Kundeservice er en kritisk faktor for å holde dine kunder kommer tilbake, og å sikre de vil henvise deg til andre. Voksende virksomheten din vil være en vanskelig oppgave i beste Hvis du ikke utføre, oppfylle og overgå kundens forventninger og gir tjeneste som skaper kunder for livet.
Kundeservice handler om kundens oppfatning. Du må mer enn bare få jobben gjort. Du må levere på alt (store og små) som påvirker forholdet med klienten. Vurdere muligheter for forbedring i følgende områder.
1. Innstillingen/gjennomgår forventninger. Arbeider du med klienten for å angi klare, passende, realistiske forventninger som du kan alltid oppfyller eller overgår? Er du klar om ansvar (både din og klientens), tidslinjer og forventningene til resultater? Er du så villige til å gå tilbake og gå gjennom disse forventninger med klienten på viktige punkter underveis?
2. Kommunikasjon. Har du mekanismer på plass for å sikre at du kommuniserer med klienter på hvert trinn av engasjement, fra salgsprosessen gjennom å gjennomføring av prosjektet? Blir klart om hvor du er, hva er fullført, hva er nært forestående, som er ansvarlig, hva resultatene du kan forvente, osv.? Har klienten noensinne har hatt å be deg om disse ting?
3. Organisasjon. Er dere organisert? Punktlig? Pålitelig? Når du viser til å arbeide med kundene dine, har du gjort arbeidet, og er du forberedt på å gjøre dem føler deg komfortabel og tatt vare på? Selv om du har gjort det hundrevis, kanskje tusenvis av ganger før, vil du ta deg tid til å organisere og forberede seg til å gjøre det beste klient erfaring mulig?
4. Forplikter til småting. Ikke helt glem kraften i alle de små tingene. Sammen kan utgjøre hele forskjellen og virkelig skille deg fra konkurrentene. Samtaler og e-post tilbake innenfor tidsrammen. Å gi nyttig informasjon til folk med jevne mellomrom. Viser takknemlighet for kundene dine gjennom ting som takk notater, eksklusive bare klient orienteringer og åpent hus, etc.
Klart er dette ikke de bare relevant områdene for å lage god kundeservice. Jeg er sikker på at du kan tenke på mer. Men plukke bare én av disse områdene, og lage en handlingsplan for å forbedre den i din virksomhet i dag. Forplikte seg til å kontinuerlig forbedre nivået på tjenesten du gir, og se hvordan det lønner seg. Når du har gjort det, kan du velge et annet område og arbeide med den.
(c) - Kevin Dervin, KPD markedsføring
No comments:
Post a Comment