En bedrift er bare kunne vokse fort interne organisasjon er i stand til å behandle større mengder salg. Men hvordan å få en optimal interne organisasjon? Vel, må du tilpasse din interne organisasjon om og om igjen. Det er en aldri slutter historie. Imidlertid kan selskapet/personalhåndboken hjelpe deg å oppnå den beste interne virksomhet organisasjonen.
Dette bringer opp spørsmålet, hva har skal tas med i et selskap/personalhåndboken? Alt hva har innflytelse til din virksomhet drift. Først av alt, det må være skissert hvilke områder som selskapet/personalhåndboken vil dekke. Som det har å gjøre med intern drift, er her en liste over elementer du bør inkludere:
-Selskapet bakgrunnsinformasjon (navn-utvikling, Foundation dato og sted, historie-milepæler, visjon)
-Eier og/eller Bios/tilkoblingsbehandlingprofiler
-Oversikt over offiserer og styret
-Sysselsetting roller (jobben roller, jobbeskrivelser)
-Beskrivelse av viktigste produktene og tjenestene (bare bruke din markedsføringsmateriale)
-FAQ (om interne emner bare)
-Selskapet tidslinje (hva, når, hvor)
-Office-prosedyrer (informasjon om arbeidsflyt, arbeider prosedyrer)
-Listen over personer å vite (Bank kontakt, skatt Advisor, Laywer, Main leverandører, osv.)
-Oversikt over avtaler (utleie, Leasing, osv.)
-Interne policyer (kjole kode, telefonbruk og svare, Voice Mail prosedyren, Parking,
Visittkort, narkotikapolitikken, osv.).
Over listen viser hvilken informasjon som skal tas med. Følgende liste viser hvilke avdelinger som skal tas med:
-Fordelingen
/ Lager
-Markedsføring (hvordan oppfølgings håndteres, Lead Generation, etc.)
-Kundestøtte
-Forskning og utvikling
-Regnskap
-Menneskelige ressurser
Kjøp/innkjøp.
Listene over Vis bare, hvordan komplekse det kan være å setup en selskapet/personalhåndboken. Men det trenger ikke å være komplisert, starter bare delvis. Bare ta med informasjon som allerede er tilgjengelige, og bruke hjelp av ansatte. Fordelene ved å ha en selskapet Handbook er mange, ansatte vil spare tid, vil det være enklere å forbedre prosedyrer, fordi prosedyrene vil bli brutt ned i små deler av hele precodures. Alt er klart beskrevet, så ingen trenger å spørre om og om igjen. I tilfelle av ferie eller sykdom av en ansatt, kan andre hoppe i jobben, fordi de kan være utdannet raskere.
Som arbeidsgiver, kunne du ansette medarbeidere med lavere utdanning. Og ansatte vil elske den, fordi de vet hvor du skal lete, når de har spørsmål, og de kan forbedre arbeidsmiljøet også. Men mest nytte for eieren er at organisasjonen skal kunne fungere, når virksomheten vokser, og når eieren kan selge virksomheten en dag, den kan få solgt enklere, på grunn av riktig organisasjonen.
Når du installerer en selskapet Handbook, finner du fremgangsmåter du kan automatisere. Automatisere operasjonen så mye som mulig vil også være en stor fordel, fordi ansatte og arbeidsgiver er i stand til å fokusere sine arbeidsstyrke på flere viktige emner, for eksempel bedre salget. Videre vil automatization redusere til kostnadene til drift også.
Selskapet/personalhåndboken er litt som en forretningsplan, men langt mer detaljert, fordi den inneholder informasjon om alle interne prosedyrer. Bare den økonomiske delen av forretningsplanen ikke vil bli inkludert, men hvis du liker kan du inkludere noen økonomisk informasjon du ønsker å dele med dine ansatte. Idet du beskrive gjøre din prosedyrer bare det som en numeration eller en liste. Beskrivelsen trenger ikke å være godt dannet, det er bare viktig for at alle som vil lese den, er i stand til å forstå hva som må gjøres.
Husk, en selskapet Handbook er et levende system, hvis du og dine ansatte ikke oppdaterer det jevnlig, vil det være død en dag, fordi det vil bare inneholde gamle ting. Så holde alle mennesker i din bedrift som er engasjert i å forbedre Firmahåndbok, fordi det vil forbedre din virksomhet interne organisasjon også. Mens du starter å skrive innholdet i din selskapet Handbook, konsentrere seg om jobben roller i begynnelsen, etterpå skrive ned jobbeskrivelser, i tilfelle en jobb-rolle har blitt gitt til ansatte to ganger (Accounting personale, osv.). Jobben roller, må du ta med plikter og responsebilities av beskrevet jobben.
Jobben roller, jobb beskrivelser og arbeidsflyt-beskrivelser av sepcial prosedyrer trenger ikke å være det samme, men ta vare at informasjonen er konsekvent, som betyr at det er skrevet i en strøm. Denne måten hele selskapet Handbook vil være til nytte for alle. Når rereading noe på din selskapet Handbook og du fortsatt har spørsmål, enn oppføringen er ikke fullført.
Sist men ikke minst, selskapet/personalhåndboken skal være tilgjengelig hver gang. Du gjør dette, kan du tenke på Internett eller et intranettløsning, avhengig av størrelsen på virksomheten din. Holde det enkelt og slank, og du vil ha mange fordeler av det. Lykke til.
No comments:
Post a Comment