La oss gjøre business rapportering enkel igjen. I en alder av informasjon, er mange av oss opplever informasjon overbelastning. Det er noe slikt som samler og presenterer for mye data, og business verden sliter å presentere informasjon i en rik, kraftig og stimulerende måte uten å krysse informasjonen overbelastning terskel. Husk da du var ung og bare erobre dyktighet av lesing. Sikker lesing var moro, og våre sinn behandlet mye informasjon fra ord som vi leser, men ikke illustrasjonene i bøkene har en mer varig innvirkning? Det gamle ordtaket minner oss om et bilde er verdt en tusen ord. Vi kan bruke ord for å beskrive en situasjon, men et bilde virkelig innkapsler ideer vi prøver å komme over.
Vi kan gjøre denne leksjonen i næringslivet. Når presentere informasjon til et konferanserom som er full av forretningsfolk er vi ivrige etter å ha fått, og deretter beholde sin oppmerksomhet. Dette kan oppnås gjennom bilder. Nå, jeg er ikke noe som tilsier at du tar din doodling og legge den til i presentasjonen, men hva jeg foreslå er at du gjøre bedre bruk av egendefinerte diagrammer som stolpediagrammer og liggende stolpediagrammer i presentasjonen.
Liggende stolpediagrammer og stolpediagrammer kan tilby en enkel, men meningsfull representasjon av informasjonen du prøver å videresende til publikum. Stolpediagrammer kan etterlate et mer varig inntrykk i hodet av din publikum medlemmer enn et lysbilde tilbyr en sammenligning av kvantifisert data. For eksempel, når du ser et liggende stolpediagram, hva hopper ut på deg først? For de fleste har den høyeste stolpen linjen som er lagt merke til først. Du kan også merke den korteste stolpe ganske raskt som det skiller seg ut også. I all sannsynlighet, som konferansestyrer håper du øynene til din publikum medlemmer vil bevege til de ekstreme endene av spekteret, enten baren høy eller kort bar på stolpediagrammet. Nå som du har fanget publikum oppmerksomhet og rettet det mot informasjonen du ønsket å diskutere, er du fri til å fortsette med presentasjonen.
Eller kanskje du vil bruke din søylediagrammer på en annen måte. I stedet for å fremheve virkelig høyt salg eller veldig lav variable kostnader, ønsker du å vise en stigende trend for salg. I dette scenariet ville akseetikett i diagrammet representerer din månedlige salg over en bestemt tidsperiode. På presenterer stolpediagrammet, ville det være klart for publikum at hadde salget økt vesentlig hver måned fra januar til August. Igjen, ved hjelp av søylediagrammer du har smertefritt fanget oppmerksomheten til publikum, det er rettet mot emnet du vil diskutere, og nå kan du gjøre punktene som er viktige for deg.
Når du bruker bar grafer i presentasjonen, kan du være sikker på å holde et par ting i tankene. Merk stolpediagrammet tydelig slik at publikum ikke bruke all sin tid prøver å finne ut hva bars forestiller. Gjøre diagrammene bar levende-bruk sterke farger for å gjøre barer av interesse standout og myk duse farger for å gjøre de andre barene mindre iøynefallende. Holde informasjonen som representeres av søylediagrammer så relevant som mulig. Bare fordi du har en vakker bar diagram betyr ikke at det skal brukes i presentasjonen. Hvis du har opprettet liggende stolpediagrammer som vil forbedre presentasjonen bygge dem inn i presentasjonen, ellers forlate dem alene. Viktigst, være kreativ med din effekter og ha det gøy. Publikum vil nyte presentasjonen mer og kommer bort etter å ha lært alt du håpet de ville.
No comments:
Post a Comment