Saturday, October 1, 2011

Hvordan å tiltrekke og beholde de rette menneskene

Hvis du er en av de mange ledere sliter med å finne og beholde de riktige personene til å drive bedriften fremover, finner du disse innsiktene nyttig.

Hvis du frustrert av å prøve å motivere folk, arbeide i stedet for å utvikle et selskap der folk er selvmotiverende - der de gjør ting fordi de vil. Når vi er inspirerte, vi nyter vårt arbeid, vi produktive, og vi er stolte av vår innsats. Vi er fortsatt fokusert og forpliktet til oppgaven. Kort sagt, legger vi frem best ut innsats.

En organisasjon vil tiltrekke og beholde et team av mennesker dedikert til suksess for organisasjonen og dens mål når det har en hensikt, en misjon, og et sett av verdier som den lever av, effektivt kommuniserer dem i hele organisasjonen, og tiltak for sine handlinger og beslutninger mot dem. La oss definere hvilke formål, misjon og verdier er og snakke om følgene av å ha dem klart definert og nedfelt i organisasjonen.

Formål:
Formål er "hvorfor" av ligningen. Formål definerer hvorfor vi gjør det vi gjør. Det definerer derfor vi gå på jobb hver dag. Uten formål, folk bare gå gjennom bevegelser og som de fleste av oss vet, det er en stor forskjell mellom aktivitet og prestasjon. Å ha en hensikt skaper en målestokk, så å si å måle våre beslutninger mot. Det hjelper oss å bli lidenskapelig, hjelper oss til å velge blant de mange alternativene som presenteres for oss, hjelper oss å ta bedre ansettelsesbeslutninger, og holder oss på sporet. Det er mulig å lykkes uten et klart formål, men å ha en hastigheter og forstørrer resultatene.

e definerer hvorfor vi gjør det vi gjør. Det definerer derfor vi gå på jobb hver dag. Uten formål, folk bare gå gjennom bevegelser og som de fleste av oss vet, det er en stor forskjell mellom aktivitet og prestasjon. Å ha en hensikt skaper en målestokk, så å si å måle våre beslutninger mot. Det hjelper oss å bli lidenskapelig, hjelper oss til å velge blant de mange alternativene som presenteres for oss, hjelper oss å ta bedre ansettelsesbeslutninger, og holder oss på sporet. Det er mulig å lykkes uten et klart formål, men å ha en hastigheter og forstørrer resultatene.

Når et selskap har en klart definert formål det begynner å fungere som en magnet, tiltrekker den typen mennesker som vil ytterligere formålet, mennesker som er likesinnede. Ikke bare vil ha et formål beholde de rette menneskene, men det vil også handle for å tiltrekke seg dem. Dette er kraften bak suksessen til mange ikke-for-profit organisasjoner. Selv om de ofte ikke klarer å betale sine ansatte store summer, fortsetter de å tiltrekke og beholde mennesker som er engasjert og som jobber hardt for å oppnå formålet med organisasjonen. Mens organisasjonens formål ikke kan være så altruistiske som en ikke-for-profit formål, er det definitivt spiller en viktig, nesten avgjørende, rolle.

Hvordan du utvikler et meningsfylt formål? Involver folk i hele organisasjonen for å utvikle og destillere essensen av hvorfor organisasjonen eksisterer. Ikke bare stole på den utøvende team for å utvikle og deretter diktere formålet til gruppen. Og absolutt ikke stole på et utenforstående selskap å lage din hensikt for deg! Det har vært min erfaring at en godt definert angivelse av formål er en enkelt setning, utformet for å fange essensen av "hvorfor" organisasjonen finnes bruke så få ord som mulig og resonnere når de leses eller muntlig. Dette bringer klarhet og energi til det, og gjør det mye lettere å huske på når beslutninger og retningslinjer.

not-for-profit organisasjoner. Selv om de ofte ikke klarer å betale sine ansatte store summer, fortsetter de å tiltrekke og beholde mennesker som er engasjert og som jobber hardt for å oppnå formålet med organisasjonen. Mens organisasjonens formål ikke kan være så altruistiske som en ikke-for-profit formål, er det definitivt spiller en viktig, nesten avgjørende, rolle.

