersøkelser
Exit undersøkelser er en utmerket måte å sikre at når personell forlater en organisasjon de forlater for høyre grunner og ikke på grunn av årsaker som hvis verdsatt tidligere kunne ha vært adressert og løst av ledelsen. Selv om identifiserer et problem ikke kan hindre at en person forlater kan det løse et unappreciated problem som kan, hvis venstre ukontrollert, resultere i andre nøkkelpersonell også forlate.
Analysere resultatene
Etter å ha konsultert arbeidsstyrke med en elektronisk spørreundersøkelse er resultatene tilgjengelige for umiddelbar analyse. Felles og spesifikke problemer kan lett identifiseres og brakt til seg oppmerksomheten til toppledelsen som vil deretter ha muligheten til å løse problemer som har blitt reist.
Sammendrag
Brukes regelmessig representerer online undersøkelser en enkle og produktiv metode for å ta pulsen på en organisasjon og en enkel måte å etablere en toveis kommunikasjonskanal mellom arbeidsgiver og ansatt med resultatene som er å gi styring med avgjørende, nøyaktig og viktig informasjon.
For et eksempel trivselsundersøkelse
http://www.surveygalaxy.com/surPublishes.asp?survey_id=1163
For eksempel ansatt Exit undersøkelser
http://www.surveygalaxy.com/surPublishes.asp?survey_id=1165
No comments:
Post a Comment