Thursday, February 7, 2013

Tenke positivt - ta vare på kundene

Opererer en bedrift på en daglig basis arbeider med kundene faktisk kan være frustrerende og de ofte gjør ikke det enkelt for deg og dine ansatte å behandle dem pent.


Du må huske hvor alle dine inntekter og salg kommer fra for bedriften. Hver dollar i salg som bedriften får kommer fra disse kundene som kan noen ganger være frustrerende. Du vil behandle dem godt og håper at kanskje de vil komme tilbake en annen dag glad og fornøyd og ta familie og mends.


Gamle ordtak, "kunden er alltid rett", er egentlig ikke sant. En fornøyd kunde, gjennom muntlig, kan oversette til mange tapt kunder. Bare fordi kundene ikke er fortelle deg hvor god du er, ofte ganger du tror, "Alt må være bra." De kan ikke komme til deg og si: "det var en fryktelig opplevelse, men de kan fortelle deres familie og venner at." Taushet er gull.


Hver person har virkelig ulike teorier om dette, men de har potensial til å gi bare ett eller mange andre mennesker positive eller negative ting om bedriften. Se på en fornøyd kunde som gratis annonsering. Du kanskje allerede vet hvor mye det koster for annonsering.


Det er blitt sagt at en fornøyd kunde forteller minimum 1-10 personer sine negative erfaringer. Tenke på det. 1-10 personer automatisk ikke gjøre forretninger med deg. Som kan endre måten du svarer til noen. Bare kanskje en resepsjonist å ha en dårlig dag og være frekk på telefonen - vedkommende fortelle 1-10 personer om det og de vil aldri gjøre forretninger med deg.


Det første trinnet til et bedre forhold er å innse kunder er ikke forskjellig fra alle andre. De er mennesker med følelser, reaksjoner, ønsker og lyster. De har vært studert for de siste 50 årene, og i løpet av den tiden, mer enn noen annen gang i historien. Det er din jobb å forstå menneskelig stasjon, lidenskaper, følelser, frykt og målet disse følelsene.


Du vil alltid være på jakt etter et svar fra dem gode og dårlige. Hver dårlig svar du får fra en kunde er en mulighet til å forbedre.


Det andre trinnet er å reversere "Penger Plan" det er alltid tenke på dem som penger maskiner. Du ønsker å tenke, "Hvordan kan du få dem mer - bedre - raskere - enklere - mindre dyre - høyere kvalitet - lenger service-bedre fordeler - flere alternativer- og mer ønskelig ting som de vil?"


For at dette skal fungere du må tenke av overskuddet vil komme så lenge du kjører virksomheten riktig. Du kan ikke tenke som dette for lenge uten å ende opp med mer verdi i din bedrift eller et produkt eller en tjeneste. Et større antall av kunder som er mer forretninger med deg, gjør det oftere, og de gjør det oftere en lengre sikt og de gir deg henvisninger. Behandle dine kunder som du ønsker å bli behandlet.

No comments:

Post a Comment