Evaluere umiddelbart! Det er viktig å gjøre din evaluering/vurdering av hendelsen mens detaljene er fersk i tankene dine. Ta med noen i evalueringsprosessen som hadde en eierandel i turneringen. Interessenter vil inkludere leverandører, ansatt stab, frivillige og arbeidsgivere. Du kan være vert for en debriefing økt eller en vikle møte for å utføre denne oppgaven. Gjør dette til en behagelig opplevelse. Ta med forfriskninger og masse kudos (Takk for en godt utført jobb). Før du, eller når møtet begynner, Verve en "skriver" for å spille inn kommentarer og svar fra gruppen. Spør deg selv og dem på følgende spørsmål:
· Hendelsen oppfylle mål og målsettinger fastsatt?
· Hva fungerte? Hva som ikke fungerte? Hva ville du gjøre annerledes? det samme?
· Arrangementet går knirkefritt tidsplanen?
· Hvilke leverandører/interessenter skal være ansatt/rekruttert igjen?
· Var alle elementer som mangler fra sjekkliste som bør være inkludert i en fremtidig hendelser?
· Du generere gode publisitet for hendelsen?
· Hvordan var nærvær? Ble oppnådd målene nærvær?
· Mottok du positive tilbakemeldinger fra dem som deltok? Brukte du formelle (skriftlig, dokumentert skjemaer eller en på én undersøkelser) eller uformell (chatte i toalett, linjer, seminarer, etc.) metoder for evaluering?
· Hva kan du gjøre annerledes, bedre for å nå dine mål? Å involvere flere mennesker? Å spre ordet om hendelsen?
· Var arrangementet verdt å gjøre? Hva var noen av fordelene? Vil du gjøre det igjen?
Oppmuntre alternative former for tilbakemelding fra de som ikke klarer å delta, slik som via e-post, nettsted og faks tilbake skjemaer. Når du har fått tilbakemelding fra gruppen, har du notatene transkribert for distribusjon til alle interessenter (kunder). Sørg for å inkludere dette i tilfelle portefølje for fremtidig referanse. Riktig evaluering av hendelsen vil føre til enda større suksess i fremtiden. Faktisk, er det viktig å vurdere alle aspekter ved virksomheten fra tid til annen. Hvis ikke, hvordan og når vil du vite hva må forbedres? En siste trodde; sikre at du får tilbakemelding fra deltakere. Og her er et viktig spørsmål å spørre, spesielt hvis det er en hendelse som er åpent for publikum: Hvordan fikk du høre om denne hendelsen?
© 2005 - Heidi Richards
No comments:
Post a Comment