Sunday, March 11, 2012

Major Gifts Major gaver: Hvordan du får flere av dem For din Nonprofit

Mange organisasjoner fokusere oppmerksomheten på årlige gir programmer, for eksempel direktereklame og spesielle hendelser. Forsømmelse ennå hvordan du konfigurerer en effektiv store gave-programmet, eller hvis de har et større gave oppfordring program de klarer ikke å implementere det effektivt til det er fult potensiale. Hvis du er for tiden fokusere på årlig gir, så er du ikke får alle finansiering du kan få fra en effektiv store gave-programmet, og du gjør en stor feil.


Fordi en pågående og effektiv store gave oppfordring programmet kan og vil produsere en svært stor blokk med hovedstaden for organisasjonen nonprofit med jevne mellomrom. Og slikt program kan gi organisasjonen disse fond med en relativt liten investering av tid og penger som trengs, i forhold til avkastningen du får.


Her er noen retningslinjer for å hjelpe deg med å angi at store gave-programmet, eller få mer midler fra programmet du allerede bruker:


1. Sett opp en større gave komité, som bør inkludere din styreleder, to eller tre andre styremedlemmer og executive director. Denne komiteen kan også omfatte to eller tre samfunnets ledere eller movers og shakers i fellesskapet. Med hovedinnstillingene ideen her er at de som oppfordre større gaver for organisasjoner bør være på eller i nærheten av sosial-økonomiske samme nivå som de vil være soliciting for større gaver.


2. Undersøkelsen ditt univers av store givere og giver prospekter ved å gå nøye gjennom din egen giver databaser for moderat givere med en vanlig historie for å gjøre større enn vanlig gaver, og selvfølgelig de som allerede har foretatt store gaver til organisasjonen.


3. Utvikle et spørreskjema for styremedlemmer, viktige ansatte og frivillige ledere til å vise sine banker, forsikring rep, lege, tannlege, advokat, revisor, samt deres ektefelle, og deres familie, venner og kollegaer som er i stand til å gjøre en større gaver, og kan være anmodet for å gjøre dette. Denne listen bør også suppleres med navn fra utskrevne informasjonskilder som publisert informasjon på større gaver som er gjort i ditt område, lokale samfunnet kolonner for folk i note og etc.


4. Kontroller at at store gave-komiteen kjenner grunnleggende om store gave oppfordring teknikker. Hvis ikke, må du utføre et treningsprogram av noen slag for dem. Dette kan være en kort, fire timers seminar eller workshop som holdes på en ukedag kveld eller helg ettermiddag, og det bør dekke tre hovedområder for gaver anmodning om bidrag som er tilnærmingen, presentasjonene og ask (Lukk).


5. Utkastet så mange av dokumentene du vil trenge for din store gave programmet som mulig før du trenger dem i form av maler. Som inkluderer elementer som utvikling forslagene, skiller setninger, nettverk oppfordring bokstaver der du har et nettverk koblet til den potensielle giveren, kaldt oppfordring bokstaver når du har ingen nettverk kontakt, følge opp bokstaver både for deg som har gjort gaver og som avviste på denne tid, og etc.


7. Utvikle en større gave oppfordring finansiering planen som vil omfatte en tidslinje, og hvor mange gaver vil kreve hver uke, måned, kvartal, og for året, så vel som hvem som vil gjøre hva oppfordringer til hvem. Og sørg for at hvert medlem av store gave-komiteen har allerede blitt anmodet for gifts før de prøver å oppfordre andre.


8. Implementer din finansiering planlegge og holde planen på spor ved å holde vanlige store gave oppfordring komitémøter med oppgavens handling minutter som til som er ment for å gjøre hva og når. Og sørg for å holde god prospektet oppfordring poster på hver kontakt gjort, inkludert resultatene, og noen nødvendig Følg opp og når.


Et godt planlagt og kjørte vel store gave oppfordring kan produsere en svært store mengder finansiering for din ideelle organisasjonen år etter år. Og resultatene du kan få fra et slikt program kan være astronomiske når du sammenligner den lille mengden av tid og penger du må investere for å få disse resultatene. Som lager innfatning opp en større gave-programmet, eller mer effektivt å implementere programmet en veldig klok investering for din ideelle organisasjonen.

No comments:

Post a Comment