Hvordan du utvikler et meningsfylt formål? Involver folk i hele organisasjonen for å utvikle og destillere essensen av hvorfor organisasjonen eksisterer. Ikke bare stole på den utøvende team for å utvikle og deretter diktere formålet til gruppen. Og absolutt ikke stole på et utenforstående selskap å lage din hensikt for deg! Det har vært min erfaring at en godt definert angivelse av formål er en enkelt setning, utformet for å fange essensen av "hvorfor" organisasjonen finnes bruke så få ord som mulig og resonnere når de leses eller muntlig. Dette bringer klarhet og energi til det, og gjør det mye lettere å huske på når beslutninger og retningslinjer.

Mission
Mission er "Hva" av ligningen. Mission definerer hva selskapet gjør for å oppnå sitt formål. Jo bedre definert et selskaps formål er, jo lettere er det å velge blant de mange muligheter som vil presentere seg selv. Et oppdrag - midler til å oppnå hensikten - kan være ganske smal eller være noe bred. Imidlertid kan en som er altfor smal urimelig begrense en organisasjon fra å vurdere muligheter som ellers ville være en utmerket passform, og en som er for bredt gir ingen veiledning i det hele tatt og kan forårsake en organisasjon til å spre seg selv for tynn, gjør en dårlig jobb på alt, og i hovedsak fortynne dens effektivitet.

Hvordan avgjør dere en passende oppgave? Igjen, husk å involvere folk i hele organisasjonen for å utvikle og destillere essensen av hva din organisasjon handler om. Ikke bare stole på det utøvende nivå for å utvikle og deretter diktere oppdraget til gruppen. Arbeid til streiken at balansen mellom klarhet og innesperring - ikke for bred, men ikke altfor restriktiv.

av organisasjonen. Mens organisasjonens formål ikke kan være så altruistiske som en ikke-for-profit formål, er det definitivt spiller en viktig, nesten avgjørende, rolle.

Hvordan du utvikler et meningsfylt formål? Involver folk i hele organisasjonen for å utvikle og destillere essensen av hvorfor organisasjonen eksisterer. Ikke bare stole på den utøvende team for å utvikle og deretter diktere formålet til gruppen. Og absolutt ikke stole på et utenforstående selskap å lage din hensikt for deg! Det har vært min erfaring at en godt definert angivelse av formål er en enkelt setning, utformet for å fange essensen av "hvorfor" organisasjonen finnes bruke så få ord som mulig og resonnere når de leses eller muntlig. Dette bringer klarhet og energi til det, og gjør det mye lettere å huske på når beslutninger og retningslinjer.

Mission
Mission er "Hva" av ligningen. Mission definerer hva selskapet gjør for å oppnå sitt formål. Jo bedre definert et selskaps formål er, jo lettere er det å velge blant de mange muligheter som vil presentere seg selv. Et oppdrag - midler til å oppnå hensikten - kan være ganske smal eller være noe bred. Imidlertid kan en som er altfor smal urimelig begrense en organisasjon fra å vurdere muligheter som ellers ville være en utmerket passform, og en som er for bredt gir ingen veiledning i det hele tatt og kan forårsake en organisasjon til å spre seg selv for tynn, gjør en dårlig jobb på alt, og i hovedsak fortynne dens effektivitet.

Hvordan avgjør dere en passende oppgave? Igjen, husk å involvere folk i hele organisasjonen for å utvikle og destillere essensen av hva din organisasjon handler om. Ikke bare stole på det utøvende nivå for å utvikle og deretter diktere oppdraget til gruppen. Arbeid til streiken at balansen mellom klarhet og innesperring - ikke for bred, men ikke altfor restriktiv.

Verdier
Verdier er "hvordan" av ligningen. Verdier definere hvordan oppdraget vil bli utført i et forsøk på å oppnå formålet. De definerer det "spillereglene". Noen av disse verdiene kommer til tankene ganske enkelt, ting som ærlighet, høflighet, vennlighet og etikk. Men noen andre viktige verdier vil bare overflaten når brainstorming finner sted - når ulike perspektiver og stemmer blir hørt. Verdier som autentisitet og sårbarhet kan plasseres på bordet til behandling. (Som, forresten, er to vesentlige kvaliteter av en eksepsjonell leder.) Det spiller ingen rolle hvilke verdier som er vedtatt som viktig for selskapet. Hva er viktig er imidlertid at uansett hva de er, alle i selskapet lever av og støtter dem. Det er viktig at retningslinjer og avgjørelser i selskapet er i tråd med dem. Dersom selskapet har en anerkjent liste over verdier den hensikt å leve etter, og deretter velger å ignorere dem, blir listen et ømt punkt og fungerer som en negativ refleksjon av hva slags organisasjon du virkelig bly.

No comments:

Post a Comment