Effektene av konflikten på arbeidsplassen er omfattende og kostbare. Dens utbredelse, viser som indikert av tre alvorlige studier at 24-60% av management tid og energi er brukt til å håndtere sinne. Dette fører til redusert produktivitet, økt stress blant ansatte, hemmet ytelse, høy omløpshastighet, fravær og på sitt verste, vold og død.
Konflikten på arbeidsplassen er et resultat av en rekke faktorer. Kanskje er den viktigste årsaken når noen føler tatt nytte av. Dette kan skje når en perfeksjonist sjef krever samme engasjement og forpliktelse fra ansatte som han eller hun utstillinger, men ikke kompensere dem for sent eller helg timer.
Andre scenarier inkluderer ansatt har urealistiske forventninger av hva deres stilling egentlig er, eller å bli misforstått på arbeidsplassen. Konflikt oppstår også på grunn av verdier og mål forskjeller i selskapet. Selskapet kan ikke ha mål eller ikke tilstrekkelig express mål og verdier til sine ansatte. Omvendt, ansatt kan ha personlige mål og verdier på kant med de av selskapet.
Det er fire bestemte trinn ledere kan ta for å redusere arbeidskonflikt. Først er for ledere å se på kommunikasjonsferdigheter, begge basert på hvordan de kommuniserer og hvordan theyre undervisning sine ansatte til å kommunisere med hverandre. Dette, selvfølgelig, omfatter bruk av jeg-setninger i stedet for du språk. Eie dine egne følelser og din egen kommunikasjon er en mye mer effektiv måte å kommunisere og enda mer, undervisning de ansatte til å kommunisere med andre på den måten, går en lang vei mot å redusere konflikten.
Den andre delen av kommunikasjon er for ledere å beef opp lytteferdigheter. Aktiv lytting innebærer ting som faktisk prøver å forstå hva den andre personen sier, og deretter formidle til den andre personen at du faktisk forstår hva de sier.
Den andre måten å redusere arbeidskonflikt er å etablere sunn grenser. Uten grenser, vil det være konflikt og krangling, maktkamper og alle typer omstendigheter som gjør for rotete situasjoner.
Du kan være profesjonell og være empatiske og barmhjertig mot dine ansatte, uten å krysse linjen om å bli deres venn. Dette er spesielt viktig når theres en forskjell mellom to personer i en arbeidssituasjon.
Den tredje faktoren for å redusere konflikten er en ferdighet som er kalt emosjonell intelligens. Det er mange aspekter og fasetter, men i utgangspunktet betyr det utvikle ferdigheter til å være mer effektive ved å lære folk å kombinere både intelligens og følelser på arbeidsplassen.
Å se og håndtere ansatte som mennesker med virkelige liv er ofte oversett i opptatt arbeidsplassen. Personer med høy emosjonell intelligens kan gjøre dette på en profesjonell måte og opprettholde riktige grenser. Et annet aspekt ved EQ er å vite og å være følsom for hvordan ansatte opplever du som leder. En del av EQ er undervisning ledere å ta hensyn til hvordan theyre kommer over til andre.
Det fjerde aspektet ved å redusere arbeidskonflikt er å sette opp atferdsmessige konsekvenser som skal brukes med virkelig lite samarbeidsvillig ansatte som er uvillig til å endre. Til tross bruker alle disse anbefalingene, vil det være noen få ansatte som bare ikke vil endre fordi theyre uvillig eller ute av stand. Det betyr at en leder må forklare en konsekvens, som er en handling eller sanksjon som sier til ansatt de sannsynlige utfallet av fortsetter problematisk atferd. Det vil ta ferdigheter fra de tre forrige punktene du gjør dette i en ikke-truende måte.
Er det noen gang et sted for sinne på arbeidsplassen? ja. Når folk kan si, vent litt. Im ikke fornøyd med dette; Jeg liker ikke hva som skjer, slår de det sinne til en positiv handling, og sinne kan bli sett på som en slags motivator. Noen ganger når var i en posisjon der vi erkjenne at vi er opprørt over noe, og vi bruker at til vår fordel, vi kan gjøre som fungerer for oss, og i det lange løp, faktisk fungerer for selskapet.
Som ansatte, jo mer vi kan lære å snakke opp, for å kunne si hva våre behov og våre ønsker er på en sunn måte, og ikke la det fester til punktet av raseri eller eksplosjon, kan vi bruke våre sinne som en motivasjonsfaktor for å hjelpe oss med å ta handling.
Ansatte kan også endre deres holdning til jobben sin mens du setter opp med de ubehagelige sidene ved den. En måte å redusere konflikten og bli lykkeligere er å finne en måte å skifte vårt perspektiv og vår visjon av hvorfor var der.
ID gjerne tett med en historie dvs går rundt om vaktmester ved Carnegie Hall, som hadde vært der i 20 år. HMS 45 år. Han var å rydde opp på toalettet, og en fyr i en bedrift Dress gikk til ham og sa: du synes å være en intelligent mann. Youve vært rengjøring toaletter i 20 år. Hvorfor ikke du gjøre noe med livet ditt og få en annen jobb?
Og vaktmester sa: hva? Og la show business?
Alt i hvordan vi vise situasjonen og oppfatte hva gjorde som bestemmer vår tilfredshet og oppfyllelse på jobben.
2005 © Dr. Tony Fiore alle rettigheter reservert.
No comments:
Post a Comment