Strategisk planlegging er viktig når du starter en ny virksomhet eller utvidelse av en bedrift eller planlegger å øke ytelsen til en eksisterende virksomhet. Men det krever detaljert strategisk planlegging og kontrollert distribusjon aktiviteter. Strategisk planlegging brukes til leverer sin verdi proposition og oppnå sin misjon.
Den største forskjellen mellom strategisk planlegging og langsiktig planlegging er langsiktig planlegging er utviklet basert på det gjeldende scenariet, men vi forutse fremtidige endringer i strategisk planlegging.
Disse er grunnleggende for strategisk planlegging.
Business Mission
Mission statement identifiserer formålet med virksomheten og grunnen til at dens eksistens. Mission statement, organisasjon utsiktene, sikrer realiability og klarheten i formål i organisasjonen. Business misjon definisjoner shoule være ikke forvirrende, hvis perspektivene er forvirrende som fører til feil beslutningsprosesser.
Strategiske forskning
En strategisk forskning og forståelse av din marketplace, din finansielle overslag og evner danner grunnlaget for utviklingsprosessen strategi. Fra analysen, anvende kreativitet, vil å utvikle en strategi kart produsere en rekke alternativer og muligheter som kan brukes til å utvikle og implementere en solid strategisk plan for nye eller eksisterende markeder.
Strategiske prosedyre
I dette segmentet vi bør konsentrere seg om hvor organisasjonen bør gå i stedet for hvordan det skal komme dit. Det er avgjørende problemene vender organisasjonen å oppnå sin oppgave bør være grunnlaget for dette segmentet.
Spore viktige strategiske thrusts
Dette trinnet produserer beholdningen av viktige strategiske thrusts som er understreket for å løse problemene som er avgjørende.
Gjennomføring
En evaluering med gjeldende strategi bør være carryout på dette segmentet. En vurdering av strukturen og driften av virksomheten må gjennomføres for å sikre på om det er jelling med nye forretningsmål. Dette er listen over avdeling har undersøkes
Ressursdistribusjonen har å bli kontrollert. Om nok ressurser er tilgjengelige for neste regnskapsåret. Organisasjon-formasjonen må være riktig. Om jobbene er definerte sendt korrekt. Det er riktig komiteen er der for å håndtere scenen. Systemer for riktig kommunikasjon. Om organisasjonen kommunikasjon ledelse er effektiv?. Ansvarlig folk er å der. wherether-folk som er identifisert som "i charge" Hvis du av hver målsetting. Fjern incentiv systemer. Hvordan vil folk bli gjenkjent eller motta insentiv for å oppnå resultatene?
No comments:
Post a Comment