Det andre mest viktige tingen ved siden av staging en førsteklasses hendelse er foran og bak-kampanjen. Etter at jeg mener, pleie henvisninger fra kunder/leverandører/deltakere. Å fremme dine tjenester til andre arrangementer til denne base av henvisning virksomhet krever forsiktig, strategiske, pågående planlegging. Du kan gjøre en hendelse til mange med rettigheten markedsføringsblandingen. Det er den personlige oppmerksomheten, detaljene og relasjonene du bygge som vil opprette denne flom av henvisninger.
Samle informasjon:
Opprette informasjonskort som vil være din ressurs for henvisninger. Kortene skal være fullført for både kunder og leverandører. Leverandører kan være en stor kilde for henvisninger, og bør behandles med samme omsorg og personlig oppmerksomhet som klientene. Informasjon på kortene skal omfatte:
· Navn og fødselsdatoene for familiemedlemmer
· Bryllupsdagen, og andre spesielle datoer, for eksempel antall år i bedriften eller med samme selskap
· Interessene til hvert familiemedlem vil inkludere hobbyer, talenter og ferdigheter
· Arbeidssted av klient- og ektefelle
· Spesielle betegnelser, kontorer eller medlemskap av klienten
· Firmakunde kort å inkludere informasjon til kontakten din i corporation og Konsernsjefen
· Fødselsdatoene for nøkkelpersoner i firmaet
· Noen årlige feiringer selskapet-verter
Be klienten om en evaluering umiddelbart etter hendelsen. Gjør det kort og konsist. Sende evalueringen med en takkeside notat. Sørg for å inkludere en selvutpakkende adressert stemplet konvolutten. Spør én eller to åpent spørsmål for å lokke fram candor. Be klienten å være åpen og ærlig om alle aspekter av hendelsen var du involvert i.
Håndtere eventuelle klager profesjonelt og leking dyktig. Tillat ikke tid til å forfalle før adressering klager. Håndtering og korrigere klager raskt vil størkne relasjonen, og øke sjansene for å jobbe med klienten i fremtiden. Husk statistikken som innebærer at når en klage håndteres raskt og gunstig, 87% av de som klager vil gjøre forretninger med den "støtende" parten igjen. Du har jobbet så hardt for å få klienten; i de fleste tilfeller er det mye enklere å holde en klient enn finne en ny.
Hvis det er relevant, det ville være en god idé å sende en evaluering skjemaet til leverandørene Fremlokkende sine meninger av hendelsen, og husk å ta med en "måter å forbedre" kommentar delen.
Sende Takk notater leverandører, catering og salg fagfolk og alle av dem kan ha hatt en hånd for å sikre suksess for prosjektet. Takk skal du ha notater gå en lang vei, spesielt når du befinner deg i en jam på en gang eller en annen. Hvis du har gjort dette for eventuelle lenge, har du sannsynligvis behov å finne en erstatning for siste øyeblikk for underholdning eller fotograf eller en høyttaler. Du vet betydningen av takknemlighet.
Når hendelsen er over, selv om det fortsatt friskt i hodet av klienten, kan du be om en anbefaling eller bokstaven i henvisning. Fornøyde kunder er glad for å tvinge. Men de kan være svært opptatt, og når for mye tid passerer, kan de glemmer. Hvis du ikke mottar bokstaven innen en uke eller to etter hendelsen, kan du følge opp. Graciously be dem hvis de ikke ville tankene du skrive brevet for dem, og fakse eller sende den til dem. Fortell dem du bruker disse brevene i din fremmende prosjektpakker og deres anbefaling vil bli verdsatt. Opptatt folk er glade for å imøtekomme dine forespørsler når du gjøre det enklere å gjøre forretninger med deg.
© 2005 - Heidi Richards
No comments:
Post a Comment