Mange bedrifter har lenge brukt tjenestene til en konferansesamtale selskap for å spre sitt budskap til investeringssamfunnet, der investering fagfolk kan høre mange bedrifter i flere dager. For å imøtekomme de som ikke kunne reise, tillatt konferansesamtalen hundrevis av analytikere å høre en presentasjon og stille spørsmål i sanntid.
Bortsett fra adgang var vanligvis begrenset og ofte involvert langdistanse tellerskritt. Noen ganger ville en vennlig megler låne deg hans adgangskoder, hvorav noen har funnet veien til Internett. Som et resultat, kan konferanser bli overbelastet.
Internett gir nå en mye mer praktisk sted for konferansesamtalen. Med sin lave kostnader og evne til å tilpasse mange lyttere er det nå praktisk å åpne en konferansesamtale til nesten alle (i hvert fall for å lytte). Og et økende antall bedrifter nå gjør.
For eksempel, relatert en nylig artikkel i Wall Street Journal hvordan selskaper gjøre dette som en effektiv måte å kontrollere uansvarlig babble på Internett. Folk legger ledig prat nå tiltrekke seg nøyaktig responces fra andre som har hørt den faktiske historien på en konferansesamtale. Som et resultat, er uansvarlig posteringer kontrollert.
Selskaper som muligheten til å gjøre en offentlig uttalelse, og deretter være fri fra regjeringen begrensninger på hvordan investering informasjon må foreligge. Og individuelle investorer liker det også, som tilgang til denne informasjonen får dem tilgang til informasjon som en gang bare sakte nådd den gjennomsnittlige investoren.
Ved hjelp av Internett har mange fordeler i tillegg til den momentant internasjonalt løslate som resulterer. Det er mulig å lagre lyd-filer slik at konferansesamtalen kan nås senere på et mer beleilig tidspunkt. Pluss det er mulig å redigere meningsløse deler av hver av konferansene. Naturligvis, det er noen begrensninger.
Hvis alle kunne spørre et spørsmål, kan føre til reell brawls som konferansene ble ukontrollert. Så de fleste Internett-systemer begrense hvem som kan stille et spørsmål. En enestående fordel for den gjennomsnittlige investoren er å vitne direkte et selskaps ledelse i aksjon. Mens informasjonen kan være det samme, gevinster en investor tillit til ledelsen som presenterer en virtuos performane over en som er defensiv, nølende og obfuscative. Detaljene til side, hastigheten på svar og andre elementer som ikke får innarbeidet i en analytiker rapporten kan legge mye til ens forståelse.
Tidligere, en liten investor bare slik tilgang kan ha vært på et selskaps årlige møtet. Flere bedrifter har åpnet for å gi investering-relaterte telefonkonferanse tjenester i en eller annen form over Internett. Noen krever medlemskap og bruker avgifter, men trenden synes å være mot selskapet finansiering av lavpris tjenesten, og gratis eller svært lav kostnad tilgang av publikum.
Forvent at flere og flere bedrifter vil bruke tjenestene til en konferansesamtale selskapet å dissiminate deres informasjonen å en bredere del av befolkningen inkludert investorer og ansatte. Du bør oppfordre firmaer som du er interessert i å gjøre dette. Denne formen for kommunikasjon er ennå en annen form for ultimate corporate demokrati.
No comments:
Post a Comment